סכנת הידבקות בנגיף הקורונה באחת המחלקות הפנימיות במרכז הרפואי לגליל שבנהריה. הצוות הרפואי לא חשד כי תושב האזור (60), שהגיע למיון עם חום גבוה ושיעול, נדבק במחלה ואישפזו אותו במשך יומיים במחלקה פנימית רגילה, תוך שהוא בא במגע עם הצוות ויתר המאושפזים. רק לאחר יומיים, עבר החולה בדיקה לגילוי הקורונה, נמצא חיובי והועבר לבידוד.
2 צפייה בגלריה
מגיפת הקורונה
מגיפת הקורונה
מגיפת הקורונה
(צילום: shutterstock)
הבוקר (חמישי) נשלחו לבידוד ביתי רופא ואחות, אבל החשש הוא כי אנשי צוות נוספים וחולים שאושפזו באותה מחלקה נדבקו בנגיף.
מדובר באדם בן 60, תושב האזור, שהגיע למלר"ד (מחלקה לרפואה דחופה) של המרכז הרפואי לגליל ביום שני השבוע עם שיעול וחום של 38.7 מעלות. החולה חבש מסיכה כל העת. במיון הוא נבדק כחולה רגיל ולאחר טיפול ראשוני, הועבר לאשפוז במחלקה הפנימית א', בניהולו של פרופ' עאסי נימר.
רק כעבור יומיים של אשפוז, זוהה כחשוד בקורונה, לאחר שהתקבלה בקשה לאנטיביוטיקה מיוחדת. אנשי הצוות העלו חשד כי החולה נושא הנגיף הקורונה ולאחר בדיקה נוספת הוא הועבר ליחידה הייעודית לחולי קורונה. הוא עבר בדיקת קורונה ונמצא כי הוא אכן נדבק בנגיף. יצוין, כי המאושפז הוא בעל מחלות רקע, ונמצא בקבוצת סיכון גבוהה ביותר.
2 צפייה בגלריה
ההגבלות החדשות
ההגבלות החדשות
ההגבלות החדשות
(צילום: באדיבות משרד הבריאות)
בעקבות חשיפת המקרה נשלחו רופא ואחות מאותה מחלקה פנימית לבידוד ביתי, אבל בבית החולים חושדים כי החולה הדביק אנשי צוות חולים נוספים, וייתכן כי כל מי ששהה ביומיים האלו במחלקה, יישלח לבידוד.
בבית החולים כבר הסיקו מסקנות לגבי המקרה וחידדו את ההנחיות לאנשי הצוות תוך דגש על תשומת לב מיוחדת לתסמיני הקורונה. כן נדרשו אנשי הצוות להיות ממוגנים כל העת ובמקרה הספציפי הזה, מיגון נכון הציל מבידוד 20 עובדים נוספים.
עוד המלצה בעקבות המקרה היא שביקורי הרופאים והאחיות יתבצעו בקבוצות קטנות, תוך שמירת מרחק ממיטת החולה.
גורמים בבית החולים הביעו זעם על המקרה. "איך ייתכן שאדם שמגיע למיון עם חום ומשתעל, לא נחשד מיד שהוא חולה קורונה? הרי אנחנו כבר חודש בסיפור הזה, כבר בהסגר כמעט מלא, ומישהו פה פספס בגדול".
מנהל המרכז הרפואי, ד"ר מסעד ברהום, מסר: "מדובר במטופל עם מחלות רקע רבות, קשות ומגוונות, שהגיע למיון עם תסמינים של מחלת חום לא חריפה בת חודש ימים, שטופלה בקהילה, ועם תלונות שתיחקורן לא העלה חשד למחלת הקורונה.
"המטופל הועבר לטיפול במחלקה פנימית, ומיד עם התפתחות הסימנים שיצרו חשד לאפשרות למחלת הקורונה, הוא הועבר למחלקת בידוד המיועדת לחשודים ונלקחה ממנו דגימה כנדרש.
"אנו מבקשים לציין כי כלל הצוות הרפואי, כמו גם המטופלים ששהו בסביבתו, תוחקרו, תוך שבוצעו כל הפעולות הנדרשות כדי להבטיח את בריאותם ואת בריאות הסובבים להם".
פורסם לראשונה: 09:25, 26.03.20