בכרמל חתמו על כרטיסי אדי. עשרות אנשי צוות רפואי של המרכז הרפואי כרמל, יחד עם עובדים רבים מכל המחלקות והאגפים, הצטרפו וחתמו השבוע על כרטיסי אדי לתרומת איברים.
1 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות בית החולים כרמל
צילום: באדיבות בית החולים כרמל
צילום: באדיבות בית החולים כרמל
עובדי כרמל הצטרפו בחתימתם לפרויקט הארצי של המרכז הלאומי להשתלות, "מיליון מצילי חיים", במסגרתו מתגייסים כולם כדי להגיע למיליון תורמים חתומים על כרטיס אדי תוך מספר שבועות.
מתאמת ההשתלות של המרכז הרפואי כרמל מקבוצת הכללית, האחות עדנה רז: "מרכז רפואי כרמל הינו שותף פעיל וחלק מהמערך הלאומי להשתלות, ובכרמל נעשות הנצלות איברים רבות. רק בתקופה האחרונה נעשתה תרומת איברים גדולה והונצלו בתרומה זו כבד ושתי כליות, קרניות ועור.
בנוסף, במהלך השנה הונצלו 24 זוגות קרניות והושתלו קרניות ל-33 אנשים עיוורים שראייתם חזרה בזכות השתלת הקרנית, ועוד 5 תרומות עור עברו לבנק העור, כדי להנפיק לבתי חולים למטופלים עם כוויות. בחלק גדול מהתרומות שנלקחו היה לתורמים כרטיס אדי, והמשפחות כיבדו את רצונם של הנפטרים ותרמו איברים.
רז: "במשך שנותיי הרבות בתחום, לא היתה משפחה שידעה שיש כרטיס אדי ולא הסכימה לתרומה, ומכאן חשיבות הכרטיס".
ד"ר אריק עדן, נאמן ההשתלות של בית החולים ומנהל היחידה לטיפול נמרץ נשימתי: "החתימה על כרטיס אדי הינה המעשה האנושי, האצילי והנעלה ביותר של כל בן אנוש, כי 'כל המקיים נפש אחת כאילו קיים עולם מלא'.
החתימה וההצטרפות על כרטיס אדי לוקחת רק 30 שניות, ניתן להצטרף דרך אתר האינטרנט של המרכז הלאומי להשתלות או דרך עמוד הפייסבוק. בנוסף, כרטיס אדי מעניק לחותמים ולבני משפחתם קדימות ברשימת הממתינים להשתלה. כל הדתות רואות בתרומת איברים צו מוסרי עליון".
רז: "קיצור משך ההמתנה להשתלה מצילת חיים הינו האתגר הגדול ביותר העומד בפנינו. הכוח לעשות את השינוי ולקצר משמעותית את זמן ההמתנה להשתלה הוא בידיים של כל אחד מאיתנו. בואו לעשות מעשה לחתום ולתרום, לטובתנו ולטובת החברה שלנו".