התחבורה הציבורית בישראל חוזרת עבוד במתכונת כמעט רגילה: החל מסוף השבוע זה יפעלו האוטובוסים, ובכלל זה המטרונית, בתפוסה של 75% וב-8 ליוני תחזור תנועת הרכבות לפעול במתכונת מלאה. משמעות ההחלטה: מספר הנוסעים בכל מטרונית יוכפל ויותר.
אוטובוס אגדאוטובוס אגד
אוטובוס אגד
(צילום: עידו ארז)
על פי מתווה שסוכם בין שרת התחבורה, מירי רגב לבין שר הבריאות, יולי אדלשטיין, התחבורה הציבורית תרחיב את פעילותה באופן ניכר.
החל מה-28 במאי קיבולת הנוסעים המותרת במערך האוטובוסים הבין-עירוני תגדל מ-23 נוסעים ל-46 נוסעים, כך שלמעט השורה הראשונה מאחורי הנהג, ניתן יהיה להשתמש בכל מושבי האוטובוס.
יחד עם זאת האיסור על נסיעה בעמידה יימשך. במערך האוטובוסים העירוני קיבולת הנוסעים תגדל מ-20 נוסעים ל-49 נוסעים באוטובוס רגיל ומ-30 נוסעים ל-75 נוסעים באוטובוס מפרקי, כדוגמת המטרונית. במערך האוטובוסים העירוני תותר נסיעה בעמידה.
מיניבוסים ומוניות שירות יוכלו לפעול גם הם בקיבולת של 75 אחוזים מהמותר ברישיון הרכב. מוניות פרטיות יורשו להסיע עד שני נוסעים מאחור, גם אם אינם נדרשים למלווה.
רכבת ישראל תחדש את פעילותה באופן מלא ב-8 ביוני.