בתוך חודשיים איבד עו"ד זוהר ניסים את שני אחיו שנפטרו מקורונה, והוא עדיין מתקשה להבין את שאירע. "זה כמו חלום בלהות. רק עכשיו אני מתחיל לקלוט איזו טרגדיה פקדה אותנו, ואני עדיין לא מבין למה ואיך.
3 צפייה בגלריה
משפחת ניסים. מימין זוהר, לידו אחיו רוני, ומשמאל מנשה
משפחת ניסים. מימין זוהר, לידו אחיו רוני, ומשמאל מנשה
משפחת ניסים. מימין זוהר, לידו אחיו רוני ומשמאל מנשה
(צילום: פרטי)
"שני אנשים טובים ובריאים שילמו בחייהם רגע לפני שהייתה להם הזדמנות להתחסן. אחי מנשה נפטר זמן קצר לפני שהחיסונים הגיעו לארץ, ואחי רוני הספיק להתחסן בחיסון אחד בלבד. היינו שלושה אחים, אני בן הזקונים ועכשיו נשארתי לבדי, עם אמא בת ה-84".
עו"ד זוהר ניסים (49), חיפאי, נשוי ואב ל-3, מספר כי אחיו מנשה (65) החל לחוש ברע בחודש נובמבר וזמן קצר לאחר מכן הופנה לבית החולים רמב"ם. "אנחנו לא יודעים להצביע איך נדבק ומתי. הוא גר בקרית מוצקין ועבד בחטיבה העסקית בבנק דיסקונט, ובעצם נשלח לבית החולים בגלל כאבים באזור הכליות, ושם אובחן כחיובי ואושפז במחלקת קורונה. הוא נחשב לחולה במצב קל.
"אשתו רבקה הביאה אותו לבית החולים ולכן נשלחה לבידוד. הסתבר שגם היא נדבקה, ועברה את זה בקלות. כשעוד יכול היה לדבר דיברנו שלוש פעמים ביום, אבל בתוך זמן קצר כבר התקשה לנשום וחובר לחמצן. בשלב ההוא התכתבנו, שלחתי לו צילום שלי ושל אמא, והוא כתב בתגובה 'בקרוב אצא מבית החולים ואצטרף אליכם'. מאז חלה הידרדרות במצבו - קשיי נשימה, חמצן מוגבר, הרדמה והנשמה. השתדלנו להישאר אופטימיים, אבל מנשה נפטר".
3 צפייה בגלריה
רוני ומנשה ניסים באירוע בר המצווה של האחיין
רוני ומנשה ניסים באירוע בר המצווה של האחיין
רוני (מימין) ומנשה ניסים באירוע בר המצווה של אחיינם, בנו של זוהר
(צילום: פרטי)
האח הבכור, רוני ניסים (68), עמיל מכס חיפאי, אב לשלושה וסב לשניים, היה זה שהתרוצץ באותם ימים עם סידורי רכישת חלקת הקבר למנשה ז"ל. זמן קצר לאחר מכן הגיעו החיסונים לארץ והוא מיהר להתחסן.
זוהר: "רוני מאוד שמר על עצמו. אנחנו חושבים שהוא, אשתו עדנה ושניים משלושת ילדיו נדבקו בתור לחיסון. היו לו קשיי נשימה והוא הזמין אמבולנס ונסע לבית החולים כרמל, כשהוא משוכנע שבתוך ימים ספורים יאזנו אותו והוא ישוב הביתה. אבל הנגיף הזה מתעתע. הנזקים שנגרמו לו בדרכי הנשימה ובריאות היו כנראה גדולים למרות שגם הוא, כמו אחי האמצעי, לא סבל ממחלות רקע".
המשפחה, שעדיין לא התאוששה מהאבל על מותו של בן אחד השתדלה לשמור על אופטימיות. "לא האמנו שנחווה את זה שוב. גם כשהעבירו אותו מורדם ומונשם ממחלקת טיפול נמרץ קורונה לטיפול נמרץ כללי והוא כבר לא היה מדבק ונחשב כמחלים, לא האמנו ש-24 שעות לאחר מכן המצב יתדרדר.
3 צפייה בגלריה
עו"ד זוהר ניסים
עו"ד זוהר ניסים
"צריך להיזהר מגל רביעי". עו"ד זוהר ניסים
(צילום: פרטי)
ב-7 בפברואר גם הוא הלך מאיתנו. הסיפור המטלטל שלנו צריך לגעת בכל מי שחושב שיש כאן קונספירציה. מנשה היה הנפטר ה-3,000, רוני הלך לעולמו בדיוק חודשיים אחריו וכבר היה הנפטר ה-5,200. זה מה שהגל השלישי הקטלני חולל במדינה שלנו, ולכן כל כך צריך להיזהר מגל רביעי. אני רק אומר שצריכה להיות אחריות קולקטיבית, בעיקר כשאתה הורה ויש משפחה שתלויה בך".
פורסם לראשונה: 08:02, 10.03.21