בני משפחתה של שמחה אלון (55), תושבת שכונת שפירא בקרית ים, הגיעו אליה מאשקלון למצוא מקלט ממבול הרקטות שנפל על העיר. כדי להגביר את השמחה, בערב חג השבועות התארחו אצלה גם אחיה מנתניה ועוד מספר בני משפחה, וסביב שולחן החג ישבו יותר מ-20 איש.
1 צפייה בגלריה
משפחות אלון ודהרי בסלון הבית
משפחות אלון ודהרי בסלון הבית
משפחות אלון ודהרי בסלון הבית
(צילום: אלעד גרשגורן)
קראו גם >>
שמחה אלון: "ברגע שהחל הבלגן, צלצלתי לאחותי רונית באשקלון ואמרתי לה לבוא אלי. היא לא רצתה, בדיוק נולד לה נכד והיו צריכים לעשות לו ברית. האירוע, שאמור היה להיות ביום שלישי, בוטל כמובן. אמרתי לה למה להמתין, בואי אלינו. אבל רק ביום שישי היא החליטה להגיע".
לביתה הצנוע של משפחת אלון, דירת 4 חדרים, כולל סלון, בגודל כ-90 מ"ר, בקומה הרביעית, הגיעו לא פחות מ-12 בני משפחת דהרי מהדרום: האחות של שמחה, רונית, עם בעלה דוד יחד עם חמשת ילדיהם: מור, דניאל, שלו, סיון ואביעז. שלומי הגיע עם אשתו, סטפני, ושני ילדיהם, אנאל (בת שנה ו-8 חודשים) והתינוק ניתאי (בן שבועיים). סיון הגיעה עם בעלה אביחי מזוז והילדה אלה (בת שנה ו-8 חודשים).
איך התארגנתם לשינה?
שמחה אלון: "כמו פעם, הילדים הנשואים קיבלו את החדרים של הילדים שלי, וישנו שם עם הילדים שלהם. העפנו את הסלון, ישנו על הרצפה, על מזרנים ובכל מקום אפשרי. מסתדרים, אין בעיה. לא ארשום אותם בתעודת זהות כדיירים שלי".
בבית מתגוררים גם בניה של שמחה, שי (37) ואור (27) אור, סטודנט בבאר שבע, חזר גם הוא הביתה לאור ההסלמה במצב הביטחוני. יצוין כי מדובר בשכונה שאמורה לעבור הליך של פינוי-בינוי.
כדי להגביר את השמחה, בחג השבועות הגיעו לביתה של אלון גם שני אחיה, אחד מהם מנתניה, כך שבערב החג ישבו סביב השולחן יותר מ-20 איש. "בלי עין הרע, בן פורת יוסף", אמרה השבוע שמחה אלון. "אחי הגדול בא עם אשתו ושני ילדים, היה נהדר".
מתי בפעם האחרונה אירחת כל כך הרבה אנשים בחג?
"לפני שנתיים כולם היו אצלי, אבל אז בלי קשר למבצע או מלחמה".
עד מתי יישארו בני המשפחה?
"אחותי רצתה כבר לחזור לביתה באשקלון, אבל לא נתתי לה. לא אתן לה ללכת עד שהכל יירגע, לא לה ולא לילדים. אני גם לא רוצה שזה ייגמר, כל עוד יש להם טילים ויכולים לירות אלינו".
איך מבלים את הימים ביחד?
"הלכתי לעבוד היום עד הצהריים, הם נשארו לישון. נחזור, נכין צהריים, נלך לטייל. זה כיף שכולם ביחד. אתמול בלילה עשינו שתי מכונות כביסה, הכל בסדר, מסתדרים. זו המשפחה שלי, זה המינימום שבמינימום שאפשר לעשות בשבילם בשעה קשה זו".
פורסם לראשונה: 08:19, 21.05.21