סטניסלב לשנקו (41) מקרית מוצקין למד מסבא שלו לדוג כשהיה צעיר, ובמהלך השנים הוא הפך את ההובי הזה לספורט תחרותי. את בנותיו, סופיה ואנסטסיה גינזבורג (16, 17), הוא משך לדוג מאז שהיו קטנות, וכפי שסבא שלו הנחיל לו את האהבה, הצליח לשנקו להעביר לבנותיו. יחד הם זכו בתחרות דיג מקצועית למשפחות, יוזמת עמותת 'ישראפיש', עם 30 דגים במשקל כולל של 27.560 ק"ג, והדג הכי גדול בתחרות במשקל 5.250 ק"ג.
2 צפייה בגלריה
 סטניסלב לשנקו ובנותיו
 סטניסלב לשנקו ובנותיו
סטניסלב לשנקו ובנותיו
(צילום: באדיבות ישראפיש)
תחרות הדיג המקצועית למשפחות נערכה בשבוע שעבר בכנרת, בחוף דוגית, בהשתתפות שמונה משפחות עם ילדים בכל הגילאים, שלאורך שלושת ימי התחרות לנו בקמפינג בחוף. למשפחות הוקצו מתחמי דיג, מדודים ומסומנים, שרק בהם היה מותר לדוג, לאורך כל היממה. הדגים שנתפסו נשקלו על ידי שופטים מקצועיים, ולאחר השקילה הוחזרו לכנרת. בתחרות נתפסו כ-153 דגים במשקל כולל של 105 ק"ג.
סטניסלב לשנקו: "עם השנים הפכתי את ההובי לספורט, ואני כבר שנים משתתף בתחרויות, באליפויות ישראל, וגם הייתי בנבחרת ישראל. אני אוהב טבע, ודיג הוא חלק חשוב מהחיים שלי. פעם בחודש, חודש וחצי אני יוצא לטבע, עם אוהל, ומשלב בזה דיג, וזה נותן לי רוגע".
יש הבדל בין דיג כהובי ודיג כמקצוע ספורטיבי?
"הבדל גדול. כשאני יוצא לדוג חופשי, אני ישן בלילה כמה שעות. בתחרות, אתה דג מסביב לשעון, כל זמן התחרות, וזה קשה פיזית. יש גם הבדל בדרך בה אתה דג, איך אתה מוציא את הדג מהים, בלי לפצוע אותו, כי בתחרות אתה משחרר את הדגים אחרי שהם נשקלים. הבנות שלי התאהבו בדיג מגיל צעיר, והן מקצועניות. כך השגנו את הניצחון הזה".
2 צפייה בגלריה
הזוכים בתחרות דייג מקצועית למשפחות
הזוכים בתחרות דייג מקצועית למשפחות
הזוכים בתחרות דייג מקצועית למשפחות
(צילום: באדיבות ישראפיש)
יו"ר ישראפיש, אנדרי מזלין, סיכם: "התחרות בחוף דוגית של איגוד ערים כנרת היתה מאוד מוצלחת, המתחרים נהנו ממזג אוויר סתווי ונעים, והאווירה היתה טובה ושמחה".
בינואר 2021 תתקיים אליפות ישראל בדיג ספורטיבי בחופי איגוד ערים כנרת. בתחרות המקצועית הזו זכו בעבר דייגים מהקריות במקומות הראשונים.
פורסם לראשונה: 08:03, 18.11.20