בית משפט השלום בקריות גזר שישה חודשי עבודת שירות על תושב קרית ביאליק, בן 51, שהתעלל בגור חתולים סמוך למסעדה בצומת קרית אתא, דרך עליו מספר פעמים והטיח בו פלטת גבס עד שמת בייסורים. בנוסף, נקבע כי עליו לשלם קנס בסך 3,000 שקל, שיועבר לקרן להגנה על בעלי החיים.
1 צפייה בגלריה
הנאשם גרם למותו. גור החתולים
הנאשם גרם למותו. גור החתולים
מעשה אכזרי. גור החתולים
(צילום: 'תנו לחיות לחיות')
מכתב האישום עולה כי ב-3.6.19, הגיע הנאשם (50) למסעדת מג'ננה באזור המסעדות בצומת קרית אתא לסייע לחברתו שעובדת במקום. באותה עת שהו בסמוך למסעדה שני גורי חתולים.
ביוני 2019 ביקשה חברתו של הנאשם שיגיע למסעדת מג'ננה בה היא עובדת בצומת קרית אתא, על מנת לסייע לה להוציא חתולים מהמסעדה. הנאשם ניגש לעבר חתולים, דרך באמצעות רגלו על אחד מהם בעוד שהגור השני הצליח להימלט לתוך גומחה בקיר הסמוך..
קראו עוד >>
הוא המשיך לדרוך על גור החתולים הנותר תוך שהוא מצמיד אותו בחוזקה אל הקיר. החתול הצליח להשתחרר ולהימלט, אך הנאשם תפס אותו, דרך עליו שוב והשליך אותו הצידה. לאחר מכן נטל פלטת גבס שהיתה מונחת במקום, והטיח אותה על החתול באופן שהביא לשבירתה. בעקבות מעשיו, החתול מת. "כל זאת עשה הנאשם באכזריות, בעינוי ותוך שגרם בכוונה סבל חמור לגור", נכתב בגזר הדין.
הנאשם הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון בעבירה של איסור התעללות, וביום חמישי האחרון נגזר דינו. "בהתייחסו לביצוע העבירה תיאר הנאשם ניסיונות להרחיק גורי חתולים מהכניסה למסעדה על מנת שלא ייכנסו פנימה. הוא ציין כי הוא חש צער וחרטה על תוצאות מעשיו", נכתב.
בטיעונים לעונש ביקש בא כוחו של הנאשם להימנע מלהטיל עליו עונש מאסר, לאור מצבו הבריאותי. השופטת סימי פלג קימלוב גזרה עליו 6 חודשי עבודות שירות, חמישה חודשי מאסר על תנאי וקנס.
"נסיבות ביצוע העבירות מלמדות על מעשה אכזרי שיש לגנותו בכל פה ולהוקיע אותו. חברה מתוקנת ונאורה מצווה לנהוג בחמלה כלפי יצור חי שנשמה באפו", כתבה. "מסרטון תיעוד האירוע ניתן ללמוד על אירוע מתוכנן, שבו הנאשם אורב לחתולים שיוצאים מגומחה קטנה בקיר המסעדה.
"הנאשם נראה כמחכה לשעת כושר, וכאשר גורי החתולים יוצאים מהגומחה, הוא מוכן לפגוע בהם. הנאשם נראה שמנסה לעצור עם רגלו את אחד החתולים, ואף ריתק את החתול ברגלו בעוצמה".
פורסם לראשונה: 07:54, 03.08.22