חברת מועצת העיר חיפה, הילה לאופר (46) מקרית חיים, הודיעה על התפטרותה מוועדת הרווחה לבעלי החיים מאחר שלדבריה התפקיד ניתן לה ללא סמכויות. "רק רוצים לייצר כותרות כאילו אתם דואגים להם, לא אהיה שותפה לתרמית", כתבה במכתב ההתפטרות.
1 צפייה בגלריה
הילה לאופר
הילה לאופר
"לא על חשבונם של בעלי החיים". הילה לאופר
(צילום: גיל נחושתן)
במכתב ששלחה היום חברת המועצה מטעם סיעת הירוקים לראש העיר, עינת קליש רותם, הודיעה לאופר על התפטרות מראשות בוועדה אותה לדבריה נתבקשה להקים. "כשביקשו ממני להקים ועדה לרווחת בעלי חיים חשבתי מעט אך הסכמתי. הסכמתי משום שהאמנתי שיש רצון משותף לקידום הנושא, לקידום זכויותיהם, לצערי איני חושבת כך יותר", כתבה.
"ראש עיר שמבקשת להקים ועדה לרווחת בעלי חיים אך בפועל איני מקבלת שום סמכויות והנ"ל מנסה להשתמש בי כעלה תאנה, היא אינה שותפה אמיתית. כמו כל תרבות הפייק המאפיינת את עיריית חיפה, חוויתי זאת מקרוב, הגעתי ממקום נקי אך נוכחתי לראות איך הדברים עובדים באמת. אני לא אהיה זו שתשתף פעולה עם פייק, לא על חשבונם של בעלי החיים!".
במשך פירטה לאופר שורה של מקרים אשר לדבריה תחת אחריות ראש העיר פעלו כלפי בעלי חיים באופן הנוגד את רווחתם, בהם המקרה בו עובדי עירייה ניסו לתפוס חזיר שנפצע כתוצאה. וכן, אכיפה נגד מאכילי חתולים.
"ראש העיר ונציגיה, אתם לא באמת רוצים לייצר שינוי אמיתי עבור בעלי חיים, אתם רק רוצים לייצר כותרות כאילו אתם דואגים להם, לא אהיה שותפה לתרמית ולא אשמש כעלה תאנה", כתבה: "להיפגש עימך ראש העיר לא ניתן, אינך נגישה כלל. כשביקשת שאקים את הועדה היית נגישה מאוד אפילו. הבטחת כי לא תכניסי פוליטיקה ונראה שזו עוד הבטחה ללא כיסוי".
מהעירייה נמסר: "לא מגיבים על עניינים פוליטיים".