הרפואה הדנטלית השתכללה במידה משמעותית מאוד במאה ה-21, כך שכיום מוצעים לנו טיפולים מתקדמים רבים, כולל כאלה שבעבר לא ניתן היה לבצע. לצד המומחיות של רופאי השיניים בכל סוגי הטיפולים המשמרים והמשקמים, שהיא כמובן המפתח למתן שירות איכותי במיוחד לכל לקוח ולקוחה, חשוב גם שמרפאת השיניים תהיה מצוידת באביזרים הדנטליים הטובים ביותר הקיימים.
אביזרים להשתלות שיניים
אחד התחומים בתוך הרפואה הדנטלית שבו התרחשה עליית מדרגה של ממש הוא ההשתלות.
השתלות השיניים מאפשרות גם למי שאיבד שן אחת וגם למי שבפה שלו חסרות שיניים רבות, ואפילו שורה שלמה, ליהנות שוב מתפקוד תקין לחלוטין וממראה אסתטי. בחלק מהמקרים אף ניתן לבצע את ההשתלה ביום אחד וכך לחסוך סבל מיותר וקשיים שונים, פונקציונליים ורגשיים, לאורך תקופה ארוכה.
כדי להשלים השתלת שיניים באופן אופטימלי, חשוב לאבזר את המרפאה עם הציוד הרלוונטי. בין השאר כוללת הקטגוריה של אביזרים דנטליים להשתלות מכשירי הברגות מסוגים שונים, ידיתנים כירורגיים וזוויתנים. כל פריט כזה חייב להיות מקצועי כדי שרופא השיניים יוכל להשלים את ההשתלה בלי דאגות מיותרות ובלי תקלות במהלך הפעולה הרגישה.
אביזרים ליישור שיניים
פעולה מבוקשת נוספת בתחום הרפואה הדנטלית היא יישור שיניים. ענף זה, שנקרא אורתודנטיה, מצליח לחולל פלאים במקרים שבהם ישנה צפיפות גבוהה בפה וכתוצאה מכך שיניים צומחות זו על זו, כשישנם מרווחים גדולים מדי בין שיניים מסיבות שונות, ועוד.
לטובת יישורי שיניים נדרשים אביזרים רבים ובראשם אלה שבהם האורתודנט משתמש למשיכה והרחבה - קפיצים מניקל, קפיצי פלדה, גומיות קשירה ועוד. כמו כן יש צורך בסוגים שונים של דבקים כדי ליצור את הקיבועים הנדרשים במסגרת היישור, בחוטי משי לתפירה ובשלל כלים חיוניים לביצוע הפעולה: מחזיקי טיובים, מחזיקי ברקט, פליירים, דוחפי טבעות, מכופפי חוטים, סקיילרים, זונדות אורתודנטיות ועוד ועוד.

כלים חד פעמיים

בניגוד למקומות אחרים שבהם הכלים החד פעמיים הופכים לבלתי רצויים בגלל שהם פוגעים בסביבה, במרפאות השיניים, בגלל הצורך בסטריליות מוחלטת, נדרשים כמובן גם אביזרים שהם חד פעמיים במהותם. בין השאר זקוקים רופאות ורופאי השיניים למסכות פנים (שמגיעות בשתי אפשרויות סגירה, קשירה או גומי), כובעונים שמתלבשים על מכשירי הקידוח, חוטי תפירה מתכלים, סקשנים שמשמשים לשאיבה של נוזלים מהפה כדי שאפשר יהיה לטפל בלי הפרעה, ויש עוד ציוד הכרחי.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה

כלים כירורגיים

הכלים הכירורגיים שנמצאים בכל מרפאת שיניים הם אלה שמעוררים אסוציאציות לא נעימות אצל חלק לא מבוטל מהמטופלים (ואפשר להבין אותם…), אם כי כמובן שמדובר בציוד הכרחי שבזכותו ניתן לטפל במגוון רחב של בעיות שקשורות לשיניים. בין הכלים הכירורגיים החיוניים: כותשי עצם, צבתות דנטליות, פינצטות כירורגיות, רטרקטורים, מניפי לוקסטור ועוד.

