אולם תרבות ספורט וקהילה רב תכליתי שנבנה לאחרונה בשכונת נאות אפק בקרית ביאליק, ייקרא על שמו של ד"ר רפי ורטהיים, ראש העיר לשעבר. העבודות באולם המיועד לכ־600 צופים הסתיימו לאחרונה והוא נבנה בסטנדרטים של הליגה הלאומית בכדורסל.
2 צפייה בגלריה
הונצח עוד בחייו. ד"ר רפי ורטהיים
הונצח עוד בחייו. ד"ר רפי ורטהיים
הונצח עוד בחייו. ד"ר רפי ורטהיים
(צילום: פרטי)
בשעות הבוקר ישמש האולם את בית הספר התיכון אורט ביאליק, ואחר הצהריים יופעל על ידי רשת המתנ"סים העירונית לצרכים שונים של הקהילה. השימוש יעשה באולם וגם בחדרי החוגי וחדרי הספח שנבנו במקום. עלות הקמתו נאמדת בכ-14 מיליון שקל במימון משותף של מפעל הפיס, משרד התרבות והספרוט והרשות-קרית ביאליק.
עם סיום המבנה התכנסה מועצת העיר והחליטה לקרוא למבנה על שמו של ד"ר רפי ורטהיים, ראש עיריית קריית ביאליק לשעבר. ורטהיים היום בן 81 כיהן כראש העיר בין השנים 2003 ועד 2008. הוא במקצועו ד"ר בתחום הנדסה המכונות ואף עבד בתפקיד בכיר בחברת ישקר.

קראו עוד:

2 צפייה בגלריה
אות כבוד ותעודת הוקרה מטעם נשיא גרמניה לפרופ' רפי ורטהיים
אות כבוד ותעודת הוקרה מטעם נשיא גרמניה לפרופ' רפי ורטהיים
אות כבוד ותעודת הוקרה מטעם נשיא גרמניה לד"ר רפי ורטהיים
( צילום פרטי)

ב־1986 היה חבר במועצת העיר ולאחר מכן כיהן כסגנו של ראש העיר לשעבר, דני ז'ק, בהמשך התמודד ברשימה מקומית שנתמכה על ידי מפלגת שינוי ומפלגת העבודה וגבר על ראש העיר הנוכחי אלי דוקורסקי בסיבוב השני ברוב של 57.6 אחוז. בבחירות ב-2008 התמודד והוחלף על ידי ראש העיר אלי דוקורסקי.
ב-2022 הוענקו אות כבוד ותעודת הוקרה מטעם נשיא גרמניה לורטהיים, מהמחלקה להנדסת מכונות במכללה האקדמית להנדסה בראודה כרמיאל, על פועלו ותרומתו המיוחדת ב-60 שנים האחרונות, בהן פעל לחיזוק הקשר בין גרמניה וישראל.
פורסם לראשונה: 09:16, 13.09.23