רגע אחרי שיצאה מוועדת הקורונה בישיבה שבה הוחלט לפתוח את המסעדות, ניקול ברסלב (25), היועצת הפוליטית של ח"כ יפעת שאשא ביטון, פשטה את הז'קט והעלתה סרטון לטיק טוק.
4 צפייה בגלריה
ניקול ברסלב
ניקול ברסלב
"אנשים חושבים שיש לי עבודה מגניבה". ניקול ברסלב
(צילום: נחום סגל)
ברסלב נראתה שם כשהיא שואלת את הח"כית: "עכשיו, אחרי שפתחת את המסעדות, מה עם לתת לי קצת זמן לאכול במסעדה?", והח"כית השיבה: "שקודם יהיה לנו קצת זמן לישון". 30 אלף העוקבים שיש לברסלב הרוויחו הצצה שלא הסגירה סודות מאחורי הקלעים, ובכל זאת היו שותפים לרגע.
"יפעת אוהבת את זה, כל זמן שזה לא פוגע בעבודה", מתוודה היועצת הפוליטית של הח"כית הכי מדוברת במדינה. "יפעת היא גם חברה, גם בוסית וגם קצת אמא, כי אני בדיוק בגיל של בנה הבכור.
אין לה בעיה לנזוף ולצעוק כשצריך, ויש לה משפטים כמו לאמא שלי, כמו 'תסמסי לי כשאת מגיעה הביתה, אני לא הולכת לישון עד אז'. אני לא מרגישה שאני עובדת בשבילה אלא איתה".
בגיל 25, ברסלב נמצאת במרכז הקלחת הפוליטית הישראלית בתקופה משמעותית, כאחת מצוות של חמישה יועצים של ח"כ שאשא ביטון. לצד זה היא כוכבת טיקטוק שסרטוני המתיחות שהיא יוצרת צוברים מיליון צפיות.
היא נמצאת עכשיו בתחילתה של כתיבת סדרה פוליטית קומית מסרטונים אלה, והיא גם הספיקה לעבור התנסות טלוויזיונית קצרה ב'תוכנית חיסכון'. בנובמבר הקרוב תחל לימודי תואר שני במשפטים.
4 צפייה בגלריה
ניקול ברסלב
ניקול ברסלב
מוכנה לקראת הבחירות. ניקול ברסלב
(צילום: נחום סגל)
איך הגעת לכנסת?
"בבחירות המוניציפליות של 2013 הייתי חיילת ושמעתי שמחפשים צעירים שיחלקו פליירים. שילמו 25 שקל לשעה, אז הלכתי. ב-2015 הם התקשרו, אמרו שכחלון הקים מפלגה והציעו לי להצטרף להקמת המטה הצפוני שלה.
"בתקופה שבה התקבלתי לעבודה אצל ח"כ רועי פולקמן, עבדתי בטלוויזיה, שמו עלי מצלמה נסתרת ושלחו אותי למשימות. העדפתי להשתלב במקום שמכתיב את סדר היום ולא במקום שבונה אותו. עזבתי את הטלוויזיה והלכתי לכנסת".
מה את עושה בעבודה?
"מלא דברים. אצל יפעת קודם כל מטפלים בפניות הציבור. אנחנו חמישה, יש גם דוברת וגם יועצת ששייכת לוועדת קורונה, וכולנו עושים הכל. אני קמה עם יפעת והולכת לישון איתה, מתלווה אליה לכל הפגישות והראיונות. נמצאת הרבה בשטח, סיורים, מפגשים עם פעילים".

"היא גם אמא, גם דוקטור, גם ח"כית"

היה לך חלק בפתיחת חדרי הכושר והבריכות?
"באנו לעוד יום רגיל של ועדה, והנתונים הראו שזה אפשרי, אז עשינו את זה. ההחלטה התקבלה תוך כדי דיון, אחרי שיפעת ראתה נתונים. ככה היא עובדת. לא חשבנו שיהיה כזה טירוף סביב ההחלטה, אבל מהר מאוד נחתנו על הקרקע. בהתחלה שמענו רעשים מסביב, 'עליהום' וקריאות לפיטורים.
