קרית ים: שמפניה עד אור הבוקר
התוצאות לראשות העיר: דוד אבן צור 82 אחוז, שלומי טל 18 אחוז, ניצחון מוחץ לאבן צור. המפסיד הגדול ואכזבת הבחירות הוא שלומי טל, שהכניס רק חבר אחד למועצה. סיעת חי של אבן צור שמרה על כוחה עם 5 מנדטים. ג'נו פלס קיבל 3 מנדטים, כמו אדם אמילוב. אלי כהן עם 2 מנדטים, 'התנועה החברתית המאוחדת' בראשות בני אברקי מנדט אחד.
6 צפייה בגלריה
אבן צור. צילום: נחום סגל
אבן צור. צילום: נחום סגל
אבן צור. צילום: נחום סגל
אחרי סגירת הקלפיות, הגיעו הפעילים לחגוג בבית הקפה גליה על חוף הים. אבן צור הגיע מלווה באשתו מרטין, ילדיו וחברים הקרובים והתקבל במחיאות כפיים סוערות ואז נשלפו בקבוקי שמפניה.
אבן צור: "העובדה שקיבלתי 82 אחוז רק תדרבן אותי לעבוד עוד יותר עבור הציבור שנתן בי אמון כה גדול. זה שקיבלתי תוצאה כזו יפה ממש לא תגרום לי להיות שאנן, להיפך".
שלומי טל התקשה בבוקר שאחרי לקבל את תוצאות הבחירות. "לא ציפיתי לתוצאות כאלה. חשבתי שרוצים בעיר הזו שינוי, ולכן אני מאוכזב. אבל כמו ש-25 שנים עבדתי בהתנדבות בשביל הציבור, אני אמשיך לעבוד בשבילו גם בעתיד".
הצביעו 17.400, 46 אחוזי הצבעה, שיעור הגבוה ב-44.4 אחוז בהשוואה לבחירות הקודמות.
קרית מוצקין: במטה צורי התאכזבו מהמספרים
עם פרסום התוצאות הראשונות לא נראו חיוכים במטה ברחוב אהרון. צורי בסופו של יום ניצח, כמו שרבים חזו, אבל ציקי אבישר הפתיע עם תוצאה מצוינת, כאשר הפער בינו לבין צורי עמד רק על כ-20 אחוז. צורי קיבל, 11,730 קולות, המהווים 59 אחוז. אבישר קיבל 6,628 קולות - 35 אחוז.
6 צפייה בגלריה
חים צורי ועומר זוהר. צילום: נחום סגל
חים צורי ועומר זוהר. צילום: נחום סגל
חים צורי ועומר זוהר. צילום: נחום סגל
מכל שלושה תושבים שהצביעו, אחד לא תמך בצורי. עבור ראש עיר פופולרי זאת תוצאה מאכזבת. קריאות השמחה שאפיינו את המטה של צורי בבחירות הקודמות, לא נשמעו הפעם, ופעיל אחד שעמד בחוץ אמר: "התחושה היא של אכזבה".
צורי וסיעתו נטו הצליחו לשמור על 8 המנדטים, ציקי אבישר עם 5 מנדטים, סיעת 'מוצקין של כולנו', בראשות אבי רוטמן, עברה את אחוז החסימה. לרוטמן יהיה מנדט אחד במועצת העיר לעומת 2 מנדטים בקדנציה הקודמת. גם סיעתו של חבר המועצה, יוסי פדידה, הצליחה להכניס מנדט אחד למועצת העיר.
6 צפייה בגלריה
ציקי אבישר. צילום: נחום סגל
ציקי אבישר. צילום: נחום סגל
ציקי אבישר. צילום: נחום סגל
האכזבה הגדולה היא בקרב הסיעות הדתיות. נכון לעכשיו, הסיעות לב, הבית היהודי וש"ס לא הצליחו לעבור את אחוז החסימה. אם מצב זה לא ישתנה, לציבור הדתי במוצקין לא יהיה ייצוג כלל במועצת העיר.
בעמוד הפייסבוק כתב צורי הבוקר (רביעי): השמש זורחת עלינו הבוקר בצהוב חזק. אנחנו מבקשים להודות לכל התומכים והמצביעים על העבודה הקשה והתמיכה הגדולה. ממשיכים בכל הכוח לחמש שנים הבאות תודה".
ציקי אבישר: "קיוויתי להכרעה, מצד שני ציבור גדול של יותר מ-6,000 תושבים הביע בי אמון. אנחנו מייצגים היום כשליש מהתושבים במועצת העיר. בכוונתי ובכוונת שותפי לייצג אותם במסירות, בראש ובראשונה להוביל את האופוזיציה, כפי שהתחייבתי".
