עיריית קרית ים החלה לאחרונה לגבות תשלום גם עבור החנייה בעוד שני חניונים צמודים לחוף, בחוף אלמוגים בצפון ובחניון שליד מרכז הקליטה, סמוך לחוף זבולון, במרכז העיר.
2 צפייה בגלריה
חניון ללא אספלט ליד חוף זבולון
חניון ללא אספלט ליד חוף זבולון
חניון ללא אספלט ליד חוף זבולון
(צילום: נחום סגל)
מאז הנהגת החנייה בתשלום בעיר, לפני כחצי שנה, גבתה העירייה עבור חנייה רק בחוף המרכזי של העיר, חוף זבולון, בעוד שהחנייה ביתר המקומות היתה חופשית. נכון להיום, רק החנייה בחוף הדרומי של העיר, חוף ימית, פטורה מתשלום.
תושב ותיק, שנוהג שנים לפקוד את חופיה של קרית ים: "העירייה אמרה בזמנו, מה אתם מתלוננים שאנחנו גובים חנייה בחוף זבולון, יש עוד חופים, ושם לא משלמים חנייה.
2 צפייה בגלריה
חנייה בחוף קרית ים
חנייה בחוף קרית ים
כחול-לבן בחוף זבולון
(צילום: מיכל ראובן)
"עכשיו משלמים על חנייה גם בחוף אלמוגים וגם בחנייה ליד משרד הקליטה. מעצבן שבאלמוגים גובים חנייה למרות ששם היא לא מוסדרת. זה סתם שטח חולי שיישרו אותו לפני כמה שנים, אין אספלט, אין מסלולים, אין איים, אין גינון, אפילו הכניסה לחניון מאולתרת. נכון לעכשיו, העירייה גובה כסף עבור חנייה בשלושה מתוך ארבעה חניונים שנמצאים בקרבת החוף. מעניין מדוע לא גובים גם עבור החנייה בחוף ימית".
תושבת העיר: "זו בושה. באלמוגים אין חניון מסודר, סתם משטח אדמה עם קוצים ואבנים. ועל זה לוקחים כסף? ועוד בימים כאלה שאנשים קורסים כלכלית ורוצים קצת לצאת לבלות בים. יושבים בעירייה אנשים מנותקים, כמו בממשלה. תתעוררו כבר".
בעירייה לא השיבו על השאלה מדוע הוחלט לגבות כסף בעוד חניונים, ומסרו: "החנייה בתשלום בחוף אלמוגים ובמרכז קליטה כבר חודש. בחוף ימית לא גובים, מסיבה פשוטה ומאוד לא קונספירטיבית: השטח הזה נמכר ליזם פרטי, והוא אינו בבעלות העירייה. לכן גם לא ניתן להכריז על המקום כמתחם חנייה עירוני בתשלום".