בשעות הערב (שני) הגיעו מספר מפגינים למושבה הגרמנית בחיפה וקיימו הפגנה בה הושמעו קריאות "ברוח ודם נפדה את פלסטין". המפגינים העלו באש פחי אשפה שהוצבו במרכז השדרה המרכזית של העיר התחתית וכוחות משטרה הוזנקו למקום.
1 צפייה בגלריה
אירועים במספר מוקדים
אירועים במספר מוקדים
כוחות משטרה במושבה הגרמנית
(צילום: דוברות המשטרה)
עם הגעת כוחות יס"מ למקום, נורו רימוני גז מדמיע לפיזור המפגינים. פקח עירייה כבן ארבעים נפגע משאיפת עשן ואמבולנס שהגיע למקום פינה אותו לבית החולים רמב"ם. במהלך הנסיעה התדרדר מצבו של הפקח והוא הגיע לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם.
מהעירייה עדכנו כי הפקח נפגע כתוצאה משאיפת גז מדמיע, הוא פונה על ידי צוות מד"א ובדרך הוא קיבל אירוע לבבי. כעת הוא מטופל במחלקת טיפול נמרץ רמב"ם.
במשטרה הצליחו לפזר את המפגינים ולפתוח את הדרך לתנועה. על רקע הערכה כי ההסלמה בגזרות ירושלים ועזה יובילו למהומות נוספות גם בעיר חיפה, יקיימו בעירייה ובמשטרה הערכת מצב בשעה שמונה בבוקר. על פי הערכות, תיבחן אפשרות לסגור את המושבה הגרמנית לכניסת רכבים בימים הקרובים ועד יעבור זעם.
גורמים בעירייה מציינים כי סגירת שדרות בן גוריון מקובלת על בעלי עסקים באזור החוששים כי המהומות ירחיקו את הציבור ויפגעו מפרנסתם. עוד צוין כי נראה כי המפגינים אינם תושבי העיר, וההפגנה התקיימה ללא כל תיאום עם גורמים חיפאים.
פורסם לראשונה: 23:57, 10.05.21