לאחר שנה נטולת אירועי תרבות, שני פסטיבלים חוזרים לצפון בחג הקרוב. פסטיבל תיאטרונטו ה-30 יתקיים בעכו העתיקה, בחוה"מ פסח, 29 במרץ עד 1 באפריל 2021. לאחר שבוטל בשנה שעברה בגלל מגיפת הקורונה, פסטיבל תיאטרונטו ה-30 יתקיים השנה במועדו, ושבע הצגות יחיד יתחרו בו על פרס ההצגה הטובה ביותר.
2 צפייה בגלריה
"ככה לא עומדים על במה", פסטיבל עכו
"ככה לא עומדים על במה", פסטיבל עכו
"ככה לא עומדים על במה", פסטיבל עכו
(צילום: ז'ראר אלון)
הפסטיבל נוסד ונוהל על ידי יעקב אגמון, שנפטר בדצמבר האחרון, והשנה לראשונה ינוהל על ידי רעייתו, השחקנית גילה אלמגור אגמון. הוועדה האמנותית כוללת את גילה אלמגור אגמון, היוצרים והשחקנים דניאלה מיכאלי ושמעון מימרן ויגאל עזרתי. כ-70 מחזות הוגשו השנה לפסטיבל, מתוכם נבחרו שבעה.
תיאטרונטו הוא פסטיבל של הצגות יחיד המאפשר לשחקן ליצור דיאלוג ישיר עם הקהל, ואחד הפסטיבלים הוותיקים והמובילים בתחום התיאטרון. בעקבות הפסטיבל הישראלי נוסדו פסטיבלים דומים ברחבי העולם.
2 צפייה בגלריה
קובי אפללו
קובי אפללו
קובי אפללו
(צילום: אלדד רפאלי)
ההצגה הטובה ביותר תזכה בפרס על שם השחקן ניסים עזיקרי ז"ל, הניתן על ידי קרן תל אביב לספרות ואמנות ע"ש יהושע רבינוביץ, פרס בגובה 10,000 שקל, ויוענק פרס להצגה שתזכה בציון לשבח, גם על ידי קרן רבינוביץ בגובה 5,000 שקל.
פרס בחירת הקהל ע"ש תרין שלפי - פרס חדש בתיאטרונטו ה-30, יינתן החל משנה זו לשחקן/ית על פי בחירת הקהל. הפרס הוא על שמה של השחקנית הצעירה תרין שלפי ז"ל, שזכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר לשנת 2019 על משחקה בהצגה פרי עטה, 'להזיז את השמש', בבימויו של חנן ישי. בהצגה גילמה תרין את עצמה בסיפור חייה ובמאבקה במחלת הסרטן, מחלה שהכניעה אותה. הפרס בגובה 5,000 שקל נתרם על ידי משפחתה.
לקראת סיום הפסטיבל יתקיים אירוע מיוחד לזכרו של יעקב אגמון, למוזמנים בלבד.

הופעות חיות

במעלות תרשיחא יתקיים פסטיבל 'שכנים', חוה"מ פסח, 29 במרץ עד 31 במרץ.
הפסטיבל יכלול הופעות של מיקי גבריאלוב, שיפתח את הפסטיבל, קובי אפללו יליד העיר ושלמה גרוניך, שיופיע עם התזמורת האנדלוסית של מעלות.
הפסטיבל, בהפקת העירייה ורשת המתנ"סים, מתקיים לאחר שנה שבה לא התקיימה בעיר כלל פעילות תרבותית.
לצד ההופעות יתקיימו סיורים בסמטאות תרשיחא ויהיו מופעים של יוצרים מקומיים ומוזיקאים, שחלקם אף יפתחו את ביתם בפני המבקרים.