בקרית ביאליק מודאגים מנתוני התחלואה בקורונה בעיר. ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורוסקי, הודה הבוקר (חמישי) כי ביאליק "עיר אדומה", והבהיר: "ישנה שאננות גדולה בציבור שלא מקפיד על הכללים".
3 צפייה בגלריה
מתחם לביצוע בדיקות קורונה ברחבת החנייה של שופרסל
מתחם לביצוע בדיקות קורונה ברחבת החנייה של שופרסל
מתחם לביצוע בדיקות קורונה בביאליק
(צילום: דוד חורש)
קראו גם:
בפתח דבריו הסביר דוקורסקי בראיון בלעדי למיינט קריות: "המדדים שקבעו במשרד הבריאות כדי להגדיר את צבע העיר מאוד דינמיים, משתנים משעה לשעה אם זה כמות החולים בעיר או כמות הנדבקים ביחס לתושבים. נכון הבוקר (חמישי) קרית ביאליק עלתה להיות 'עיר אדומה', שלשום היא הייתה בסף הגבוה של הצבע הכתום ובשבוע שעבר ביאליק הייתה צהובה".
מה המצב כרגע בעיר?
"נכון להבוקר (חמישי) ישנם 202 חולים פעילים, מתוכם 198 מאושפזי בית, 3 מאושפזים בבתי חולים, 1 שוהה במלונית. מתחילת הקורונה 4 נפטרים, שניים מהם הובאו לקבורה השבוע בבית העלמין צור שלום. בעיר ישנם 1,170 מבודדים, וביממה החולפת 9 אחוז מכלל הנבדקים נמצאו מאומתים".
מה המצב בשכונות?
"כרגע אף שכונה לא מוגדרת אדומה. בשכונת גבעת הרקפות, שנושקת לקו האדום, נמשכות פעולות האכיפה וההסברה. אנחנו נוהגים בשקיפות ומעדכנים את הציבור ברמת התחלואה. קצב ההדבקה מדאיג. בקרוב כולם יהיו ערים אדומות".
3 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה
בדיקות קורונה
קצב ההדבקה מדאיג
((צילום: shutterstock)
בסבב הקודם הייתם במצב טוב, מה הסיבה לקפיצה הגדולה?
"פתיחת מערכת החינוך היוותה אחד הגורמים המרכזיים להתפרצות הגל השני של הקורונה. מדי יום הוכנסו לבידוד בין 3–5 כיתות, כולל גני ילדים. רוב החולים התגלו בבתי הספר היסודיים בעיר.
"מהנתונים עלה כי ככל שהחתך הסוציו-אקונומי גבוה יותר, רמת התחלואה גדולה יותר ופחות מקפידים על ההנחיות. בשכונות הקצה של העיר אין כמעט תחלואה".
מה אתה חושב על ההתמודדות עם הנגיף בעיר?
"לצערי, לא כל האנשים רואים הסכנה הטמונה במגפה. ישנם מכחישי קורונה והשיח ברשתות החברתיות מדאיג ומטריד. עטיית המסכה מפחיתה תחלואה, הקפדה על ההיגיינה, ובימים אלה הדוגמה האישית של ההורים כלפי הילדים שלהם חשובה יותר מתמיד. אני פנה לתושבים לא להקל ראש.
"הציבור מגלה שאננות מאוד גדולה. אנשים שאמורים לשבת בבידוד, מפרים אותו ויוצאים עם ילדים חולים למקומות ציבוריים. גם אני ישבתי בבידוד ואני יודע עד כמה זה קשה, אבל לא העליתי על הדעת להפר אותו ולסכן את הציבור. תושבים באים לעירייה בטענות מדוע סגרתי את מגרשי ספורט בעיר, זה אבסורד. היכן האחריות האישית? אנשים מסתובבים בלי מסכות, וההשלכות לא מאחרות להגיע. תמונת המצב בעיר הולכת ומחמירה".
3 צפייה בגלריה
פיקוח עירוני קרית ביאליק
פיקוח עירוני קרית ביאליק
פיקוח עירוני קרית ביאליק
(צילום: באדיבות עיריית ביאליק)
במתחם הבדיקות באפק נשמעו תלונות רבות על מיקומו.
"בשבוע הבא, אחרי יום כיפור, תיפתח תחנת 'היבדק וסע' בשיתוף פיקוד העורף ומד"א. הפעם במתכונת שונה והבדיקות יתבצעו רק בהפניית רופא בימים בין שלישי וחמישי. הפעם ימוקם המתחם באזור התעשייה ביאליק".
הגברתם אכיפה?
"הכשרנו את כל פקחי העירייה לאכוף את תקנות הקורונה. ההנחיה היא להגביר את האכיפה. אתמול פקחים נתנו קנס של 5,000 שקל למסעדה שפתחה את שעריה באזור התעשייה ביאליק בניגוד להנחיות. שמונה מעובדי העירייה סיימו השבוע הכשרה במשרד הבריאות כחוקרים אפידמיולוגים והם יסייעו למשרד הבריאות ויבצעו את איתור המגעים של חולים בעיר. פתחנו מחדש את המשל"ט (מרכז שליטה), בו יושבים שני קצינים של פיקוד העורף".
ומה עם הגיל השלישי?
"לאחר יום כיפור, עובדי עירייה ומתנדבים יתקשרו לכל האזרחים הוותיקים וידרשו בשלומם. בני נוער ומתנדבים יתגייסו לטובת העניין ויסייעו ברכישת תרופות לקשישים בסיכון ועזרה בביצוע קניות".
אם גם לאחר הסגר ביאליק תוגדר 'עיר אדומה', תסגור את מערכת החינוך?
"נתנהג כמו עיר אדומה, כולל כל ההגבלות שמוטלות עליה. אני מקווה שהסגר הזה יוריד את רמת התחלואה בעיר, אבל כשנגיע, לגשר נחצה אותו".
כיצד העירייה נערכת ליום כיפור?
"לקראת סגירת בתי הכנסת בעיר ביום כיפור, העירייה התקינה הצללות בחוץ כדי לאפשר קיום תפילות באוויר הפתוח. במהלך כיפור לא יתבצעו פעולות אכיפה והציבור נדרש להקפיד על עטיית מסכה ומניעת התקהלות".
איזה מסר אתה מעביר לתושבי העיר?
"אני זועק לא לצאת מהבית. אל תלכו להתפלל בבתי כנסת. אני קורא לאנשים לגלות אחריות. את יום הכיפורים נציין בליבנו ונישאר בביתנו".
פורסם לראשונה: 11:48, 24.09.20