אורולוגיה חוקרת בכרמל
מחקר מבית החולים כרמל שבדק כ 10,000 מטופלי סרטן כליה ( RCC ) בישראל קובע כי שיעור ההיארעות של גידולי סרטן הכליה בישראל נמוך בהשוואה לנתונים העולמיים.
עורך ומגיש המחקר, ד"ר עדו אורלין מהמחלקה האורולוגית במרכז הרפואי כרמל, זכה בפרס הצטיינות על המחקר והעבודה נבחרה כעבודה מצטיינת במסגרת הכנס האורולוגי הישראלי השנתי.
ד"ר יורם דקל, מנהל המחלקה האורולוגית של כרמל, מציין כי לוועדה המדעית של הכנס הארצי הוגשו מאות עבודות מכל המרכזים הרפואיים בארץ מתוכם התקבלו רק מספר עבודות להצגה בכנס, כשמהמחלקה האורולוגית של כרמל נבחרו להצגה בכנס חמש עבודות. מדובר בכנס המרכזי והחשוב ביותר בארץ בתחום האורולוגיה ומגיעים אליו מומחים וחוקרים נבחרים מכל רחבי הארץ והעולם.
בכנס הציגו ד"ר בוריס פרידמן רופא בכיר במחלקה עבודה בנושא התקן חדשני בטיפול באי נקיטת שתן בנשים, ד"ר אילונה פילוסוב הציגה עבודה בנושא טיפול בשטיפות וגידולי שלפוחית השתן, ד"ר ראני זרייק הציג עבודה בנושא כריתת ערמונית סגורה וד"ר גל רינות מזרחי הציגה את נושא סרטן הערמומית כגורם סיכון בסרטן שלפוחית השתן.
4 צפייה בגלריה
ד"ר עידו אורלין מבית החולים כרמל. צילום: בית החולים כרמל
ד"ר עידו אורלין מבית החולים כרמל. צילום: בית החולים כרמל
ד"ר עידו אורלין מבית החולים כרמל. צילום: בית החולים כרמל
בעבודתו הזוכה הציג ד"ר אורלין מכרמל כי סרטן הכליה הינו הסרטן השלישי הנפוץ בעולם במחלות סרטן מערכת השתן, וכי בגידולי ה RCC מתגלים לרוב כממצא אקראי. על סמך כ 10,000 מטופלי RCC שאותרו במאגר הנתונים הארצי עולה כי שיעור ההיארעות הממוצע בישראל עומד על 8 איש לכל 100,000. היארעות גבוה יותר של מחלה נצפתה בעשור השביעי לחיים ויותר במגזר היהודי לעומת המגזר הערבי. שותפים לעבודה ולמחקר הזוכה, ד"ר עדו אורלין, ד"ר יורם דקל מנהל המחלקה, ד"ר ברברה סילברמן, ד"ר בוריס שטיין ופרופ' אבי שטיין.
מנהל המחלקה, ד"ר דקל, אמר כי הוא גאה בצוות המחלקה ובנוכחות המכובדת של צוות המחלקה בכנס החשוב "המחלקה עמלה על פיתוח המחקר הרפואי במקביל לטיפול איכותי במטופלים שלנו" אמר ד"ר דקל.
המחלקה האורולוגית בכרמל מבצעת כ 1500 ניתוחים בשנה, החל מניתוח ברית מילה ועד כריתת ושחזור כיס השתן שיחזור השלפוחית וכל ניתוחי סרטן מערכת השתן. המחלקה מטפלת באבנים, אוריינטציה לטיפול זער פולשניים ומעניקה טיפול ורצף טיפולי בביה"ח ובמרפאות הקהילה גם במרכז הרפואי לין כולל ניתוחים קלים וביופסיות.
כרמל חזקים באקדמיה
המרכז הרפואי כרמל ממשיך להוביל בכמות ובאיכות המינויים האקדמיים שלו בפקולטה. החודש הצטרפו עוד חמישה רופאים בכירים לרשימת המינויים האקדמיים הארוכה של כרמל בפקולטה לרפואה של הטכניון. ד"ר סמיר קאסם מנהל המחלקה הפנימית א' קיבל מינוי לדרגת מרצה מחנך קליני בכיר. ד"ר אמנון גיל רופא בכיר במחלקה הנפרולוגית קיבל מינוי לדרגת מרצה קליני, ד"ר יגאל אלנברג רופא בכיר במחלקת ילדים של כרמל, קיבל מינוי לדרגת מרצה מחנך קליני, ד"ר דביר פרויליך מהמחלקה הכירורגית ב' מינוי לדרגת מרצה קליני, וד"ר עיסה מטאנס רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית התכבד במינוי לדרגת מרצה קליני.
