לאונרדו מזרחי, 53, הנחשב למעצב גרפי מוביל בתחומו אשר עיצב מותגים בינלאומיים, קיבל בעקבות משבר הקורנה החלטה לסייע גם לחברות קטנות ולעסקים בינוניים וקטנים בישראל לעבור מיתוג מחדש שיביא להם לפריצה עסקית מחודשת. האם זה אפשרי? האם מיתוג יכול לשנות מצב של עסק במשבר? לאונרדו אומר שמיתוג מדויק של העסק הוא מפתח חשוב להצלחה ולשגשוג שלו. בשיחה אתו הוא מגלה כי למיתוג יש השפעה דרמטית על תת המודע שלנו ועל דרך קבלת ההחלטות של הלקוחות שלנו.
לאונרדו עלה לישראל ממקסיקו לפני כ-30 שנה, לאחר שסיים לימודי תואר ראשון בעיצוב גרפי במקסיקו. למרות התרבות המקסיקנית שגדל בה הוא נמשך דווקא לעיצוב האמריקאי המודרני, אבל שנים אחר כך גילה בכל העיצובים והמיתוגים שעשה לא מעט השפעות מעולם התרבות המקסיקנית שלו, עולם שהוא ססגוני מאוד וגדוש בצבעוניות. את הרומן שלו עם ישראל הוא החל בביקור בארץ ובהחלטה שלו ללמוד בבית הספר למוסיקה רימון, אלא שלאחר שלוש שנים במוסיקה הוא החליט לחזור לאהבה שלו לעולם העיצוב ולנסות דרך העולם הזה לעצב גם דעת קהל.
2 צפייה בגלריה
לאונרדו, מומחה בינלאומי למיתוג גרפי
לאונרדו, מומחה בינלאומי למיתוג גרפי
לאונרדו, מומחה בינלאומי למיתוג גרפי
(צילום: יח"צ)
לאונרדו התגלה כבר בגיל צעיר כמעצב מוכשר וקיבל הצעות עבודה מעבר לים מחברות בינלאומיות, אחת מהן חברת תקשורת לוויינים מצרפת, "בתקופה הזו של תחילת שנת אלפיים עדיין לא היה זום ודרך נוחה להתקשרות והעניין הטכני היה בהחלט מאוד מאתגר בקשר שלי עם חברות בינלאומיות שמיתגתי אותן", מספר לאונרדו.
עולם העיצוב חשף את לאונרדו לפרויקטים ואנשים מרתקים. כמו למשל אומנית יפנית בעלת שם עולמי שהאומנות שלה התמקדה בפיסול בפירות, "בעולם הזה של המיתוג אתה פוגש אנשים מאוד מעניינים שמספקים לך פרויקטים מאוד מאתגרים. ואז אתה שואל את עצמך, איך אתה מעצב לוגו לאומנית יפנית שיספר את הסיפור שלה במבט אחד חטוף? איך אתה מעצב תדמית ומותג לחברת תקשורת בינלאומית? ובסופו של דבר, אתה צריך לספר את הסיפור של העסק, גדול או קטן, באופן מאוד מדויק וחד, אחרת אתה מאבד את הדרך, מאבד את הכיוון ואת המהות שלך כעסק", אומר לאונרדו.
לדבריו, התפיסה הרווחת בקרב עסקים רבים היא שהמונח עיצוב גרפי מתייחס להיבט האסתטי של העסק וזו לדבריו טעות מאוד נפוצה. "חשוב להבין שמיתוג הוא הפנים של העסק שלך. הוא מייחד אותך מול המתחרים ולא פחות חשוב מזה הוא מגדיר אותך ואת המטרה, היעד והחזון שלך. למיתוג יש אמירה מאוד ברורה שממקמת את העסק שלך בתודעה של הלקוחות. מדובר במהלך מאוד מורכב ומדויק".
מה מבדיל בין המעצבים ואיך בוחרים איש מיתוג?
"אני חושב שבסופו של דבר, לכל מעצב שהוא אומן ויש לו ניסיון, יש לו גישה אינדיבידואלית וייחודיות. מעין טביעת אצבע אומנותית וגם פילוסופית. הרי בסופו של דבר, כל אחד מאיתנו בא מעולם תוכן ותרבותי שונה.
2 צפייה בגלריה
עיצוב המותג של חברת תקשורת.לווינים צרפתית על תחנות אוטובוס
עיצוב המותג של חברת תקשורת.לווינים צרפתית על תחנות אוטובוס
עיצוב המותג של חברת תקשורת.לווינים צרפתית על תחנות אוטובוס
(צילום: יח"צ)
יש לי עסק ואני רוצה שתמתג לי אותו. מה התהליך? מה הסוד למותג מנצח?
מותג מנצח צריך לספר את הסיפור המדויק של העסק שלך. הוא צריך להיות מדויק ומתוחכם באופן כזה שישפיע על תת המודע של הלקוחות שלך. המותג שלך זו בעצם אמירה. מי אתה ומה העסק שלך? ולכן, חשוב לי מאוד להכיר אותך ואת העסק שלך מקרוב. מה החזון שלך? מי קהל הלקוחות שלך? מה התרומה שאתה רוצה לתת לעולם? הרי אנחנו רוצים לצרוב את המיתוג שלך בתודעה של הלקוח וזה צריך להיות מדויק ואינטליגנטי. יצרתי שאלון מאוד מפורט שמצד אחד מאפשר לי ללמוד עליך ועל העסק שלך אבל לא פחות חשוב מסייע לבעל העסק להבין את עצמו, מי הוא ולאן הוא רוצה לקחת את העסק שלו.
היו עסקים ששינו את היעוד שלהם בעקבות התהליך שעברו איתך?
המטרה שלי היא לא להפוך אותם למשהו אחר. המטרה שלי לדייק אותם. התהליך שהם עוברים איתי הוא גם ממקד אותם למטרה ועוזר להם לייצר אמירה מאוד ברורה ללקוחות שלהם. מי הם ולמה הם טובים יותר מאחרים. אני מוצא אתגר מרתק להשתמש בכלים שיש לי כדי להשפיע על תת המודע של הלקוח ועל קבלת ההחלטות שלו, ואני יכול לומר לך במידה גבוהה של ודאות שעסקים שעברו תהליך כזה חוו מהפך עסקי ששינה את חייהם. משבר הקורונה הביא בעלי עסקים רבים לקבל החלטה לנצל את פסק הזמן שנכפה עליהם כדי לעשות חשיבה מחודשת ולחזק את המותג שלהם. בשבילי לעשות מהפך כזה לעסק קטן או בינוני, בתקציב שמתאים להם, הוא ערך חשוב.
לשיחת יעוץ חינם:
לאונרדו מזרחי -052-2562898