"הסתכלתי עליה מהצד וחשבתי מה יהיה עכשיו, אבל ראיתי שהיא לא מתרגשת. היא אמרה שנעשה מה שצריך ואז נתמודד עם ההשלכות, ואנחנו הושפענו ממנה".
4 צפייה בגלריה
ניקול ברסלב
ניקול ברסלב
"היא צוחקת מהסרטונים שלי". ברסלב עם ח"כ שאשא ביטון
(צילום: פרטי)
לא נעלבתם ממיקי זוהר, מאסנת מארק?
"לא. אנחנו מפתחים עור של פיל. בגיל 11 עברתי חרם. לא דיברו איתי חודשים, אני אפילו לא זוכרת למה, אבל זה חישל אותי. בכל אופן אני פחות מעורבת בהחלטות של יפעת ופחות מייעצת, העניין הוא יותר להתלוות אליה ולסייע במה שאפשר. סביבה קורים המון דברים, ואנשי הצוות הם העיניים שלה.
"אנחנו נוכחים 24/7. התפקיד מצריך אינטליגנציה רגשית גבוהה, ערנות, להיות סבבה עם כולם ולא לקחת דברים באופן אישי. אני אולי נראית עדינה ושקטה, אבל יש לי עיניים ואוזניים ואני יודעת לקרוא אנשים וסיטואציות. מיפעת למדתי שלא צריך להתפשר ולא לבחור.
"נשים הרבה פעמים נאלצות לבחור בין קריירה למשפחה, והיא גם אמא, גם דוקטור, גם ח"כית. היא אפילו מספיקה לעסוק בבישול, כביסה וניקיונות. אני בת בית אצלה. הרבה פעמים כשמסתיים יום עבודה שבו לשתינו לא היה רגע לאכול, היא מזמינה אותי להיכנס לאכול משהו, והקציצות שהיא מכינה הן הדבר הכי טעים שאכלתי (סליחה, אמא).
"לפעמים הם עושים על האש, ומי שנמצא איתה באותו רגע מוזמן להצטרף, ובגלל שאני עושה איתה את הנסיעות, אולי אני נכנסת יותר. יש בינינו קשר שנבנה על אמון, אני מתייעצת איתה על בחורים ועל הכל, שיתפתי אותה כשנפרדתי מבן זוג. נוח לי לקבל גם את הנזיפות שלה וגם את הוויכוחים.
"היא מדהימה, היא קלטה שאני מתעניינת בתואר שני ועוד לפני שדיברתי איתה היא אמרה 'את לא צריכה לשאול אותי, יש לך אישור. בהצלחה'. וגם אני, כמותה, לא מתכוונת לוותר על כלום. אני מאמינה שהיא צריכה להיות נשיאה, ובעתיד הקרוב יותר שרת החינוך. זה בוער בה, היא ד"ר לחינוך".
ברסלב נולדה וגדלה בקרית חיים כבתם הצעירה של אלה, אחות טיפול נמרץ בבית החולים בני ציון, ומשה, עובד כרמל אולפינים בבתי הזיקוק. עד שסיימה את תיכון קרית חיים הספיקה ללמוד בכיתת ספורט בחטיבה בקרית ביאליק, שם היתה שחיינית שהתחרתה באליפות ישראל ("לא זכיתי").
בצבא שירתה כמצילה. היא לובשת ז'קטים גם באוגוסט, ובכל בוקר נוהגת מקרית חיים אל ביתה של שאשא ביטון בזיכרון יעקב, ושם עוברת מהטויוטה שלה לטויוטה של הח"כית, והן מתחילות את יום העבודה.
