מומחה להשקעות בשוק ההון ובמטבע חוץ מקרית אתא מואשם שהונה משקיעים בסכום העולה על 1.5 מיליון שקל. הנאשם ביצע את ההונאה יחד עם יועץ מס מבנימינה, והם הפילו ברשתם חמישה משקיעים, שניים מהם מקרית אתא, אחד מהם אדם שהתפלל עמו בבית הכנסת.
1 צפייה בגלריה
בהתחלה מסרו למשקיעים את התשואות החודשיות כביכול
בהתחלה מסרו למשקיעים את התשואות החודשיות כביכול
בהתחלה מסרו למשקיעים את התשואות החודשיות כביכול
(צילום: ShutterStock)
מכתב האישום שהוגש השבוע לבית משפט השלום בחיפה עולה כי הנאשם, בן 56, עסק בהשקעות ואף כתב ספרי הדרכה על השקעה בשוק ההון, וחברו, תושב בנימינה (53), היה יועץ מס, בעל משרד לייעוץ מס והנהלת חשבונות וסחר במט"ח.
בשנת 2014 רקמו השניים תוכנית להונות אנשים המעוניינים להשקיע את כספם במט"ח, והציגו את עצמם בפניהם כאילו היו בעלים של חברת השקעות מצליחה בשם 'אינטגריטי', המתמחה בהשקעות במט"ח בארץ ובחו"ל.
הנאשמים הציעו למשקיעים הפוטנציאליים להשקיע את כספם, והבטיחו להשיג עבורם תשואות חודשיות גבוהות בהשקעה סולידית, ובסיום תקופת ההשקעה להשיב להם את מלוא סכום הקרן. כל זאת עשו ביודעם כי חברת אינטגריטי לא קיימת, וללא כוונה להשקיע את כספי המשקיעים הפוטנציאליים במט"ח או בכל אפיק השקעה אחר, אלא מתוך כוונה לשלשל את הכספים לכיסם הפרטי.
בכתב האישום ציין התובע, עו"ד יוסי גימפל מפרקליטות חיפה, כי בחודשים הראשונים הם מסרו למשקיעים את התשואות החודשיות כביכול, ואילו כעבור מספר חודשים הפסיקו להזרים להם כסף וטענו בפניהם, כי ההשקעות ירדו לטמיון עקב קריסת הבורסות בחו"ל או בשל פשיטת רגל של חברת אינטגריטי.
השניים מואשמים בעבירה של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. הם עדיין לא ענו על כתב האישום, משפטם יחל בקרוב.



בהתחלה מסרו למשקיעים את התשואות החודשיות כביכול | צילום: ShutterStock
פורסם לראשונה: 08:19, 31.05.20