חלום חייו של משה בן ברוך (57) היה לשבת כסנדק בברית המילה של הנכד שלו, אולם התקף הלב הפתאומי שחטף והצנתור הדחוף שהיה צריך לעבור כמעט ששיבשו את הגשמתו. במבצע מיוחד שנערך השבוע בבית החולים כרמל בחיפה הובא הנכד לברית מילה בתוך בית החולים.
2 צפייה בגלריה
צהרונים צהרון
צהרונים צהרון
משה בן ברוך מאושר על כיסא הסנדק בברית המילה
(צילום: פרטי)
בזמן הברית צוות חדר הצנתור עמד קרוב ערוך ומוכן, ומיד בתום הברית ירד משה מכיסא הסנדק מאושר ודומע ונכנס לחדר הצנתור. צוות המצנתרים של כרמל פתחו לו את עורק הלב הסתום והצילו את חייו.
"אין לי ספק, צוות בית חולים כרמל נתן לי השבוע את החיים במתנה פעמיים", כך סיפר משה בן ברוך ממיטת האשפוז שלו במחלקה הקרדיולוגית שבמרכז הרפואי כרמל. "פעם ראשונה הם נתנו לי את החיים שלי במתנה כשהצילו אותי מהתקף לב ענק, ובפעם השנייה הם נתנו לי את החיים של הנכד החדש שלי במתנה, נכד שסוף סוף גם זכיתי להיות הסנדק שלו".
2 צפייה בגלריה
בן ברוך ואשתו עם הצוות במחלקה הקרדיולוגית
בן ברוך ואשתו עם הצוות במחלקה הקרדיולוגית
בן ברוך ואשתו עם הצוות במחלקה הקרדיולוגית
(צילום: פרטי)
בן ברוך, תושב נשר ובעל עסק עצמאי בתחום האלומיניום, הוא בחור בריא בדרך כלל. בסוף השבוע האחרון הוא חש כאבים בזרועות ובחזה אבל לא ייחס אותם ללב, הוא שתה כדור נגד כאבים והמשיך בשגרה.
אשתו, יפעת, מספרת: "קפצנו לבקר את הבת שלנו חן, שרק ילדה השבוע בן בביה"ח כרמל. כולנו התרגשנו מהנכד החדש ומשה כבר התחיל לדבר ולתכנן את הברית וכיצד הוא יהיה סוף סוף הסנדק. סנדק מבחינתו הוא הגשמת חלום שהוא מחכה לו כבר שנים".
"הרגשתי שוב כאבים עצומים בחזה כאילו שמו לי סלע על הלב", סיפר בן ברוך. אשתו הזמינה מיד ניידת טיפול נמרץ שפינתה אותו בדחיפות לחדר המיון של ביה"ח כרמל, שם אובחן התקף לב שנגרם מחסימה של קריש דם בעורקי הלב הקורונרים. הצוות הרפואי הכין את בן ברוך לצנתור.
"מדברים על צנתור והתקף לב, אבל הראש שלי נמצא בברית המילה של הנכד שלי ובסנדקאות", אמר בן ברוך. "בגלל הקורונה הכנו כבר אולם קטן בבית הכנסת בקריה, הזמנו מוהל ואפילו קייטרינג והכל היה מוכן לברית מצומצמת של המשפחה, ופתאום נופל צנתור. זה היה כל כך חשוב לי שביקשתי מהרופא שיתנו לי לצאת לכמה שעות עם אמבולנס לברית, והבטחתי שמיד בתום הברית אחזור לצנתור, אבל הרופא לא הסכים בשום אופן"..
"כבר היו לי מאות בקשות שונות בימי חיי כרופא וכמצנתר, מספר מנהל יחידת האשפוז הקרדיולוגי בכרמל, ד"ר בשיר כרכבי. אבל בקשה להשתחרר מצנתור דחוף כדי לשבת כסנדק בברית, כזו עוד לא הייתה לי. הסברתי לבן ברוך שהוא אחרי התקף לב חמור הוא חייב צנתור דחוף, ואין מצב בעולם שהוא יוצא מבית החולים"?
מי שהצליחה לפתור את הפלונטר היא מנהלת הסיעוד של המחלקה האחות מרינה פלדמן. "הרעיון שלי היה שבמקום שמשה ייסע לברית במקום רחוק מבית החולים ויהיה בסכנה, אנחנו נביא את הברית לתוך בית החולים, ומיד בתום הברית נכניס אותו לצנתור", סיפרה מרינה.
ד"ר כרכבי הסכים, ובשעה 14:00 בן ברוך התלבש בבגדים חגיגיים, כולו נרגש והתיישב על כיסא הברית כסנדק, כשצוות הצנתור משגיח עליו בכוננות מקרוב. לאחר מספר דקות של הברית בן ברוך מאושר ומחייך, יורד מכיסא הסנדק מחליף את החולצה הלבנה לחולצת חדר ניתוח כחולה, ומובל מיד לתוך חדר הצנתורים.
"למזלנו הצלחנו לפתוח את הסתימה בלב במהירות יחסית ולא נגרם ללב נזק משמעותי", אומרים ד"ר כרכבי וד"ר נאדר.
"האחיות והרופאים כאן במחלקה הם מלאכים בלבן", אמר בן ברוך. "האחות מרינה פשוט מדהימה היא הפכה עולמות כדי לעזור לנו שזה ממש לא ייאמן. "אני רוצה להודות לרב בית החולים, מאיר אינדיק, ולכל צוות הרפואי, אתם פשוט אלופים. הענקתם לי חיים חדשים פעמיים ועל כך אני חב לכם תודה כל חיי", מסכם בן ברוך שצפוי בימים הקרובים להשתחרר לביתו.
פורסם לראשונה: 11:28, 12.05.20