האם חופשה רומנטית של בטן גב וארוחות, או טיולי חוף מפנקים. או האם חופשה שבה תתיירו ותטיילו בין אתרים היסטוריים ותספגו אווירה אחרת ומרגשת. כל חופשה, כל טיול, וכל סגנון מנתקים אתכם מהשגרה ומנקים את הראש, וזה תלוי איזה סוג חופשה בא לכם. או בעצם למה אתם הכי מתחברים.
אסף חילו מספר על ענף התיירות ותקופת הקורונה ענף התיירות ספג תקופה לא פשוטה ובה תיירות חו"ל נפגעה, אך התיירות המקומית פרחה. מהרגע שאפשר היה לצאת מהבתים כל מה שעשינו זה לנפוש. נופש בעיר רעננה או בעיר כפר סבא. אילת, תל אביב, נהריה, כמעט כל עיר כבר הפכה מוקד לתיירות ואפשר בהחלט להבין למה. יחד עם זאת, מהרגע שנפתחו השמיים מחדש חוץ לארץ כבר לא נראתה חלום. אלא מציאות שחזרה לשגרה והישראלים, כלומר, אנחנו, חזרנו לנפוש במקומות האהובים עלינו. מה שמלמד אותנו לא רק לא לוותר על חלומות, אלא גם פשוט להיות אופטימיים.
1 צפייה בגלריה
אסף חילו
אסף חילו
אסף חילו
(צילום: freepik)
אסף חילו – הקסם של פראג, האהבה שלכם אסף חילו, מומחה לתיירות פנים ולתיירות חוץ, מספר על פראג כיעד אטרקטיבי במיוחד לנופש. וגם אם סתם מתחשק לכם לתת קפיצה וליהנות מסיורים מעניינים. יש הרבה מאד אטרקציות שאפשר ליהנות מהם בעיר העתיקה פראג. עד כדי כך שניתן להעביר שם אפילו יום שלם! אך מבחינת סיורים, יש מספר מקומות ספציפיים שבהם כדאי לכם לבקר. אם אתם חובבי ספרות ומאוהבים את פרנץ קפקא, לבטח תרצו גם לבקר בביתו ההיסטורי שהפך למוקד עליה לרגל לתיירים. הנמצא כמובן, בפראג. בעיר העתיקה עצמה ניתן ליהנות מאתרי התיירות הרגילים, מבתי קפה, מסעדות, וגם חיי לילה מרתקים. תוכלו לנוח גם בפארק פראג, ואם בחרתם בפראג בקיץ ישנם ימים שלמים שבהם תוכלו לנפוש בנחת. ובטיול קייצי ממש לפי הספר.
מטיילים לבד? פראג תהיה טובה אליכם פראג עצמה מוחלקת ל22 מחוזות. רוב האטרקציות המרתקות ביותר נמצאות במחוזות הצמודים אל נהר הוולטאבה. אם אתם מטיילים לבדכם בפראג, רצוי לשכור מקום לינה בהוסטל, ואז לבדוק איך ניתן לבלות לבד. אין שום דבר רע בבילוי לבד, להיפך, לפעמים פשוט זקוקים לזמן הזה שבו אנחנו מנקים את הראש לבדנו. פראג טובה גם למי שמעוניין לטייל לבד, וגם למי שמעוניין בנופש זוגי רומנטי תחת נופים עתיקים והיסטוריים. פראג היא יעד תיירותי שבו תיירים אף פעם לא יראו את הכל אותו הדבר גם אם הם יתיירו בה עשרות פעמים. מדובר ביעד תיירות מוביל בעולם, זה לא משנה אם תגיעו פעם ראשונה, שניה, או חמישית. תמיד תראו משהו חדש.
אסף חילו מספר – טיול במחיר שפוי אם אתם חובבי בירה, תוכלו לתייר ולשתות במוזיאון הבירה של פראג. שם תמצאו אבני חן נסתרות, בירה איכותית, וכמובן מצב רוח. מוזיאון הבירה הצ'כי נמצא בפינה קטנה בפאתי פראג, ממש כמה רחובות ממרכז העיר עצמה.
ישנן לא מעט אטרקציות בעיר פראג שימצאו חן בעיניכם והם לא יעלו לכם הרבה כסף, או אפילו בכלל:
  • אם הגעתם אל פראג לכמה ימים בלבד והנכם חובבי הסטוריה, ישנם שלושה יעדים מומלצים. התחילו את הטיול שלכם בשכונת מאלה סטראנה העתיקה והמרגשת. בקרו בגן הארמון, ובקרו בטירת פראג.
  • בקרו בשעון האסטרונומי של פראג הקרוי גם השעון הצ'כי. השעון הצ'כי נבנה בשנת 1410, ועל פי אסף חילו, מומחה לתיירות פנים ותיירות עולמית זהו יעד חובה. בכיכר העיר העתיקה תוכלו לראות את הרחובות המרוצפים הקסומים של פראג ולהכיר את העיר מקרוב. כיכר העיר העתיקה היא האטרקציה התיירותית הפופולרית ביותר בעיר.
  • המוזיאון הלאומי של פראג הוא מקום מושלם לקבל את המידע הכי מדויק על המורשת של פראג. ביקור בפראג הוא למעשה הדובדבן שבקצפת של כל מסלול אירופאי קלאסי. זהו אתר המורשת העולמית של אונסק"ו, ולמעשה לב ליבה של המרכז ההיסטורי של פראג.
  • אין ספק שמספר ימים בפראג לא יספיקו לכם. אבל אם בכל זאת יש לכם עוד יום פנוי, בקרו גם בקתדרלת סנט ויטוס.
פראג היא עיר אירופאית קסומה המתאימה לנופש כמעט לכל האוכלוסיה. מדובר בתרבות קולינרית עשירה, חיי לילה עשירים, היסטוריה מדהימה וגם שופינג למעוניינים. לא סתם כולם מעוניינים בה ומגיעים אליה הרבה יותר מפעם אחת. מדובר בטיול אירופאי מהטובים ביותר המעניק את האווירה האירופאית הקלאסית, בדיוק כמו שרציתם. אסף חילו הוא מומחה תיירות מקומי ובינלאומי הפועל מתוך אמונה שלמה בשקיפות ובאהבה לאדם ולתיירות. בשיחה אחת תוכלו לרקום לעצמכם את הטיול החלומי שתמיד רציתם. בין אם זה טיול רומנטי, טיול קבוצתי, טיול משפחתי או אפילו טיול אחרי צבא. התקשרו כבר עכשיו לקבלת יעדי טיול מותאמים והמלצות. וביחד בואו נרקום לכם טיול קסום.
פורסם לראשונה: 11:12, 11.08.21