עו"ד הלן דורפמן, נשואה ואם לשלושה, בנתה קריירה ענפה בתחום המשפט: משרדה מתמחה במקרקעין וליטיגציה אזרחית, לרבות סכסוכי שכנים, ליקויי בנייה, תביעות אזרחיות והסכמי מכר. עם זאת, היא מעולם לא הזניחה את התרומה לקהילה, וגם בעבודתה היא מקיימת מאבקים ציבוריים רבים.
2 צפייה בגלריה
עו"ד הלן דורפמן
עו"ד הלן דורפמן
עו"ד הלן דורפמן
(צילום: מיכל קושרוב. סטיילינג: הלן דרופמן. איפור: אלה בר)
"כמי שמייצגת גם רוכשי דירות וגם יזמים וקבלנים, אני מבינה היטב את הקונפליקט בין רצונו של היזם להגיע לרווח מקסימלי מול שאיפתו של הרוכש לקבל את התמורה הגבוהה ביותר ביחס לסכום הנמוך ביותר. ההבנה של מכלול השיקולים הערכיים, המשפטיים והכלכליים מאפשרת צמיחה בשוק התחרותי שבו אני מתנהלת".
רוח ההתנדבות פעמה בה עוד מילדות. "כבר בתקופת בית הספר, כחברה במועצת התלמידים ובתנועת הנוער, הייתי פעילה לשינוי חברתי וסביבתי. חוסר צדק גרם לי להתעמת לא פעם עם מורים, מדריכים ואפילו חברים, כך שאפשר לומר שהדרך לפקולטה למשפטים הייתה סלולה וברורה".
הרצון לעזור לאנשים הוא מה שהניע אותה להפוך לעורכת דין, זה אותו הכוח שמניע אותה להתנדב במגן דוד אדום, ולפעול למען בעלי החיים. "יש לי שני כלבים ואני נמסה בכל פעם שהם קופצים עליי כשאני חוזרת הבייתה. זה אולי קצת מצחיק להגיד, אבל הם מלמדים אותי כל כך הרבה על חמלה, אהבה ועזרה לזולת".
דורפמן מאמינה שמקצוע עריכת הדין הוא הדרך הטובה ביותר לעזור לאנשים ויש לה גם מה לומר על הזווית הנשית. "אני מאמינה שהדרך ליצירת שינוי אמיתי היא באמצעות הישגים משפטיים. כאישה יש לי פרספקטיבה ייחודית המאפשרת לי להתמודד עם כל סיטואציה מנקודת מבט מקורית.
"כיום צוות המשרד ואני מטפלים בעשרות תיקים משפטיים במקביל, מתוך הבנה ברורה שמאחורי כל תיק יש סיפור אנושי ואישי שההחלטות בו ישנו את חיי אותו אדם".
2 צפייה בגלריה
צילום: מיכל קושרוב. סטיילינג: הלן דרופמן. איפור: אלה בר
צילום: מיכל קושרוב. סטיילינג: הלן דרופמן. איפור: אלה בר
צילום: מיכל קושרוב. סטיילינג: הלן דרופמן. איפור: אלה בר
(צילום: מיכל קושרוב. סטיילינג: הלן דרופמן. איפור: אלה בר)
היוזמה של עו"ד דורפמן התחילה עוד בסיום ההתמחות. כבר אז היא הבינה שעל מנת לגבש את החזון הערכי שלה היא תצטרך לצאת לדרך עצמאית. "הבנתי שעליי לבחור את הלקוחות שלי בקפידה ולייצג רק בתיקים שעומדים בקנה אחד עם הסטנדרטים הערכיים והמוסריים שלי. למרבה השמחה, בעלי והמשפחה הקרובה תמכו בי ועודדו אותי והם עומדים מאחורי בהחלטות שלי."
המוטו של עו"ד דורפמן לקוח משירו של דודו טסה: 'עדיף כישלון מפואר מחלומות במגירה'. "תעז, תנסה, תחתור למגע. זאת הדרך היחידה להצליח, וגם אם תיכשל, תדע שעשית את המקסימום."
בין ניהול משרד מצליח והתנדבות במד"א, משמשת עו"ד דורפמן גם כיו"ר הוועדה לעידוד עסקים וקשרי חוץ, כסגנית יו"ר הוועדה לקידום נשים, סגנית יו"ר ועדת צעירים ומתמחים, ממלאת מקום פורום צעירים ארצי, סגנית יושב ראש פורום שוויון וייצוג מגדרי ארצי וסגנית יו"ר וועדת המקרקעין הארצית. בנוסף לשלל הפעילות ההתנדבותיות שלה, עו"ד דורפמן גם יו"ר עמותת שומרים על דניה.
הלן דורפמן ושות' - עורכי דין גישור
כתובת: שד' הפלי"ם 2, חיפה (בניין אשל)
טל': 04-9834422