נקודת המבט של הרפואה המערבית

חיידק ה- Helicobacter Pylori נמצא אצל יותר מ-80% מאיתנו בדרכי העיכול, אבל בדרך כלל מדובר במושבת חיידקים לא מזיקה במיוחד. רק כאשר החיידק מתרבה בקיבה מעבר לרגיל, מתחילות הבעיות שעלולות להגיע גם לכדי סיכון לסרטן קיבה, לצד כיבים בקיבה (אולקוס) ובמעי.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pexels)

חלק מהסיבות לכך נובעות מהעובדה שהליקובקטר מחליש את עמידות הקיבה לחומצה שלה עצמה. מכיוון שהתסמינים לעיתים דומים לבעיית מעי רגיז או אפילו קרוהן, יש נטייה לבלבל בין המצבים השונים הללו (או אפילו לחשוב שמדובר בבעיה אחרת לחלוטין).
אז מה עושים כדי לדעת בוודאות? הדרך הפשוטה ביותר לוודא את נוכחות החיידק בקיבה היא באמצעות תבחין נשיפה, בדיקת רירית הקיבה לאחר קולונוסקופיה וכן בדיקת צואה.
הטיפול הקונבנציונלי בחיידק מסתכם בדרך כלל בשילוב של שלושה סוגי אנטיביוטיקה, יחד עם חומר נוגד חומצה. הבעיה שאנטיביוטיקה פוגעת לעיתים קרובות גם בתאי הגוף ובחיידקים הטובים, לצד העובדה שסותר החומצה משנה את מאזן החומציות הטבעי בקיבה. למזלנו יש גם פתרונות טבעיים ואפקטיביים לא פחות, שלא דורשים טיפול תרופתי.

הליקובקטר בראי הרפואה הסינית

"בניגוד לרפואה המערבית - הרפואה הסינית לא מנסה למגר לחלוטין את החיידק", אומר אריאל לנס, מטפל מוסמך העוסק בתחום מעל 10 שנים. "הטיפול בשיטת הרפואה הסינית מיועד לצמצם את נוכחות של החיידק עד שהתסמינים נעלמים, ולא ניתן לאתר אותו בבדיקת הנשיפה".
הבדל נוסף בין הגישות, הוא שהרפואה הסינית מתייחסת גם לרכיבים נוספים הגורמים להחמרה בבעיה, ובהם מתח נפשי, חרדות, כעס, תזונה לקויה ואפילו נושאים רגשיים הכרוכים באוכל.
הטיפול הטבעי העיקרי בהליקובקטר פילורי נשען על תזונה מותאמת אישית, לאחר אבחון מקיף של המטופל. ברוב המקרים, התפריט המתאים משפר משמעותית את מצבו של המטופל, והסימפטומים נחלשים כבר לאחר מספר ימים מתחילת הטיפול.
על פי הרפואה הסינית אין תפריט אחיד המתאים לטיפול בהליקובקטר פילורי. ישנם גורמים שונים המביאים לשגשוג החיידק בקיבה, וכל אחד מהם דורש תפריט ועיקרון טיפולי שונה. לדוגמא המקרה הקלאסי להופעת הליקובקטר פילורי הוא תפריט המורכב ממזון מאוד מלוח וחריף; אך לעיתים דווקא תפריט המכיל הרבה מזון מתוק בלבד יכול לגרום לחיידק לשגשג. בנוסף לכך אכילה בשעות לא קבועות או ארוחות ערב גדולות ומאוחרות מדי, גורמות להחרפה של התסמינים.
מומלץ מאוד לשלב בטיפול הטבעי גם דיקור סיני (אקופונקטורה). הדיקור משמש לחיזוק תפקודי הקיבה ובמקביל מטפל גם בתסמינים החריפים. במידת הצורך ובהתאם למצבו של המטופל, ניתן להשתמש גם בצמחי מרפא בצורת חליטה לשתייה או מיצוי באלכוהול (טינקטורה).
בימים טרופים אלו של קורונה ואיומי סגר המרחפים מעל ראשינו, מציע אריאל לנס טיפול בתזונה אונליין גם מרחוק, ללא צורך בהגעה לקליניקה. הטיפול מאפשר להרגיע את תסמיני החיידק, באמצעות תפריט מותאם אישית וליווי מקצועי צמוד בכל שאלה ונושא עד לפתרון הבעיה.
לתיאום טיפול תזונה מרחוק - אריאל לנס, טלפון 050-3045430.