מי יהיה היורש של שלום דומרני בעולם הפשע בדרום? היו ימים שהיה מסוכן אפילו להעלות את השאלה הזו, אבל כיום, כשאיום משמעותי מרחף מעל ראשו, דומרני כבר עוסק בנושא הזה באופן פעיל. והזהות של היורש הזה מפתיעה רבים בעולם התחתון, בהתחשב בכך שלא מלאו לו אפילו 18 שנים.
3 צפייה בגלריה
צללית
צללית
(צילום המחשה: Shutterstock)
היורש שהוכתר, לכאורה, הוא לא אחר מבנו הקטין עדיין של דומרני. לדברי גורמים שונים, הבן יוצא לאחרונה לבדו לשטח לפגישות בשם אביו, ומדבר בשמו ובשבילו. הדבר מצביע לכאורה על העובדה שדומרני כבר מינה את היורש שלו, ויוצר מציאות שבה יכירו את הבן וילמדו לחיות איתו, וגם יתנו לו את היחס שהם נותנים לו – לאב.
תזכורת על משפחת דומרני: ניסים דומרני, המכונה נינה, בנו הגדול של דומרני, שנורה ונפגע באורח אנוש בנסיון חיסול ממנו ניצל, לא היה מזוהה עם אביו, וזאת עובדה שהיתה ידועה בעולם העברייני. הקרע בין הבן לאביו אירע על רקע משבר משפחתי בו כעס נינה על אביו שלום. על רקע זה ובנוסף העובדה כי נינה הבן מצוי בהליך שיקומי על רקע הפגיעות הקשות מניסיון החיסול, הוא לא נחשב כמתמודד על ירושת עולם הפשע. דומרני האב החליט כנראה להעביר לפיכך את נושא הירושה לאח הקטן.
אלא שגם הוא נמצא בסיכון. הבן היורש ניצל כבר פעמיים לפחות. רק בחודש מאי האחרון חולית חיסול "ישבה" על דומרני הצעיר, אלא שביטלה לאחר שהובהר שהסיכויים קלושים. גם בדצמבר שעבר היתה תוכנית מבצעית לחיסולו, אך גם פעולה זאת ירדה מהפרק בשל קשיים לפגוע בבן באופן ודאי.
מאז שלדומרני נודע על הכוונות לפגוע בממשיך דרכו לכאורה, הוא הצמיד את הבן הקטן אליו. מבחינתו אף אחד לא מספיק אחראי לשמירה על בנו כמוהו, או כמו המאבטחים הנאמנים הצמודים שלו. "זאת הסיבה שזה גם ילד שכבר לא לומד במסגרת חינוכית, אלא מסתובב עם אבא שלו על קו מרוקו ישראל וחי חיים של עבריין נרדף, וכבר בגילו הצעיר יודע שיש לו ממה וממי לחשוש", מספר גורם שמכיר את הנפשות הפועלות.

3 צפייה בגלריה
ניסים ושלום דומרני
ניסים ושלום דומרני
ניסים ושלום דומרני
(צילומים: צפריר אביוב, חיים הורנשטיין)

מדוע שאלת הירושה משמעותית בימים אלה? בעיקר כי האיום הבדואי על דומרני לא רק שלא הוסר, אלא אפילו החריף. על פי גורמים בעולם העברייני, המשפחות הבדואיות שמבקשות נקמת דם כפיצוי על רצח מאג'ד אל-אסד, שהיה המאבטח של בני שלמה ונורה למוות מחוץ לאחוזתו של שלמה במושב חלץ, דחו הצעות כופר נדיבות של עד עשרות מיליוני שקלים.
למעשה, התערבות שהתרחשה לאחרונה מצידו של נציג בכיר במשפחת פשע גדולה מהמגזר הערבי לטובת דומרני, רק הגבירה את להבות האש מתחת לרגליהם של דומרני והאחים לביא. גם במשטרה שלחו אזהרות בנושא לדומרני, לפיהן מאז שב לארץ לאחרונה ממרוקו הוא מצוי בסכנת חיים מתמדת.

השיבה מקזבלנקה


חזרתו של דומרני לישראל ממרוקו לא היתה אם כן מפתיעה נוכח המצב המתוח שנוצר מול הבדואים שדורשים נקמה. הפעילות הפלילית בדרום, בעקבות חיסולו של שלמה, הפכה להיות הרבה יותר מתוחה בין אנשי ארגוני הפשיעה היריבים, ודומרני חייב היה לתת לאנשיו את התחושה שהם לא לבד, והוא איתם בארץ, ולא מנהל אותם בשלט רחוק ממרוקו.
יחד עם זאת, דומרני שומר על כללי בטיחות נוקשים. הוא לא חזר לביתו החדש בשדרות, אליו עבר לגור לאחר שחרורו מהכלא לפני כשנה. בביתו המפואר שבמושב עוצם נותרה לגור גרושתו ואם ילדיו, ואילו הוא התרחק מהמושב על מנת להרחיק משם את האש.
גורם עברייני המעורב בנושא מסביר: "לבדואים יש עכשיו תירוץ להשתלט על הדרום לגמרי, ולדחות כל סכום שבעולם שמציעים להם, ומציעים להם הרבה יותר מעשרות מיליוני שקלים. עצם העובדה שגם חגי וניבי זגורי בכלא, אברג'יל בכלא, ובני שלמה מת עכשיו, אין להם עוד מתחרים בדרום חוץ מדומרני שעכשיו הבדואים רואים לכאורה בו ובלביא אחראים למותו של בן משפחתם המאבטח שנהרג מהירי על בית של שלמה בחודש יולי האחרון".
נושא נקמת הדם של מקורבי המאבטח הבדואי שנהרג הביא גם לעליה במתיחות בין ארגוני פשע במגזר הערבי. הבדואים בדרום מזוהים בשותפות עסקית פלילית עם משפחת פשע ערבית גדולה ומוכרת לא פחות מאותה משפחת פשע מהמגזר, שהתערבה לטובת דומרני לאחרונה לכאורה. לדברי גורם המקורב לעברייני המגזר הערבי, הבדואים זעמו על התערבות משפחת הפשע הערבית לטובת דומרני, והבהירו שהחוזה נותר פתוח.

קראו גם >>
פורסם לראשונה: 11:55, 28.11.22