דגמי שיניים

חלק מהאביזרים הדנטליים שנמצאים במרפאות השיניים גורמים כאמור לחששות מסוימים, מובנים לחלוטין. באופן כללי טיפולי השיניים נתפשים בלא מעט מקרים כחוויה מלחיצה, ולכן גם כשאנחנו מודעים לחשיבות שלהם אנחנו נוטים לדחות אותם ואפילו לוותר עליהם (ומשלמים על כך מחיר יקר).
בהתאם רופאי שיניים מנוסים שמקפידים לא "רק" על טיפול מקצועי אלא גם על קשב ללקוחות ורגישות מרבית אליהם, נוקטים בשיטות שונות כדי להרגיע אותם. בפרט מומלץ לפרט באוזני הלקוח, אם הוא מעוניין בכך כמובן, מה כולל הטיפול, אילו פעולות יתבצעו במסגרתו ובעיקר מה תהיה התועלת שהוא יספק. כדי שהלקוחות, שמן הסתם הידע שלהם בתחום הדנטלי שלהם מוגבל, יוכלו אכן להבין מה מצפה להם, כדאי להשתמש בדגמי שיניים ולהראות עליהם את הבעיה ואת הפתרון לה.

ציוד להלבנות שיניים

כדי לחייך בפה מלא ועם כל הלב אנחנו זקוקים לשיניים בריאות ותקינות, וגם לבנות. הבסיס לשיניים בגוון הלבן ביותר שיש הוא שמירה קפדנית על היגיינת פה, כולל שגרת צחצוחים נכונה (לא לשכוח חוט דנטלי!) וביקורים תקופתיים סדירים אצל שיננית - אבל גם למקרים שבהם השיניים הצהיבו ברמה כזו או אחרת יש פתרון, בזכות ציוד להלבנת שיניים.
למעשה כיום ניתן לבצע את פעולת ההלבנה גם באמצעים ביתיים, אבל בזכות האביזרים המקצועיים והחומרים האפקטיביים יותר שיש רק במרפאות שיניים, התוצאות של הטיפול בהן מרשימות יותר.
קטגוריה זו כוללת פריטים כמו אבקות ונוזלים על בסיס הידרוגן פרוקסיד בריכוז של 37.5%, מזרקים ייעודיים, ג'לים להלבנה מהירה ועוד.

מוצרים ללקוחות

עוד קטגוריה של פריטים דנטליים שאפשר למצוא במרפאות השיניים הנחשבות היא של מוצרים שאפשר למכור ללקוחות כדי שיוכלו לשמור על שיניים בריאות גם בין ביקור אחד לשני במרפאה.
דוגמה טובה לכך היא ווטר פיק - מכשיר שמתיז מים לטובת ניקוי יסודי של השיניים והחניכיים, כולל משאריות מזון קטנטנות ועיקשות במיוחד. דגם מתקדם זה מאפשר בחירה בין 4 מהירויות ומתאפיין באמינות גבוהה כך שכל רופא שיניים יכול להמליץ עליו בפה מלא לכל לקוחותיו.
עוד בקטגוריה זו: משחות להורדת רגישות, טבליות לתותבות, מי שטיפה דנטליים, ג'ל פלואור וכפות פלואור ובעצם גם הפתעות לילדים שהתמודדו באופן בוגר עם החוויה המאתגרת הם אביזר חובה בכל מרפאת שיניים שמגיעים אליה מטופלים בכל הגילאים.

מכשירי ההדמיה לצורך הטיפולים הדנטליים

תחום רפואת השיניים ושיקום הפה עבר כאמור שינויים משמעותיים בשני העשורים האחרונים, כך שכיום ניתן לטפל בהצלחה רבה במגוון רחב מאוד של מצוקות דנטליות. בין הטיפולים המתקדמים הקיימים: ניתוח אורתגנטי, השתלת שיניים ביום אחד, השתלות עצם, ארתרוסקופיה של מפרק הלסת ועוד ועוד. הבסיס לטיפול שמניב מקסימום תועלת הוא אבחון מדויק לגמרי, ולשם כך יש במרפאות השיניים המובילות גם ציוד הדמיה משוכלל שמספק תמונת מצב מפורטת של הפה. בין המכשירים הנ"ל: מצלמה אינטראורלית דיגיטלית שהצילומים שלה מתאפיינים ברזולוציה גבוהה מאוד, מכשירי רנטגן שמהווים אמצעי דימות נפוץ באופן כללי בעולם הרפואה ועוד.