ראש עיריית חיפה, עינת קליש-רותם, הודיעה על כניסתו של הצבא לחיפה. החל ממחר (שני) מאות לוחמים יפקדו את רחובות העיר. בעקבות זאת קיבלה עשרות תגובות זועמות מצד התושבים שטוענים כי איבדה שליטה על המתרחש בעיר והפכה את תושבי העיר לשפני ניסיונות. "זה פשוט איבוד עשתונות וכישלון שמנסים לצייר אותו כהישג שנבחרנו להיות פיילוט", אמר תושב הקריה, מתי גולני.
2 צפייה בגלריה
"הפכנו להיות שפני ניסיונות". חיילים
"הפכנו להיות שפני ניסיונות". חיילים
"הפכנו להיות שפני ניסיונות". חיילים
(אילוסטרציה: shutterstock)
קראו גם:
לפני יומיים העלתה קליש רותם פוסט בפייסבוק בו סיפרה בגאווה על פיילוט ראשון מסוגו בארץ שיתקיים בחיפה. מיזם במסגרתו הצבא יכנס לחיפה והחיילים יפקדו את רחובות העיר.
"בתחילת השבוע הבא יתחיל מבצע גדול בחיפה, שמו "ההר הירוק תמיד", בשיתוף עם חטיבת החילוץ וההדרכה של פיקוד העורף, וגורמים נוספים. מטרת המבצע להוריד את רמת התחלואה בעיר חיפה תוך ביסוס מודל עבודה שיוביל אחריו עוד ערים גדולות בארץ. זו גאווה גדולה שלנו, שצוות הנהגת חיפה נבחר על ידי פיקוד העורף להיות שותף", כתבה.
"בימים בהם נדרשת אכיפה יותר קפדנית, אתם כותבים לי ומבקשים דווקא להקל. אתם מבקשים להשאיר את הפארקים פתוחים, לא לקנוס את מי שמגיע לחופים, מתחננים לא להקשות על החיים הקשים ממילא. אבל דווקא בימים אלה, הייתי שמחה שנהפוך את המסר. במקום לשאול "למה הם עושים לי את זה?", תשאלו "איך אני יכול/ה לעזור להם, ובעצם, לכולנו?".
2 צפייה בגלריה
מכות באלות, בעיטות ברגליים
מכות באלות, בעיטות ברגליים
מבצע אכיפה
(צילום: shutterstock)
ההודעה, הצליחה להכעיס עוד יותר את תושבי העיר, שכבר היו זועמים קודם לאור ההנחיה שלה על סגירת כל הפארקים וגני המשחקים בעיר. זאת על אף כי לא ניתנה כל הנחיה מסוג זה על ידי משרד הבריאות. עשרות תגובות זועמות נכתבו בפייסבוק בכל פלטפורמה אפשרית. לטענת התושבים מדובר בצעד של איבוד שליטה וחוסר יכולת ניהול.
"הם מפחדים להיכנס לשכונות חרדיות אז הם שולחים את הפקחים והצבא עלינו. על מי הם עושים שרירים? איזו ראש עיר זו שלא יודעת לטפל במוקדים הספציפיים, למה היא צריכה להביא עלינו משטר צבאי", אמר תושבת קרית חיים, שני רוט קפון: "במקום להתעסק בקואליציה שלה שתתעסק במוקדי התחלואה בעיר. והיא עוד כותבת שתחת פיקודה, איזה פיקוד? היא לא מפקדת על כלום. זה פשוט הזוי. אין מנהיגות בחיפה. העירייה לא יודעת להתמודד עם מחדלים של עצמה".
לדברי התושבים היא הופכת את הכישלון לגאווה. "זה פשוט איבוד עשתונות וכישלון ומנסים לצייר את כהישג שנבחרנו להיות פיילוט. יש כאן פחד לטפל במוקדים האמתיים שהן השכונות הדתיות. יש כאן אכיפה לא נכונה שגרמה לעליה בכמות הנדבקים. אז במקום לטפל במקור הבעיה הם מסתכלים על הסימפטום ואומרים בואו נסגור, כשלמעשה פוגעים ברוב התושבים שהם תושבים ממושמעים ולא נוהגים בחומרה נגד המפרים האמיתיים כנראה מסיבות פוליטיות.
"זה לא פיילוט חיובי, זה פיילוט שמראה על כשל ניהול וחולשה", אמר תושב הקריה, מתי גולני: "היא לקחה צעד נוסף מעבר להנחיות משרד הבריאות, וסגרה את הפארקים. זה צעד לא חכם כי לעשות פעילות באוויר הפתוח זה בריא ולא יכול להיות מקור להדבקה. כמובן לאסור התקהלויות מיותרות, אבל לאפשר לאנשים לנשום אוויר. אילו צעדים היסטריים שלא מכוונים לנקודות הנכונות".
לדברי חבר מועצת העיר מקרית חיים, מוטי בליצבלאו, מדובר בצעד שנובע מחוסר הבנה. "צעדה זה של קליש מצביע על חוסר הבנה בסיסי מה הם המגבלות של חיילים במגע עם אזרחים. יש להבדיל בין הדרישה לקטיעת שרשרת ההדבקה, חקירות אפידמיולוגיות, ושיטור", אמר.
"לחיילים אין הכשרה של שיטור ולא בנויים למשימות תשאול. פיקוד העורף יכול לעזור לרשות מקומית - באיתור האנשים בגיל הסיכון, בעזרה לאוכלוסייה זו - ביקורות, העברת תרופות, מזון , וקשר אנושי. כול נושא השיטור אינו יכול להתבצע על ידי חיילי פיקוד העורף".
פורסם לראשונה: 13:55, 04.10.20