תושבת קרית מוצקין קיבלה שיחת טלפון מאדם שהזדהה כנציג דואר ישראל, אשר ביקש ממנה לשלם 11.90 שקלים עבור שליח. זמן קצר לאחר מכן קיבלה הודעה מחברת האשראי שבכרטיס שלה בוצעו רכישות בשווי של 13,500 שקל. "הרגשתי מאוד מושפלת, האשמתי את עצמי", אמרה.
1 צפייה בגלריה
"פניתי לבתי העסק וביקשתי שיעצרו את המשלוחים"
"פניתי לבתי העסק וביקשתי שיעצרו את המשלוחים"
"פניתי לבתי העסק וביקשתי שיעצרו את המשלוחים"
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
תרגיל העוקץ ארע לפני כשבועיים, אז התקשר אל רינה (שם בדוי) אדם שהציג עצמו כנציג של דואר ישראל. "בשעה תשע בבוקר קיבלתי טלפון לקו הביתי. דיבר בחור צעיר וטען כי הוא נציג של הדואר. הוא אמר שחזר דבר דואר רשום שקיבלתי מהביטוח הלאומי", סיפרה. "הוא אמר שיש לי שלוש אפשרויות לקבל את המכתב - לגשת לסניף דואר בתל אביב, שישלחו לי אותו לסניף הקרוב, או לחלופין שישלחו לי אותו באמצעות שליח עד הבית בעלות של 11.90 שקלים".
קראו גם >>>
רינה (62), שחיכתה למכתב מהביטוח הלאומי, מסרה לו את הפרטים, ומיד הרגישה, לדבריה, שעשתה טעות. "הוא פנה אלי בשמי ונשמע מאוד אמין ובאמת חיכיתי למכתב מביטוח לאומי, אז מסרתי לו את הפרטים. כבר במהלך השיחה אמרתי לו בחצי צחוק, 'אני מקווה אתה לא עוקץ אותי'. הוא אמר לא, מה פתאום. בעוד כמה דקות ישלחו לך הודעה עם פרטי המשלוח", סיפרה.
ואכן כעבור שעה היא קיבלה הודעה, אבל לא מהדואר, אלא מחברת ישראכרט. "התקשרו אלי מחברת האשראי, ואמרו לי שנעשה ניסיון לחייב את החשבון של בסכום של 3,500 שקל והכרטיס נחסם", סיפרה: "מסתבר שעוד לפני החיוב הזה הוא עשה רכישות בסכום של 10 אלף שקל בשלושה בתי עסק שונים. הוא רכש מזגן נייד, מיקסר ב-6,000 שקל ופירות וירקות. פניתי לכל בתי העסק וביקשתי מהם שיעצרו את המשלוחים. הוא הזמין משלוח אחד לנהריה ואחד לקרית ביאליק".
בעלי העסק ביטלו את אספקת המוצרים, אבל העוקץ לא ויתר. "הוא התקשר לאחת החנויות, ושאל מדוע לא שלחו לו את המוצר. בעל החנות אמר לו שהכרטיס רשום על שמי, והוא אמר לו שאני אשתו ואני לא בבית", סיפרה.
בעקבות המקרה הגישה רינה תלונה במשטרה. "אני מאמינה שהוא לא יעצור בזה. חשוב שאחרים ידעו ויזהרו. הרגשתי מושפלת, האשמתי את עצמי", סיפרה.
ממשטרת זבולון נמסר: "מדובר בתלונה שהתקבלה ביום 1.6.22. לאחר ביצוע פעולות חקירה, התיק נסגר בעילה של עבריין לא נודע".