בית משפט השלום בחיפה האריך בתחילת השבוע, בפעם הרביעית, את האיסור שהוטל על סגן ראש עיריית קרית ביאליק ויו"ר הוועדה לתכנון ובנייה קריות, יוסי אזריאל, לכהן בכל תפקידיו הציבוריים למשך 60 ימים נוספים. אזריאל הגיש ערר על ההחלטה, שיידון בימים הקרובים.
1 צפייה בגלריה
יוסי אזריאל
יוסי אזריאל
הגיש ערר על ההחלטה. יוסי אזריאל
(צילום: נחום סגל)
במרץ האחרון נעצר אזריאל בחשד לעבירות לקיחת ומתן שוחד, מרמה והפרת אמונים, איסור הלבנת הון ועוד. הוא שוחרר לאחר עשרה ימים, והוטלו עליו הגבלות שונות, בהן איסור לכהן בכל תפקידיו הציבוריים - יו"ר הוועדה לתכנון ובנייה, סגן וממלא מקום ראש עיריית קרית ביאליק, חבר הנהלת החברה הכלכלית בביאליק, יו"ר מפעל הקומפוסט ויו"ר דירקטוריון תאגיד המים 'מעיינות חוף'.
קראו עוד >>
מאז, הוארך איסור העיסוק שהוטל עליו מספר פעמים. בחודש שעבר, בערר שהוגש לבית המשפט המחוזי, טען השופט שלדעתו יש לסיים את החקירה עד לחודש ספטמבר, על מנת שלא לפגוע בזכויותיו של אזריאל.
אולם בדיון שהתקיים ביום ראשון בבית משפט השלום בחיפה ביקשה המשטרה להאריך את איסור העיסוק של אזריאל למשך 60 ימים נוספים. מנגד ביקש בא כוחו, עו"ד אבי אמר, לבטל את כל ההגבלות שהוטלו עליו.
בהחלטה שנמסרה לצדדים החליטה השופטת מירב קלמפנר נבון להאריך את איסור העיסוק שהוטל על אזריאל למשך 60 ימים נוספים. "באיזון שבין חופש העיסוק לאינטרס הציבורי, גובר ללא ספק, לאור ממצאי החקירה עד כה, האינטרס הציבורי", כתבה השופטת.
"זאת גם בשים לב לטיעוניו של המשיב בפני, ולפיהם הוא נדרש לפדות ימי חופשה, שכן הוא אינו מקבל שכר משך תקופה ארוכה. לא מצאתי בהימשכות החקירה משום צידוק על מנת להשיב את המשיב לעיסוקו, להיפך. הימשכות החקירה מעידה על כך שאין מדובר בחשדות פעוטים אלא בכאלה אשר יש לחקרם באופן יסודי ועד תום".
בעקבות ההחלטה הגיש אזריאל באמצעות עו"ד אמר ערר למחוזי. "למרשי הוצע לשוב לכל תפקידיו הציבוריים, אך מיאן לעשות זאת עד שהחשד האחרון יוסר", אמר עו"ד אמר. "בית המשפט המחוזי קצב את סיום החקירה ל-30 ימים נוספים, וככל שלא תהיה התפתחות, יוסרו באופן אוטומטי ההגבלות בכללן. אזריאל נקי, ומתעקש כי ישוב לתפקידיו רק כאשר העננה תפוג לחלוטין, וכך יהיה".