ד"ר רנא שיבלי, רופאת נפת חיפה, חתמה היום (שני) על צו הפסקה מנהלי למסעדת "שווארמה העגלה" ברח' מורדי הגטאות 6, קרית אתא. בביקורת שבוצעה במקום נמצאו ליקויים חמורים ומצב תברואי ירוד במיוחד.
3 צפייה בגלריה
שווארמה
שווארמה
שווארמה
(צילום: canva)
בהודעה משרד הבריאות נמסר: "הריני להודיעך כי בתוקף סמכותי לפי סעיף 20 לחוק רישוי עסקים אני מוציאה בזאת צו הפסקה מנהלי, המצווה עליך ו/או על כל אדם אחר הפועל מטעמך, להפסיק באופן מיידי את הפעלת מסעדת "שווארמה העגלה" ברח' מורדי הגטאות, 6 קרית אתא, אשר בבעלותך.
"במסגרת הצו על המסעדה להיות סגורה וללא כניסת לקוחות, וכן כולל הפסקה מיידית של הכנת מזון, הוצאת והכנסת סחורה וכל פעילות אחרת במסגרת העסק".
ב-12 במאי נערכה ביקורת בעסק על ידי מפקחת בריאות הסביבה. בביקורת זו נמצאו ליקויים חמורים ומצב תברואי ירוד במיוחד והכל באופן המסכן את בריאות הציבור באופן מיידי.

3 צפייה בגלריה
מסעדת שווארמת העגלה בקרית אתא
מסעדת שווארמת העגלה בקרית אתא
מסעדת "שווארמה העגלה" בקרית אתא
(צילום: פרטי)

"נוכח הממצאים האלו אני מוציאה צו הפסקה מנהלי לעסק לפני שימוע. להלן פירוט הליקויים בעסק שנצפו בעת הביקורת, המצב התברואי בעסק ירוד מאוד. שלוש עמדות העבודה מלוכלכות עם שאריות מזון ושומן, כלי עבודה מפלסטיק מלוכלכים עם שאריות מזון יבש וכן נמצאו כלי פלסטיק בלויים עם חורים".
"במועד הביקורת לא הייתה אספקת מים חמים ברוב ברזי העסק. נמצא סכין עם להב שבור. הסכין נזרק על ידי נציג העסק מרצונו החופשי.
"מבחינה תשתיתית נצפו חורים בקירות במטבח, קירות מפויחים, תקרת המטבח לא הייתה שלמה – חסרו שלבים בתקרה הן במחסן והן במטבח, באופן שמאפשר חדירת מזיקים ומכרסמים. במחסן תפעולי בעסק הייתה מנורה אחת מחוברת באופן רעוע, יתר המחסן היה חשוך. מזון הונח על הרצפה ולא על מדפים. המדפים היו עשויים עץ או מתכת חלודה ולא היו נקיים או שמישים לעסק מזון לפי התקנות".

3 צפייה בגלריה
צו הפסקה מינהלי
צו הפסקה מינהלי
מזון הונח על הרצפה ולא על מדפים
(צילום: canva)

קראו עוד:

עוד נמצא בביקורת: "לא הייתה הפרדה בין מזון לבין חומרי ניקוי במחסנים. פס הגשה: אחת מהוויטרינות שמשה לאחסון ציוד אחזקה. בסמוך לאחסון ציוד זה העובד חתך שווארמה. טמפ' סלטים בגסטרונומי הגשה השונים נמדדה בין 18-25 מע"צ, ביניהם גם ממרח חומוס וסלטי ירקות חתוכים ולא עד 4 מע"צ כנדרש. מדי טמפ' של מקררים רבים אינם מכוילים, טמפ' צג במקררים שונים היו 8-25 מע"צ ובפועל נמדדו טמפ' שאינן עולות בקנה אחד עם המוצג.
"המקררים היו תקולים, שומניים, מלוכלכים וחלק בעלי דלתות שבורות, מלוכלכות ועם גומיות קרועות. במקרר אוחסנו 3 גסטרונומי צ'יפס חצי מבושל בטמפ' 35-25 מע"צ ופלפלי שיפקה. במקררים אחרים נמצאו שאריות של מזון טרי ויבש במקררים. טמפ' סלטים במקררים הייתה 12 מע"צ. לא היה סימון עקיבות לסלטים שהוכנו בעסק ולא לסיחי שווארמה שהוצאו להפשרה. לדברי נציג העסק, הסלטים הוכנו באותו היום והסיחים הוצאו להפשרה במהלך סוף השבוע.
"בצד השני של הכביש לעסק יש מחסן נוסף ובו מבואה, חדר הקפאה וחדר קירור/הפשרה", נכתב בביקורת. "בחדר היה אי סדר רב, תקרה שבורה וחוסר הפרדה בין מזון לחומרי ניקוי. הרצפה הייתה מלוכלכת מאוד והורגש ריח צחנה. בחדרי קירור לא היו גופי תאורה. בחדר ההפשרה היו שלוליות דם, ירקות רקובים בתעלה ורצפה שבורה. נצפו מעופפים באזורים שונים בעסק.
"לדברי נציג העסק – בוצעה הדברה ביום שישי האחרון על ידי המדביר. העסק פועל ללא רישיון עסק. תחולתו של צו זה הינה מיידית. על העסק להיות סגור ללא כל פעילות מרגע קבלת צו זה. אתה רשאי להיות מיוצג ע"י עו"ד ו/או להגיע בליווי כל נציג מטעמך. אתה רשאי להציג כל מסמך או חומר נוסף לתמיכה בטיעונים שיועלו על ידך בשימוע. צו זה יצא לאחר התייעצות עם עו"ד שירי בן ארי, היועצת המשפטית".
פורסם לראשונה: 16:03, 13.05.24