קרית אתא: הפתעת הבחירות הילה רובין-שלם
הילה רובין־שלם היא הפתעת הבחירות של קרית אתא: הצעירה אמרה שהיא רוצה לייצג את התושבים עם פוליטיקה חדשה בלי חשבונות אישיים ואם דרכה לא תתקבל אז היא תהווה אופוזיציה לוחמת. רובין־שלם קיבלה 3 מנדטים וסיעתה היא השנייה בגודלה במועצת העיר. הבוקר הכריזה: "אני לא בכיס של אף אחד".
6 צפייה בגלריה
יעקב פרץ. צילום: רפי עשור
יעקב פרץ. צילום: רפי עשור
יעקב פרץ. צילום: רפי עשור
ירידה בכוחן של הסיעות הדתיות: ש"ס ירדה מ־3 מנדטים ל־1, הבית היהודי שהיו לה 2 מנדטים לא ברור אם תיכנס למועצה כלל.
על פי תוצאות הבחירות, יעקב פרץ לא יתקשה להרכיב קואליציה, אבל הפעם כדי שזו תהיה מקיר לקיר, הוא יצטרך להגיע להבנות עם הילה רובין־שלם, שיחד עם שני חבריה, רועי דוד וניר יעקובי, לא מתכוונת לעשות לו חיים קלים.
6 צפייה בגלריה
הילה שלם רובין. צילום: פרטי
הילה שלם רובין. צילום: פרטי
הילה שלם רובין. צילום: פרטי
הליכוד בראשות יעקב פרץ זכה ב-6 מנדטים, הילה רובין-שלם והתושבים: 3 מנדטים. ציון אסולין זכה ב-2 מנדטים. העבודה 1 מנדט, כמו ש"ס. אמת בראשות אריה נחום: 1 מנדט. ש"ס 1 מנדט, סימן מושיאשוילי: מנדט 1. ערכים ועשייה: 1 מנדט. קרית אתא ביתנו: 1 מנדט. גורלו של מנדט 1 ייקבע על פי קולות החיילים בין הבית היהודי לבין "אנחנו כאן" בראשות יניב יעקובוב.
22,179 מצביעים, המהווים 46 אחוז, עלייה של 43.2 אחוז בהשוואה לבחירות הקודמות.
קרית באליק: דוקורסקי הכפיל את כוחו במועצה
ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, זכה לתמיכה כמעט גורפת של הציבור. רק 5 אחוז הצביעו נגדו בפתק ירוק. הדרמה האמיתית אירעה במועצת העיר. דוקורסקי הצליח להגדיל את כוחו וקיבל 6 מנדטים, 50 אחוז יותר בקצנציה הקודמת. סיעתו של סגן השר להגנת הסביבה, ירון מזוז, ירדה במנדט אחד.
6 צפייה בגלריה
אלי דוקורסקי. צילום: פרטי
אלי דוקורסקי. צילום: פרטי
אלי דוקורסקי. צילום: פרטי
בבוקר שאחרי הבחירות אמר דוקורסקי: "במישור האישי זכיתי ב־95 אחוז מקולות הבוחרים לראשות העיר שהיא התוצאה הגבוהה במדינה, במועצת העיר גדלנו ב־50 אחוז. אני מודה לציבור על האמון הבלתי מעורער שנותן לי את המוטיבציה להמשיך בתנופת הפיתוח של העיר קרית ביאליק.
"אני רואה את התחזקותה של סיעת חי מ-4 ל-6 מנדטים, המהווה עלייה של כ-50 אחוז כהישג מרשים. בכוונתי להיפגש בימים הקרובים עם נציגי כל הסיעות במטרה להרכיב קואליצה מקיר לקיר למען תושבי העיר".
מי שלא הצליחה לשפר הישגים היא סיעתו סגן ראש העיר, יוסי אזריאל, 'ביאליק נטו'. לסיעה הצביעו 3,079 בוחרים שהקנו לה 3 מנדטים כמו בבחירות הקודמות. גם סיעת 'צעירים למען ביאליק' בראשות שני אוצ'קובסקי לא הצליחה להתחזק, ואף ירדה. צעירים למען ביאליק קיבלה 2,181 קולות וזכתה לשני מושבים במועצת העיר.
הכישלון הגדול הוא בסיעתו של סגן השר להגנת הסביבה, ירון מזוז, התנועה החברתית בביאליק, סיעה שבראשה עומד כעת יוסי ברבי. בקדנציה האחרונה היו לסיעה 2 מנדטים, ומזוז הבטיח שיכפיל אותם. בסופו של יום הסיעה זכתה למנדט אחד וקיבלה 1,534 קולות.
בביאליק שתי המפלגות החדשות, אופק חדש לביאליק בראשות יעקב בוחבוט, ולב בראשות ירון סלמן הצליחו להכניס מנדט 1 למועצה כל אחד.
יצוין, כי תוצאות אלו אינן סופיות.