פקחי עיריית קרית ים הגיעו אמש (חמישי), בשעות הערב, לחוף הים ובמשך שעה ארוכה חילקו דוחות לתושבים שחנו במקום ללא תשלום באמצעות פנגו או אמצעי תשלום אחר.
1 צפייה בגלריה
דוחות חנייה קרית ים
דוחות חנייה קרית ים
הפקחים בחוף קרית ים, אתמול
(צילום: פרטי)
פעילות הפקחים עוררה כעס בקרב באי החוף, שחלקם טענו כי אין כל הצדקה לרשום דוחות בשעות הערב המאוחרות וציינו כי ביתר הרשויות בקריות החנייה בתשלום מסתיימת בשעה 19.00.
נדב, תושב קרית ביאליק: "הגעתי אתמול לאמיגוס יחד עם הבת שלי. אחרי הליכה קצרה בטיילת, הופתעתי לראות דוח בסך 100 שקל שהוצמד לשמשת הרכב שלי. הפקחים הסתובבו בחניון וחילקו קנסות, כשחלק מהתושבים ניגשו לשוחח עם הפקחים ולהסביר להם את המצב, זה לא עזר. זה ממש מרתיח, למה לגבות כסף בשעות הערב והלילה, כשאין שירותי הצלה בחוף?"
כזכור, החלה קרית ים לגבות תשלום עבור החנייה בחוף הים ובמרכז העיר לפני מספר חודשים. זה היה אחד הצעדים בו נקטה העירייה על מנת להגדיל את הכנסותיה, לאור הגרעון שצברה בשנים האחרונות. העירייה נמצאת בימים אלו בעיצומה של תוכנית הבראה ולראשונה בתולדות העיר מונה לה חשב מלווה.
הכוונה להנהיג חנייה בתשלום בחוף הים, עד חצות, עוררה כבר בזמנו כעס בקרב תושבים וגם בקרב תושבים מקריות סמוכות, הנוהגים להגיע לחוף הים בקרית ים.
אחד המבקרים של הסדרי החנייה בקרית ים היה המשנה לראש עיריית קרית מוצקין, יוסי מרקוביץ, שאמר למיינט קריות עם תחילת הנהגת חנייה בתשלום: "אני מבין שקרית ים בצרות כלכליות, מחפשת מקורות הכנסה, ומשרד הפנים הציע להם לגבות חנייה בתשלום. הכל לגיטימי, כך זה ברוב העולם. אבל צריך גם היגיון. למה לגבות כסף עבור חנייה בסופי שבוע ובשעות הערב?
"אצלנו החנייה בתשלום היא עד לשעה 19:00, וברוב המקומות זה ככה. בקרית ים גובים עבור החנייה בחוף עד חצות, שבעה ימים בשבוע. למה החזירות הזו? הרי זה לא חניון במרכז מסחרי עמוס. בלילה זה ריק, אז למה לגבות? כולל בחורף, כשאין שירותים ואין מצילים? הכל מסביב כחול לבן, בעיני זו חזירות לשמה".
בקרית ים טענו בתגובה, בזמנו כי: "כרטיס בשורה הראשונה בתיאטרון עולה ביוקר, ובשורה האחרונה פחות. בטיילת של קרית ים, החנייה בשורה הראשונה עולה כסף, ובשורות האחוריות, לעומת זאת, החנייה בחינם לכולם".
אתמול, כאמור, הגיעו הפקחים לחוף ורשמו עשרות דוחות חנייה בגין חנייה ללא תשלום.
את תגובת עיריית קרית ים לא ניתן היה להשיג עד למועד פרסום הידיעה.
פורסם לראשונה: 10:01, 26.06.20