ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי, שלח מכתב באמצעות עורך דינו למתמודד מולו בבחירות, ציקי אבישר, בו דרש ממנו לאסוף את הצילונים עם תמונתו שחילק לאנשים.
2 צפייה בגלריה
מדבקה שעולה כמה שקלים או מתנה יקרת ערך? יריב ענבר והחלון האחורי. צילום: פרטי
מדבקה שעולה כמה שקלים או מתנה יקרת ערך? יריב ענבר והחלון האחורי. צילום: פרטי
מדבקה שעולה כמה שקלים או מתנה יקרת ערך? יריב ענבר והחלון האחורי. צילום: פרטי
לדברי צורי, הצילונים חולקו על ידי אבישר כמתנות בניגוד לחוק, ותוך ניצול מזג האוויר לצרכיו הפוליטיים. צורי: "אם שופט יחליט שזה חוקי, גם אני אשים כאלה שלטים".
המאבק בין צורי ליו"ר תנועת 'רוח חדשה' עלה מדרגה עם מכתב מעורך דין לפני נקיטה בהליכים האפשריים. בימים האחרונים, לדברי אבישר, הדביקו חברי תנועתו מדבקות של התנועה עם תמונתו על השמשה האחורית של הרכב שלהם.
במכתב טען עו"ד רון ברנט כי מדובר בעבירה על חוק הבחירות. "לאחרונה ביצעת חלוקה של צילונים לרכב לתושבי העיר, הכוללים את שמך ותמונתך, וכן את שם המפלגה במסגרתה אתה מבקש להתמודד בבחירות לרשות המקומית.
2 צפייה בגלריה
חיים צורי. צילום: דורון גולן
חיים צורי. צילום: דורון גולן
חיים צורי. צילום: דורון גולן
כידוע, בסעיף 2 לחוק שבנדון, נקבע איסור כללי ומפורש על שימוש במתנות במסגרת תעמולת הבחירות. בהקשר זה, בהתאם להנחיות הברורות שניתנו על ידי היועץ המשפטי לממשלה בעניין, חפצים שיש להם ערך.
ושימוש בפני עצמם במנותק ממערכת הבחירות, לרבות אביזרי רכב, כדוגמת הצילונים שחולקו על ידך, בין אם יש עליהם שם, סימן או סיסמה של מועמד או רשימה ובין אם לאו, הינה אסורה בהחלט, וזאת אף אם מדובר במתנה פעוטת ערך (ובענייננו מדובר במתנה שאיננה פעוטת ערך)".
עוד נטען, כי אבישר מנצל את מזג האוויר החם כדי לקדם עצמו פוליטית. הוא נדרש לאסוף חזרה את כל הצילונים, ולחדול מחלוקה שלהם. כמו כן הוא התבקש לפרט כמה צילונים חולקו.
"ככל שתבחר להתעלם מדרישה זו, יפעל מרשי על מנת למצות את מלוא הסעדים המוקנים לו כלפיך בנסיבות האמורות", נכתב. כמו כן צורפה למכתב תמונה של הצילון האמור המודבק על שמשת רכב.
לטענת אבישר, כלי הרכב שצולם בתמונה הינו רכבו של חבר בתנועה ואחד ממייסדיה, יריב ענבר, שרכש את המדבקה כמו כל יתר חברי התנועה. כן כי מדובר במדבקה העולה שקלים בודדים, ולא בצילון, כפי שתואר במכתב.
בנוסף טען אבישר כי צורי עצמו מציע לתושבים לקבל שלט לרכב או לבית של מפלגתו.
בעל הרכב שצולם, יריב ענבר: "צורי שוב נתפס בקלקלתו. מדבקה שעולה מספר שקלים הוא הגדיר כמתנה 'יקרת ערך', רק בגלל שהמדבקה לא מפרסמת אותו.
באתר האינטרנט שלו הוא מבקש מהתושבים שידביקו על הרכב שלהם את המדבקה שלו. החוצפה לא הסתיימה כאן. הוא צילם את הרכב שלי, והעז לכתוב שמדובר בתושב תמים שהתבקש להדביק מדבקה. ככה בדיוק מתנהג ראש עיר אחרי חמש קדנציות".
לדברי צורי, בכוונתו להגיש עתירה לועדת הבחירות בנושא. "אני מבין את החוק אחרת, ואם השופט יגיד שזה חוקי, אני אשמח מאוד. אני יכול להבטיח רק דבר אחד, שעל כל שלט של ציקי תראו אלף שלי. אני רק רוצה להיות בטוח שמה שהוא עושה זה חוקי. הפעם זו פעם ראשונה שאני הולך לעתירה מהסוג הזה, כי אני רוצה תשובה אם זה חוקי".
לגבי השלטים לרכב שמציעים באתר שלו לנרשמים אמר: "אז מה אם כתוב. אם השופט יגיד שאסור, אז אף אחד לא יקבל. עדיין אין לנו שלטים. אני רוצה לדעת מי רוצה שלט כזה, מה הבעיה עם זה".