4 צפייה בגלריה
ניקול ברסלב
ניקול ברסלב
לא מוותרת גם בקיץ על ז'קטים ונעלי עקב. ניקול ברסלב
(צילום: נחום סגל)
"אני שורפת בכל יום חמש שעות בכביש, לפעמים בלי לדעת איפה אשן הלילה. כשסיימתי את יום העבודה הראשון שלי בכנסת הסתובבתי בירושלים עם מזוודה ונעלי עקב, וחיפשתי סאבלטים.
"ככה חייתי כמה חודשים, כשבכל שבוע אני עוברת דירה. בלילה שלא מצאתי דירה ישנתי אצל חברה בסלון. בהמשך היתה זוגיות של שנה וחצי, וכשהיא נגמרה, חזרתי אל בית ההורים".
את הטיק טוק גילתה לאחרונה, ואת מספר העוקבים שיש לה היום צברה בתוך חודשיים. "אני מוכרחה ליצור, וצריכה במה להציג את זה. אני לא מאלה שיעלו ברשת תמונה שלהן בבגד ים עם געגועים לקיץ. חשוב לי שיאהבו את מה שאני יוצרת ויצחקו מזה. יפעת ידעה את זה עלי מההתחלה, היא צוחקת מזה, וכבר קרה שהיא אמרה לי 'את לא באמת הולכת להעלות את זה'".
מה עשית?
"העליתי בכל זאת. ולמחרת הסרטון הופיע על מגדלי עזריאלי במסגרת שת"פ שהם עשו עם יס. הייתי רוצה לעשות סרטון עם אחמד טיבי. הוא סופר אינטליגנטי ומצחיק, הוא מבוזבז בכנסת".
זה קשור לדעות פוליטיות?
"לא. לא יצא לי יותר מדי לדבר איתו, אבל אני רואה את ההתנהלות שלו. אני באה מבית ימני ונוטה בעצמי לימין, אבל ברגע שלבשתי את הז'קט והגעתי לעבודה, תמיד אהיה מקצועית".

"נראה לי מגניב לשבת גם עם רוה"מ"

ואם תמר זנדברג תתקשר?
"אהיה מוכנה לעשות איתה סרטון, אבל לא עשייה פוליטית".
פגשת את ראש הממשלה?
"לא. יפעת הולכת לפגישות האלה. גם אין לי יותר מדי קשר עם שרים. הרבה יותר מרגש אותי לפגוש את התסריטאי אורי גרוס או את הבמאי שמואל הספרי. נראה לי מגניב לשבת גם עם רוה"מ, הוא גאון פוליטי".
את מבינה את המחאה נגדו?
"אני מבינה את הציבור, אבל חושבת שכל 120 הח"כים לא עושים את זה ממקום של כסף או כותרת, יש בחוץ הרבה יותר עבודות שמרוויחים בהן יותר".
זה ממש לא נראה ככה.
"כי יש דרכים שונות לעשות את זה, אין לי ניסיון בניהול משברים, אבל אני רואה מקרוב כמה קשה הם עובדים. אין להם יום ואין להם לילה".
את מתארגנת לבחירות?
"אנשים חושבים שיש לי עבודה מגניבה, אבל תכל'ס אני יושבת על טבלאות אקסל, מפלחת קהל ואוספת דטה. כיועצת פוליטית, העבודה שלי היא להתכונן כל הזמן ליום הבחירות הבא. לא הייתי רוצה שיהיו עכשיו בחירות, אבל אם יהיו - אני מוכנה לקראתן.
"אני אוהבת לעבוד בלחץ. אני כבר שנתיים בכנסת. רק התחלתי, וכבר ויתרתי על הרבה דברים, כמו טיול אחרי צבא ועבודה מועדפת. השאיפה שלי היא יותר למקום של היצירה.
"לפעמים אני שואלת למה עשיתי את זה לעצמי. ואז אני נזכרת שיש קורונה, ושלוש מערכות בחירות בתוך שנה, דברים שייכתבו בספרי ההיסטוריה, ואני הייתי חלק מהם".
עוד כתבות תמצאו בערוץ חדשות הקריות
פורסם לראשונה: 08:11, 14.08.20