4 צפייה בגלריה
הרופאים והמינויים החדשים מהמרכז הרפואי כרמל. צילום: אלי דדון
הרופאים והמינויים החדשים מהמרכז הרפואי כרמל. צילום: אלי דדון
הרופאים והמינויים החדשים מהמרכז הרפואי כרמל. צילום: אלי דדון
פרופ' גיורא פילר מנהל מחלקת הילדים בכרמל, המשמש גם כמשנה לדיקן בפקולטה לרפואה בטכניון, ציין בסיפוק רב את המשך הגידול בכמות המינויים האקדמיים של רופאי כרמל "אנו בכרמל רואים חשיבות רבה בהמשך פיתוח וקידום דור העתיד של הסטודנטים לרפואה, ובכל הדרגים והרמות שמים דגש רב על הוראה והכשרת סטודנטים לרפואה. גם לגבי המורים, הן הצעירים והן הבכירים יותר, מתקיימת הכוונה וההדרכה לתת דגש לנושא הוראת סטודנטים ולמידה אקטיבית ומקצועית, בצד הכשרה אנושית ועיצוב יחסי רופא-חולה טובים ואיכותיים. בנוסף להוראה איכותית מתקיים בבית חולים כרמל מחקר רפואי חדשני שגם הוא תורם הן להתקדמות בית החולים, והן להתקדמותם האישית של החוקרים בפקולטה לרפואה. החשיפה לעשיה, לרפואה מקצועית קלינית, ולמחקר חדשני גם היא מביאה לפיתוחם של הסטודנטים לרפואה," אמר פרופ' פילר.
בכל שנה עוברים ולומדים במסדרונות ובמחלקות בית החולים כרמל ובבתי החולים הנוספים המסונפים לפקולטה של הטכניון עשרות רבות של סטודנטים מהארץ ומהעולם וישנה חשיבות גדולה לאיכות ההוראה שהם מקבלים ולאיכות המרצים והרופאים המדריכים אותם.
"לשמחתנו בכל שנה זוכים המרצים והמחנכים הקליניים מכרמל לתעודות והערכה כמרצים מצטיינים באירועי ההוקרה למצטיינים שמפיקה הפקולטה. זהו חלק בלתי נפרד ממסורת של איכות ומצוינות המובילה של הרופאים בכרמל", הוסיף פרופ' פילר.
רנטגנאי ראשי בכרמל
מתי שנפ ממכון הרנטגן בכרמל מונה החודש כרנטגאי ראשי של בית החולים כרמל. מערך הדימות בכרמל הוא מהגדולים והמרכזיים בבית החולים והוא כולל את כל צילומי הרנטגן השונים, את יחידת האולטרה-סאונד, יחידת האנגיוגרפיה, ממוגרפיה, שני מכוני סיטי וביצוע שיקופים ופעולות תוך ניתוחיות מורכבות. מערך הדימות של כרמל מבצע כ 220,000 בדיקת דימות בשנה תוך שהוא סורק ומטפל ב כ 110,000 מטופלים. במסגרת תפקידו יהיה אחראי מר שנפ על כ 30 רנטגנאים בכל היחידות השונות במערך הדימות בכרמל. "אני רואה אתגר גדול בחיזוק זהות הרנטגנאים שלנו עם המחלקה ובית החולים, תוך מקסום החיבור עם הכללית", אומר מתי "אני רוצה לשפר ולשדרג את הרמה המקצועית של הרנטגנאים שלנו ביחד ולאור ההתקדמות הטכנולוגית הרבה והמהירה של תחות הדימות בימים אלו".
4 צפייה בגלריה
מתי שנפ, רנטגנאי ראשי בבית החולים כרצל. צילום: אלי דדון
מתי החל את עבודתו במכון הדימות של כרמל בתחילת 1983 מיד עם סיום לימודי הרנטגנאות בבית הספר לדימות ורנטגנאות שבביה"ח קפלן. במהלך 35 שנות עבודתו בכרמל עבד והתמחה מתי בתחום צינתורי הלב, בדיקות כלי דם, סיטי ורנטגן קונבנציונלי. משנת 1995 מתי היה אחראי תחום הסיטי והפיתוח שלו בכרמל, קידום הדרכות בתחום הסיטי ובמיוחד סיטי לב בארץ ובעולם.
בשנת 2000 הפך מכון הדימות של כרמל לאתר הניסוי העולמי של חברת פיליפס בתחום הסיטי ומומחים ורנטגנאים מכל העולם הגיעו ללמוד מצוות הסיטי של כרמל. בשנת 2016 סיים מתי לימודי תואר במנהל מערכות בריאות במסלול ניהולי במכללת עמק יזרעאל. "אני רוצה לשמור ולשפר את חדשנות והמובילות הטכנולוגית של מכון הדימות שלנו בכרמל" ,אומר מתי "יש לנו מוניטין וניסיון רב שנים עם צוות מאוד מקצועי שכולנו גאים בו".
בתוכנית ההתחדשות והפיתוח של דימות כרמל מתוכננת קבלת מכשיר סיטי חדש מהמתקדמים בעולם לטובת עמדת הסיטי בחדר המיון, תוכנית להפעלה עצמית של ניידת ה MRI המוצבת בכרמל במקום הפעלה ע"י צוות חיצוני כיום ותוכניות פיתוח נוספות.
מתי, יליד חיפה ותושב קרית חיים, בן 60, נשוי לרבקה, עצמאית בתחום עיצוב מטבחים ואבא גאה ל 3 ילדים ו 2 נכדים חמודים. אהבתו הגדולה של מתי היא טיולים ברחבי הארץ ובעולם ובשעות הפנאי הוא אוהב במיוחד לשחק עם הנכדים המתוקים שלו. בתפקידו כרנטגנאי ראשי מחליף מתי את הגב' שרה פלד שפרשה לגמלאות אחרי עבודה מסורה ומקצועית רבת שנים. לצדו של מתי בעזרה בניהול ותפעול מערך הדימות יעבוד סגנו אבי שמר.
4 צפייה בגלריה
מרכז רפואי כרמל
מרכז רפואי כרמל
מרכז רפואי כרמל