האם מיכאל מור, העצור עד לתום ההליכים בגין חלקו ברצח עד המדינה טל קורקוס, ישתחרר למעצר בית או מעצר בתנאים מגבילים, אחרי ארבע וחצי שנים? בית המשפט המחוזי בבאר שבע אמור להכריע בסוגייה הזו בקרוב.
1 צפייה בגלריה
מכחיש כל קשר לפרשה. מיכאל מור
מכחיש כל קשר לפרשה. מיכאל מור
מכחיש כל קשר לפרשה. מיכאל מור
( צילום: הרצל יוסף)
בעקבות בקשה של סניגוריו של מור, עורכי הדין דורון נוי, יהלי שפרלינג ועדן נחום, לשחרר אותו ממעצר. לטענתם, העדות המרכזית בתיק עד כה מזכה את מור מסעיף של קשירת קשר לביצוע רצח או לרצח עצמו, וכיוון שכך, אפשר לשחררו למעצר בית.
על פי כתב האישום, מור מכר לאנשיו של ראש ארגון הפשע ניבי זגורי מטען חבלה תמורת 9,000 שקל, והמטען הופעל במכוניתו של עד המדינה טל קורקוס והביא למותו. מור מואשם בתיק בעבירה של רצח, בטענה שידע שהמטען מיועד לחיסולו של קורקוס.
קראו עוד >>
מור הכחיש כל קשר למכירת המטען. עד כה העיד בפרשה עד המדינה המרכזי, מ.א, שפירט את השתלשלות הפרשה. על פי עדות זו, מור לא היה כלל קשור לתכנון הרצח, מכיוון שהוא הוכנס לסוד העניינים לילה לפני ביצוע הרצח, לאחר שהקושרים ויתרו על הרעיון לחסל את קורקוס ביריות אקדח ובחרו להצמיד מטען למכוניתו, בעת שירד ממועדון קלפים באשקלון, כפי שאכן קרה במציאות.
לטענת עורכי דינו של מור, בשיחה בין מור לאנשיו של ניבי זגורי, בדירתו של מור ברמת גן, לא נמסר לו באופן ישיר עבור מי המטען ולאיזו מטרה. באותה דירה הייתה אז האזנה של המשטרה, ולטענת עורכי הדין אין בתמליל משהו שיוכיח כי מור ידע שהמטען מיועד להרוג את קורקוס.
עד המדינה, על פי סניגוריו של מור, אמר לו "יש לי את טל בידיים", מבלי לפרט מעבר לכך. לדברי הסניגורים, הדברים נאמרו במאית שנייה, בלי פירוט, וזו הייתה הפעם הראשונה והאחרונה שעד המדינה דיבר עם מור על קורקוס. הסניגורים טענו כי ייתכן שמור חשב שמדובר בעבריין אחר, טל יוסף. "מה למור ולטל קורקוס?", שאלו עורכי הדין.
נציג הפרקליטות טען בדיון כי הפרקליטים מבקשים מבית המשפט לכתוב הכרעת דין ולהכריע לגבי הראיות, האם מור היה שותף בצוותא או מסייע למעשה הרצח, והאם העבירות שהוא עשה מקימות את עבירת הרצח או שלא. לטענתו, שאלות אלו צריכות להיות מוכרעות בהכרעת הדין, ולא לפני כן.
ביוני 2017, עד המדינה טל קורקוס ירד מדירת ההימורים בעיר אשקלון, נכנס למכוניתו, ואז, לפי כתב האישום, העבריין אריק איטל הפעיל בעזרת שלט מטען שהתפוצץ וגרם למותו. לפי כתב האישום, זגורי רכש את המטען ממור, שהעביר אותו באמצעות אנשיו לאריק איטל.
השופט נאסר אבו טהה יחליט בקרוב אם מור ישוחרר, ואם כן, באלו תנאים.