רבה הראשי של קרית ים, יוסף הלוי אברקי, הנחה את גבאי בתי הכנסת לסגור אותם מעתה ועד להודעה חדשה, למרות שהוראות משרד הבריאות מתירות תפילות ביום כיפור, בתנאים מסוימים.
2 צפייה בגלריה
מתפללים
מתפללים
"התורה מקדשת את החיים". מתפללים
(צילום המחשה: עדו ארז)
קראו גם:
"לדעתי, אין בכלל שאלה, צריך לסגור את בתי הכנסת. ביום כיפור יש להתפלל בחוץ ואם קשה, אז להתפלל לבד, בבית. לדעתי, כל החלטה אחרת נגועה משיקולים פוליטיים או בגלל לחצים של גורמים פוליטיים כאלו ואחרים.
"אסור לחשוב שהדת חשובה מחיי אדם. התורה מקדשת את החיים, כל מהותה היא שאנשים יחיו. אם יש אפילו ספק הכי קטן, צריך קודם כל לשים בראש את החיים. מותר להתפלל בבית או בחצרות. בית הכנסת שלי יהיה סגור בחג".
הרב אברקי, שגם בסגר הראשון היה בין המחמירים בכל נושא סגירת בתי הכנסת, ציין כי עמדתו קיבלה עוד חיזוק לאחר שבתפילות ראש השנה, היה מקרה של הדבקה באחד מבתי הכנסת בעיר, בעת תפילה שנערכה במקום.
2 צפייה בגלריה
הרב יוסף הלוי אברקי
הרב יוסף הלוי אברקי
פיקוח נפש. הרב יוסף הלוי אברקי
(צילום: נחום סגל )
"אני מכיר אישית אדם שנדבק, וכיום הוא מחובר למכונת הנשמה. גם אשתו חלתה, וכנראה עוד אנשים שהיו שם. יש כאלו שנדבקו ולא סיפרו אפילו. כבר הכרתי בעבר מקרים שאנשים מתביישים לומר שחלו בקורונה, כדי שלא ישימו עליהם סטיגה.
"אז יש כמה גרסאות לגבי כמה מתפללים נדבקו שם, אבל זה קרה. מבדיקה שעשיתי, רוב בתי הכנסת יתפללו בחוץ או בבתים. כל הגבאים שפנו אלי להתייעץ, אמרתי להם חד משמעית שיסגרו את בתי הכנסת, גם אם מותר להתפלל בהם בתנאים מסוימים".
פורסם לראשונה: 19:30, 26.09.20