אורנית שטרית קיבלה בשמחה גדולה את ההחלטה לפתוח מחדש את המלונות, בכפוף להגבלות המשרד הבריאות. היא שמחה במיוחד לפגוש מחדש את העובדים שלה, שהוצאו בלית ברירה לחל"ת וכעת יוכלו לחזור לעבודה במקום שמהווה עבורם בית.
2 צפייה בגלריה
אורנית שטרית
אורנית שטרית
אורנית שטרית
(צילום: תומר קצב. סטיילינג: לי שוורץ. בגדים: ברכה בוטיק)
"אנחנו מכינים ומסדרים הכל לקראת האורחים שישבו בבית בסגר ובבידוד ורוצים לחזור, ליהנות ולנפוש. אנחנו שמחים לחזור לשגרה, וקוראים לכולם להתחסן כדי שנוכל לשים את המגיפה הזאת מאחורינו", היא אומרת.
כבר 12 שנה שאורנית שטרית בעסקי המלונאות, בונה, מנהלת ומשפצת יחד עם בעלה שלום, הבעלים של חברת הבנייה והיזמות "שתית", את המלונות הכי יפים בכרמל. היא מקפידה לשמור על יחס אישי עם העובדים והאורחים כאחד, שמגיעים הרבה פעמים רק כדי לפגוש אותה שוב.
שטרית בת ה-53 למדה מלונאות מיד אחרי הצבא, והשתלבה במספר תפקידים במלון דן פנורמה בחיפה. אחרי שהפכה לאמא לארבעה ילדים, פרשה לעשות לביתה ולגדל אותם.
ב-2009, אחרי שבת הזקונים גדלה, הציע לה בעלה שלום לחזור לתחום והיא החליטה שהגיע הזמן. השניים שיפצו את המבנה של מלון "וילה כרמל", מבנה היסטורי לשימור, הממוקם במרכז הכרמל והפכו אותו למלון בוטיק איכותי, שאותו גם ניהלה.
"אני מאוד אוהבת בתי מלון, אלה מקומות שאנשים מגיעים אליהם כדי ליהנות ולבלות. כשזה הופך להיות מלון בבעלותנו ואנחנו אחראים על האירוח וחווית הלקוח אז ההנאה מתעצמת".
2 צפייה בגלריה
אורנית שטרית
אורנית שטרית
אורנית שטרית
(צילום: תומר קצב. סטיילינג: לי שוורץ. בגדים: ברכה בוטיק)
אט אט החלה "שתית", שביצעה מעל 560 פרויקטים בעשור האחרון בכל רחבי הארץ, להתפתח גם בעולם המלונאות, אחרי שהזוג שטרית החליט להיכנס לתחום. השניים ניגשו למכרז להקמת מלון קדם בטירת הכרמל, שבבנייתו ועיצובו הייתה מעורבת אורנית החל משלבי התכנון ועד הקמתו ("הייתי מדלגת בין המלונות כל יום, מעורבת בכל דבר").
"לפני שהקורונה פרצה לחיינו הוקם גם מלון "וילה גן", שנסגר זמן קצר לאחר מכן בשל הגבלות הקורונה וההשבתה הכללית של ענפי התיירות והמלונאות. כיום הפרויקט הגדול של שתית הוא מלון "המושבה" במושבה הגרמנית בחיפה, הצופה אל הגנים הבאהיים, ואמור להיפתח כבר בקיץ הקרוב.
"השנה האחרונה הייתה מאוד מאתגרת", היא משתפת. "פתחנו את מלון 'קדם' והוא הפך לפופולארי ביותר. כולם התלהבו ממנו והוא היה בשיא פריחתו, אבל אז הגיעה הקורונה ונאלצנו לסגור אותו. זה מאוד קשה לראות את המלונות סגורים, וזה קשה יותר לשלוח את האנשים לחל"ת כי העובדים הם כמו משפחה עבורנו. במהלך התקופה פתחנו וסגרנו את המלונות על פי הוראות הממשלה וגם זה לא היה פשוט הן תפעולית והן מבחינה רגשית".
שטרית מציינת עוד כי לצד העניין הכלכלי והחברתי של סגירת המלונות, יש חלל גדול שנוצר בחוסר עשייה ומתן שרות שאליהם רגילים בני הזוג שטרית בחיי היום יום כמלונאים. "האורחים שלנו מעשירים אותנו ונותנים לנו בפידבקים שלהם את הכוח להמשיך ולתת את השרות ברמה הגבוהה ביותר, להשתפר כל הזמן ולהשתדרג", אומרת אורנית.
"אני מאוד מאמינה בקשר אישי, גם עם האורחים. הפכתי להיות הפנים של המלונות, ואנשים שראו אותי בתקשורת היו מקפידים לומר לי שהם באו במיוחד בשבילי, וזה נורא מרגש אותי. אני מאושרת שהכל מתחיל לחזור לקדמותו, וקוראת לאנשים להתחסן כדי שנוכל לחזור וליהנות".
לצד הדאגה הגדולה לעובדים, שטרית מנהלת ביד רמה את המלונות, שבהם עובדים בין 50 ל-70 עובדים. היא שותפה בכל ההחלטות ומובילה תהליכים גדולים ומשמעותיים, שהופכים את המלונות של שתית להצלחה.
"מנהל זה מנהל. אני לא רואה הבדל אם הוא גבר או אישה. זה נכון שנשים צריכות להשקיע יותר כי הן גם חוזרות הביתה ויש לי גם ארבעה ילדים, ואצל גברים אולי זה קצת פחות בולט, אבל אני לא רואה שיש עם זה בעיה. אישה, אם היא מתאימה, היא יכולה לעשות את הכל. אני מתייחסת לבן אדם כבן אדם ולא על פי המגדר או הייחוס שלו", היא אומרת בנחרצות.
"ברמה האישית הייתי שמחה לראות כמה שיותר נשים בעמדות בכירות במשק בכלל, ובתחום המלונאות בפרט. ניהול ותביעת אצבע נשית, תמיד מוסיפה!".