בשעות אחר הצהריים (ב') נכווה תינוק כבן שנה וחצי, ככל הנראה מכוס קפה רותח שנשפך עליו בטעות. הפעוט שהיה עם הוריו, הצליח ככל הנראה למשוך את הכוס שהיה מונח על השולחן. בני הזוג, הורים לשני ילדים, הזעיקו את צוותי ההצלה.
1 צפייה בגלריה
אלימות כלפי פעוטות
אלימות כלפי פעוטות
כוויות בפלג גופו העליון
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
תומר דנינו, חובש באיחוד הצלה, סיפר: "כשהגענו למקום נתקלנו בפעוט שסובל מכוויות בפלג גופו העליון כתוצאה ממשקה רותח שנשפך עליו. הענקנו לו סיוע ראשוני ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים כשמצבו מוגדר בינוני".
לפי נתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים, 55% מהפניות למיון בשל כוויות נגרמות מנוזלים חמים. תה וקפה מהווים 38% מהנוזלים החמים השכיחים ביותר הגורמים לפניית ילדים למיון עקב כוויה. תינוקות ופעוטות מתחת לגיל 4 מהווים 59% מהפניות למיון בשל כוויה. 84% מהפניות למיון בשל כוויה התרחשו בבית.
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "אנחנו נמצאים בתקופה חריגה בה כולנו נמצאים בבית יחד עם הילדים. למרות שהשהייה בבית מגנה עלינו מפני מגיפת הקורונה, חשוב לדעת שמרבית תאונות הילדים נגרמות דווקא בבית ובסביבתו. כוויה היא אחת הפגיעות הקשות אצל ילדים והיא דורשת זמן שיקום ארוך. בשל עורם הדק ומבנה גופם, גם כוס קפה יכולה לגרום לכוויה נרחבת ועמוקה. ניתן למנוע את הכוויה באמצעות אימוץ כללים פשוטים: לא שותים משקאות חמים עם ילדים על הידיים ומרחיקים את כוס השתייה גבוה, הרחק מהישג ידם של ילדים צעירים".
פורסם לראשונה: 17:34, 06.04.20