אחרי חודשים ארוכים של חוסר פעילות, מחר (שישי) ייפתח מחדש גן החיות בקרית מוצקין. בשעות אלו עומלים העובדים על ניקוי, טיפול והכנת המקום למבקרים. עם זאת ההתרגשות עדיין מלווה בחששות מפני סגירה נוספת. "אם לא יסגרו אותנו שוב, אולי עוד שנתיים נצליח להתגבר על הנזק של החודשים האחרונים", אמר מנהל החי פארק, יגאל פדידה.
2 צפייה בגלריה
"גן ציבורי מיוחד". החי פארק
"גן ציבורי מיוחד". החי פארק
לא מכניסים כסף, אבל מוציאים אותו דבר. חי פארק מוצקין
(צילום: נחום סגל)
במשך מספר חודשים היה גן החיות במוצקין, כמו אטרקציות רבות אחרות, סגור. חוסר ההכנסה גרם למשבר כלכלי גדול איתו נאלצו להתמודד בחי פארק בדרכים יצירתיות. כך שבחודשים האחרונים התבסס חלק לא מבוטל מהפעילות שלו על תרומות מעסקים שונים כגון אוכל לחיות וכו'.
בקרית מוצקין ייפתח גן החיות מחר לאחר שאמש (ה') אישרה הכנסת את פתיחת גני החיות. "עכשיו אנחנו עושים את כל הסידורים האחרונים, ניקיונות ועוד. יש לנו תמיכה מאוד גדולה מהעירייה ששלחה צוות גדול לעזור בניקיונות, בגיזום ועוד", אמר היום מנהל גן החיות, יגאל פדידה.
"אנחנו מוכנים ומחר אנחנו נפתח. למרות שירד גשם אני מאמין שאנשים יבואו מחר כי מטלפנים בלי הפסקה לשאול אותנו אם אנחנו פותחים. אנחנו עובדים על פי התו הסגול ויש איסור להוריד מסכות בכלל בשטח. אני מקווה שאנשים יעמדו בזה.
2 צפייה בגלריה
יגאל פדידה, מנהל החי פארק
יגאל פדידה, מנהל החי פארק
יגאל פדידה, מנהל החי פארק
(צילום: נחום סגל)
"אנחנו נביא גם פקחים, אני לא רוצה שיסגרו אותנו שוב בגלל אנשים שאינם ממושמעים. אנחנו גם מתחילים להחזיר בהדרגה את העובדים עד שכולם יחזרו".
עוד בחדשות:
הפתיחה המחודשת גרמה להתרגשות רבה, אולם עדיין מלווה בחששות רבים. "יקח הרבה מאוד זמן להתגבר על הנזק הכלכלי של החודשים האחרונים. לא מכניסים כסף, אבל מוציאים אותו דבר. את רשות שמורות הטבע פתחו לפני חודש ולנו נתנו לדמם", אמר פדידה.
"אם יהיו לנו עכשיו מספיק מבקרים זה יקח בערך שנתיים לכסות את הנזק. וגם אם לא יסגרו אותנו שוב שזה הפחד שלנו. כל פעם שסוגרים הנזק הוא יותר גדול".