מחלקה פנימית ב' במרכז רפואי כרמל התחדשה החודש בשני רופאים בכירים חדשים, ד"ר מריה חודיאקובה וד"ר עאסם אבו אשתייה.
ד"ר שי כהן, מנהל המחלקה, וסגניתו, ד"ר עדי קיברי, יחד עם פרופ' וליד סליבא ברכו את הבכירים החדשים ואמרו: "התברכנו במתמחים העוברים הכשרה במחלקה ומבקשים להמשיך והישאר בה גם כבכירים. רופאים מגיעים בתחילת דרכם ועוברים תהליך מורכב וממושך במחלקה של לימוד וחניכה שחלק ניכר ממנו הוא היכולת לתפקד באופן עצמאי ולקבל החלטות כרופא בכיר. ההתנסות כרופא בכיר בסוף ההתמחות מוסיפה נופח אחר ובונה רופא אחראי, בעל יכולת ראייה רוחבית. הבכירים החדשים שלנו הם רופאים מובילים ועתידים להשתלב בבית החולים בהתמחויות השונות גם בהמשך. לא רחוק היום והם אלו שיהפכו ליועצים שלנו".
2 צפייה בגלריה
ד"ר מריה וד"ר עאסם
ד"ר מריה וד"ר עאסם
ד"ר מריה וד"ר עאסם
(צילום: אלי דדון)

2 צפייה בגלריה
ד"ר כהן וד"ר קיברי יחד עם הבכירים החדשים
ד"ר כהן וד"ר קיברי יחד עם הבכירים החדשים
ד"ר כהן וד"ר קיברי יחד עם הבכירים החדשים
(צילום: אלי דדון)
ד"ר מריה חודיאקובה, בת 31, תושבת חיפה, למדה רפואה באוניברסיטה הלאומית לרפואה בדונצק וסיימה התמחות במחלקה פנימית ובמחלקה לטיפול נמרץ קרדיולוגי בביה"ח לכירורגיה דחופה ושיקומית ע''ש ו.ק. גוסק. היא גם שותפה בפרויקט התנדבות "Do good, Ukraine" היא הייתה פעילה כמנהיגה ארגונית במועדון נוער יהודי והיא בוגרת סמינר מנהיגות " מצודה".
ד"ר מריה, שהגיעה למחלקה במסגרת פרויקט "מסע", זוהתה ע"י פרופ' פליגלמן מנהל המערך הקרדיולוגי כבעלת כישרון ופוטנציאל אדיר, הוא חיבר אותה למחלקה הפנימית שם היא ממשיכה במרץ עד היום. ד"ר מריה זכתה בפרס שני על הצגת מקרה בבית הספר האירופי לרפואה פנימית ועבודה מחקר שלה בהנחית פרופ' סליבא תוצג השנה בכנס הרפואה הפנימית הארצי.
"הגעתי למחלקה לרוטציה במסגרת התמחות והתאהבתי במחלקה", מספרת ד"ר מריה. "התאהבתי בצוות ויש כאן אפשרות אמיתית לטפל ולשפר את איכות החיים שלהם, תמיד ראיתי את עצמי עושה רפואה אנושית, מצאתי את המקום שחיפשתי זה הבית שלי. יש כאן במחלקה תמיכה ויכולת של הצוות לחלוק ידע, יש לי ממי ללמוד ולקחת דוגמא יש כאן מנטורים מדהימים".
ד"ר עאסם אבו אשתייה, בן 30, סיים את לימודי הרפואה שלו באוניברסיטה הירדנית ברבת עמון בשנת 2014 והצטרף לכרמל כסטאז'ר ומיד לאחר מכן כמתמחה ברפואה פנימית במחלקה הפנימית ב' בניהולו של ד"ר שי כהן. במהלך ההתמחות היה אחראי על תוכנית האקדמיה וה- Journal Club במשך כשנתיים, ולאחר מכן השתלב בהוראת סטודנטים לרפואה, לאורך ההתמחות קיבל פרס מרצה מצטיין בכל שנה במשך 3 שנים. בשנה האחרונה קיבל בנוסף את פרס המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית עבור הצטיינות בחינוך רפואי. בשנת 2019 קיבל ד"ר עאסם מינוי מדריך מתמחה מטעם הפקולטה לרפואה בטכניון. "מהרגעים הראשונים בסטאז' ידעתי שאני רוצה להיות רק כאן , במחלקה הזאת", מספר ד"ר עאסם. "מעבר ליכולות המקצועיות והרמה האקדמית של המחלקה נוצר כאן קשר וחיבור מיוחד. הרגשתי בכל בוקר שזה המקום שלי ולכאן אני רוצה להגיע. יש כאן אנשים מהצוות הניהולי והרפואי מהשורה הראשונה ובעלי רגש יוצא דופן, בלעדיהם לא הייתי מגיע לאן שהגעתי".
כבר 16 שנה מוביל ד"ר שי כהן את ניהול המחלקה בהצלחה וביד רמה, צוות המחלקה מוביל בסקרי שביעות רצון מטופלים. בסקר על המחלקות הפנימיות בכללית בכל הארץ נבחר צוות פנימית ב' של כרמל כמחלקה מצטיינת ארצית. ד"ר כהן מדגיש כי העבודה המשותפת עם הצוות הסיעודי בניהולם של זיאד אבו סלאח וסגניתו, מירב זילברשטיין הינו חלק מוביל וקריטי ביכולת לשמור על הרמה הגבוהה. סגניתו של ד"ר כהן ד"ר עדי קיברי אומרת כי" " פנימית ב' בכרמל ייחודית במתמחיה על הגיוון שלהם ועל האיכות שלהם , פנימית ב' מקפידה לשמור על תחושת המשפחתיות המלווה את עבודת הצוות הרפואי, הסיעודי והפרא-רפואי. כיף לראות רופא המתחיל את דרכו כרופא צעיר, גדל ומתפתח והופך לרופא בכיר. ועל כך אנו חוגגים היום".