"הפכו אותי בן רגע לעבריין ואלים, מושחת ובריון אשר פוגע ב'אזרח תמים'. כינו אותי אויב במדים ומחבל. הפכתי ל'כוכב ברשת' ונאלצתי להתמודד עם אמירות פוגעניות וגזעניות בשל כך שאיני יהודי", טוען רס"ר סארי חזאן, שוטר תושב חיפה שמשרת בתחנת חדרה בתביעת לשון הרע שהגיש בשבוע שעבר בסך 400 אלף שקל נגד עשרות אנשים שלטענתו פגעו בו על רקע היותו ערבי ושירותו במשטרה.
2 צפייה בגלריה
רס"ר סארי חזאן. "כמעט 1.000 איש הכפישו, ביזו ופגעו בי"
רס"ר סארי חזאן. "כמעט 1.000 איש הכפישו, ביזו ופגעו בי"
"רק בגלל שאני לא יהודי". רס"ר חזאן
(צילום: אלבום פרטי)
הסיפור מתחיל במשמרת בוקר ביום שבת 15 ביולי 23 ברחוב צה"ל בחדרה, כאשר רס"ר חזאן, שוטר סיור בתחנת חדרה, עצר רכב שביצע עבירות תנועה תוך כדי נסיעה. בין היתר, הנהג התעסק בטלפון, נהג ללא חגורה ובחוסר זהירות. ברכב היו בת זוגתו של הנהג ותינוק כבן שנה. הרכב נעצר, השוטר ביצע זיהוי, הסביר לנהג כי הוא מקבל דוח רק על טלפון. בתשאול מדוע החזיק את הנייד, השיב הנהג כי הוא קבע תור לרופא עבור הילד, הוסברה לו מהות העבירה והנהג התבקש להמתין מספר דקות לרישום הדוח.
בשלב זה, טוען רס"ר חזאן, הנהג מסר שהוא ממהר לבית חולים ואינו מוכן להמתין, הוא הביט בתינוק וראה אותו שליו ומחויך, ללא שום דימום או סימני חבלה. "לא זיהיתי דבר חריג עם התינוק, הבהרתי לנהג שימתין עד לסיום רישום הדוח, הנהג התעקש לנסוע, הודעתי לו על עיכוב", מספר רס"ר חזאן שחזר לניידת לרישום הדו"ח. תוך כדי רישום הדו"ח, עלה לפתע הנהג לרכבו ופתח במנוסה, רס"ר חזאן כרז לנהג והורה לו לעצור. לאחר העצירה, ומחשש לבריחה נוספת, ניגש השוטר לרכב, דומם מנוע ולקח את המפתחות. השוטר ניגש לדלת האחורית, פתח אותה וביקש מהאישה שלא לסגור את הדלת בשביל התינוק.
לדברי רס"ר חזאן, תוך כדי רישום הדו"ח, האם הוציאה את התינוק מהרכב, והוא חמל על התינוק, השיב את המפתחות לנהג, הסביר לו כי רק בגלל הילד, הוא מחזיר את המפתחות, הנהג הוזהר כי אם יברח שוב, הוא ייעצר על המקום ויילקח לתחנת המשטרה. הדו"ח נרשם, לאחר רישומו הנהג סירב לחתום, השוטר פתח את דלת הניח את הדו"ח במושב הקדמי, הנהג לקח את הדו"ח וזרק על הרצפה, השוטר בשנית הניח את הדו"ח על הכיסא והנהג סגר את דלת הרכב על ידו של השוטר.
לטענת רס"ר חזאן, לאורך האירוע הנהג הסריט חלקים שנוחים לו, יצר סרטון מניפולטיבי כדי להוציא אותו באור שלילי והפיץ 3 סרטונים מהאירוע ברשת. בהמשך סרטון אחד נמחק מאחר שרואים בו את התינוק מחויך וללא כל סממנים שתיאר האבא, ובהמשך הוסרו הסרטונים.

2 צפייה בגלריה
עו"ד יוני ג'ורנו
עו"ד יוני ג'ורנו
עו"ד יוני ג'ורנו
(צילום: אלבום פרטי)

כעבור מספר ימים העלתה אישה לעמוד הפייסבוק שלה את אחד הסרטונים וכתבה בביטחון מלא וללא כל תימוכין: "חלק 1, סרטון של האבא שעוכב בדרכו לבית חולים בגלל דוח תנועה כאשר ברכב תינוק מדמם". למפרסמת אין לה יד ורגל באירוע, לא מכירה את פרטי האירוע ובטח שלא הייתה באירוע. "קבעה עובדה חד משמעית כי ברכב יושב "תינוק מדמם, האשימה אותי כי אני מעכב את אביו של התינוק המדמם". לפוסט היו 900 לייקים, מעל 700 תגובות ו־ 192 שיתופים.

קראו עוד:

רס"ר חזאן נחרד מהתגובות הגזעניות שהועלו ברשת כאשר "חטאו" היחיד הוא שהוא אזרח ערבי ישראלי שמשרת במשטרה. רס"ר חזאן החליט שלא לוותר על ההשפלות, והגיש בבית משפט השלום בנתניה תביעת לשון הרע כנגד 30 אנשים שיצאו נגדו ברשת. בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד יוני ג'ורנו נטען כי התובע ביקש לתבוע את כל מי שהכפיש אותו ברף החמור או השתמש בגזענות או בבוטות יתרה כלפיו.
"התובע יבהיר בצורה חד משמעית כי אין כל הוכחה ולא תהיה לכך שהתינוק "היה ברכב מדמם" משכך, מדובר בלשון הרע ללא כל טענת הגנת אמת דיברתי. כמעט 1,000 איש הכפישו ביזו ופגעו בתובע. הכל בגלל אירוע שאין להם שמץ של מושג מה היה שם".
כן נטען כי התובע ביצע את עבודתו בהתאם למצופה משוטרים שתפקידם לשמור כעל החוק. התובע טוען כי מצלמות הגוף המשטרתיות מראות אירוע אחר לגמרי. "הדברים החמורים שפרסמו הנתבעים נועדו לבזות ולהשפיל את התובע על רקע מוצאו בביצוע שירותו לציבור, ואינם עולים בקנה אחד עם חופש הביטוי".
לדברי עו"ד ג'ורנו, 3 מהמגיבים שקיבלו מכתבי התראה, כבר שילמו פיצוי לשוטר לפני תביעה על סך של 9,000 שקל.