ביום ראשון השבוע בשעה 7 בבוקר עדים הנוסעים המופתעים בנתב"ג לסצנה לא שגרתית, שכאילו נלקחה מסרט מתח. חוקרי היאחב"ל ביחידת להב 433 עוצרים את העבריין שמוליק הרוש (43), רגע לפני שהוא עולה על טיסה ומתחפף להם. במשטרה חושדים כי הרוש עומד מאחורי כוונה לפגוע בגורמים בארגון הפשע של יריבו הגדול בצפון, מיכאל מור.
5 צפייה בגלריה
מיכאל מור
מיכאל מור
מיכאל מור
(צילום: הרצל יוסף)
בדיון בבית המשפט שיכנעו במשטרה את שופטת המעצרים להשאיר את הרוש במעצר לעוד 3 ימים. אבל אל תטעו, המעצר של הרוש לא מהווה ניצחון על מיכאל מור, בדיוק להיפך - הוא מגיע בשיאו של תהליך שבו הארגון של מור ספג מכה אחר מכה והתפורר.
מעצר הרוש קשור ישירות למעצרם לאחרונה של בני זוג משלומי, בשנות העשרים לחייהם, החשודים במעורבות בהכנת מטען שהיה מיועד להתפוצץ ברכבו של אבי מור, אחיינו של מיכאל ובנו של אחיו הגדול בדרי מור שנרצח ב-2014.
הרוש עצמו נעצר עוד בדצמבר האחרון על רקע חשדות המשטרה כי הוא קשור לנסיון החיסול ההוא, אך הוא שוחרר משום שלמשטרה לא היו הוכחות, שהגיעו רק עם מעצרם של בני הזוג. במשטרה חששו בעקבות כך מהימלטות של הרוש במידה ויבקשו לבצע איתו השלמות חקירה, ולכן הוחלט לעצרו שוב. אבל האם זה מה שיציל את יריבו הגדול? למעשה, תמונת המצב הפוכה.

הקריסה של מיכאל מור


את העובדה שמה שהיה קרוי פעם "הארגון של מיכאל מור", כבר קרס, אי אפשר להכחיש. יש למור העבריין הבכיר עוד כמה נאמנים, אבל לא מדובר בחבורה הבכירה שהקיפה אותו ורוב אנשיה חוסלו.
מור (43), צריך להזכיר, עצור כבר 5 שנים, מאז ספטמבר 2017, לאחר שעד מדינה הפליל אותו במעורבות באספקת מטען החבלה ששימש לחיסולו בפיצוץ של עד המדינה והעבריין טל קורקוס, חיסול שהורה עליו על פי המשטרה העבריין יניב (ניבי) זגורי מבאר שבע.

5 צפייה בגלריה
העבריין ניבי זגורי. חשוד שהורה על חיסול
העבריין ניבי זגורי. חשוד שהורה על חיסול
העבריין ניבי זגורי. חשוד שהורה על חיסול
(צילום: הרשת החברתית)

כשמנסים להבין מה קרה לארגון של מור, פעם אימת הצפון, צריך לעבור על כרוניקת החיסולים, שהחלה למעשה ביולי 2014 עם חיסול אחיו הגדול ושותפו לפשע בדרי מור, שהיה בן 44 כאשר חוסל באמצע הרחוב מירי של מתנקש על אופנוע. אגב, חיסול שהמשטרה לא פיענחה עד היום.
שנה לאחר מכן, באוגוסט 2015, ספג מור אבידה קשה נוספת כאשר יד ימינו וחברו הקרוב דני וקסמן חוסל גם הוא ברחוב. זה קרה באזור מגוריו ברחוב גרשון טץ בנהריה, בסמוך לחוף בננה ביץ' באכזיב. וקסמן חוסל ביום הולדתו ה-41, וזה תיק רצח פתוח נוסף שהמשטרה לא פיצחה עד היום.
חודשיים לאחר מכן, באוקטובר 2015, נורה למוות מקורבו וחברו של מור, העבריין חן משה (30). מחסל על אופנוע ירה בו למוות בשעה שמשה נכנס לבית קפה במרכז נהריה. תיק רצח שגם אותו, ניחשתם לבד, המשטרה לא פיענחה.
באוקטובר 2019 חוסל בפיצוץ מטען ברכבו תוך כדי נסיעה העבריין בן אזריה, מחברי המעגל הראשון של מור, אשר התגורר באותה התקופה באור יהודה - ושם גם חוסל, בסמוך לצומת הכניסה לעיר. כמובן, חיסול שהמשטרה לא הצליחה לפענח גם כן.
בנובמבר 2019 חוסל מקורבו של מור, העבריין גלעד בן משה (30). הוא נורה למוות במדינת פנמה, מחוץ למרכז הקניות 'פלאסה קנדי', שבעיר הבירה פנמה סיטי. בן משה זכור בנהריה כנער שהיה חשוד במעורבות בהשלכות הרימונים על בתיהם של אנשי משטרה בשנות הסכסוך הגדולות של מור עם בלשי תחנת המשטרה בעיר.

5 צפייה בגלריה
מיכאל מור
מיכאל מור
מיכאל מור. הארגון הלך והתפורר
(צילום: דורון גולן)

באפריל 2021 נרצח העבריין תום חדד (33), עוד מקורב ובכיר מאוד מאנשיו של מור. הפעם זה קרה בחוף בננה ביץ', אבל זה שבקוסטה ריקה, אליה ברח חדד זמן קצר לפני כן ממקסיקו. חמושים על אופנוע ירו בו בחניון של החוף, ימים ספורים לאחר שהפיץ סרטונים משפילים כנגד הרוש וחברו הטוב לעסקי הפשע בצפון, העבריין זיו אלוש ממגדל העמק. אלוש, צריך לציין, חשד בחדד כי היה אחראי לירי שבוצע לעברו כשהיה עם ילדיו ברכב באילת.

הנחת של הרוש


למרבה הצער, היו גם הרוגים נוספים של גורמים שלא מקורבים למור, אך אחד מכיווני החקירה שנחקרו היה הקשר העקיף שלהם אליו. ב-2017 נהרג מפיצוץ מטען ברכבו חיים אסבן (52), נהג מונית ממגדל העמק שאחיו, העבריין ערן אסבן, מזוהה עם מיכאל מור. תיק רצח שהמשטרה לא פיענחה עד היום.
מספר ימים לאחר מכן בקרית אתא חיסל מתנקש על אופנוע בירי את אסי ארליך (40), תושב המקום ואחיינם של משפחת אסבן המזוהה עם מור. עוד תיק רצח פתוח.

5 צפייה בגלריה
אקדח
אקדח
שורת מעשי רצח, בלי פיענוח
(צילום: shutterstock)

מטענים, רימונים, ירי והצתות נוספות התרחשו במאבק האלים והמדמם הזה בין מיכאל מור לבין שמוליק הרוש וזיו אלוש. יחד עם זאת, קשה להתעלם מהעובדה שהרוש מסתובב בנהריה ועושה בה כשלו ואין אף אחד שמערער על זה.
בין לבין, הרוש אף הרשה לעצמו מה שלא יכול היה לעשות בימי שליטתו המוחלטת של מור בעיר - למשל להתארח לסופי שבוע באין מפריע אצל בני משפחתו בנהריה. בתקופה האחרונה הוא אף עלה במשקל, כנראה מהנחת שיש לו מהשלמת ההשתלטות על העיר. והנחת הזו צפויה להימשך, אם ימשיכו החשדות בתיקי רצח להיערם סביבו - מבלי שאף אחד מצליח לפצח אותם.

קראו גם >>