יו"ר הנהלת המתנ"ס בקרית ים, שלומי טל, הודיע השבוע כי הוא מתפטר מתפקידו ומתמודד לראשות העיר. "אנצח ואוביל את העיר לעתיד טוב יותר", אמר טל והאשים את ראש העיר, דוד אבן צור, בפגיעה מכוונת במתנ"ס על מנת לערער את מעמדו.
1 צפייה בגלריה
 שלומי טל. צילום: פרטי
 שלומי טל. צילום: פרטי
שלומי טל. צילום: פרטי
ל-mynet נודע, כי מי שעשוי להחליפו בתפקיד יו"ר הנהלת המתנ"ס הוא ראש העיר לשעבר, בני סטלקול, ששוקל בחיוב לקבל את המשרה.
עם הכרזתו של טל נפתחה רשמית מערכת הבחירות בקרית ים, שבניגוד ליתר הקריות אמורה להיות סוערת ומעניינת: לפחות שלושה מתמודדים יילחמו על הכיסא בלשכת ראש העיר: דוד אבן צור, שלומי טל וחבר המועצה אלון סיסו, שעדיין לא הודיע רשמית, אבל הכריז לא פעם בעבר שהוא ממתין לרגע בו יוכל "לסגור חשבון" עם אלה שעשו לו את התרגיל המסריח, כדבריו, לפני הבחירות הקודמות.
כזכור, דוח ביקורת של מבקר העירייה, רועי לוי, חשף שורה של ליקויים בהתנהלות המתנ"ס וקרא לפיטורי כל חברי ההנהלה, כולל של טל עצמו.
השבוע, עם התפטרותו מהתפקיד יחד עם יו"ר ועדת הכספים, אבי קינגסברג, טענו מקורביו של טל כי הנהלת הסוכנות, שהיא בעלת המתנ"ס, דחתה על הסף את דרישת העירייה לפטרו, וכי טל בחר בעצמו להתפטר.
אחד המקורבים אמר השבוע: "דדה בלחץ אטומי, ומבצע חיסול חשבונות בעובדי רשת המתנ"סים".
טל כתב במכתב ההתפטרות שלו: "עד עכשיו שמרתי על שתיקה, מכיוון שהייתי בתפקיד ציבורי, וכעת, עם סיום תפקידי, אני מוכרח להתייצב מול ההאשמות שהועלו נגדי ונגד כלל חברי הנהלת הדירקטוריון".
בהמשך טען כי הדוחות נמצאו תקינים לחלוטין, ואף התקבל אישור ניהול תקין בכל תקופת כהונתו.
טל טוען שקיבל את המתנ"ס לפני כשלוש שנים עם גירעון עמוק, ושמר על מאזן תקציבי על אף הקשיים שיצרה הרשות. השבוע הוא הציג את דוחות הניהול התקין שקיבל, וטען כי בשנים האחרונות הוציאה הרשות המקומית באופן מגמתי את מקורות ההכנסה העיקריים של המתנ"ס, ובכך פגעה בהכנסותיו.
בסוף השבוע ערך טל כנס פעילים בהשתתפות יותר מ-100 אנשים, ובו הודיע על כוונתו לרוץ. טל (55) נשוי לשרה (מנהלת בית ספר) ולהם שלושה ילדים: ענבל (30), מאור (26), שניהם עורכי דין, ואופיר (21) קצין בצה"ל.
טל כיהן כסגן ראש העיר במשך עשר שנים, ובבחירות האחרונות היה הנציג הבכיר של מפלגת כולנו באזור הקריות. בסוף השבוע זכה לתגובות חיוביות רבות ברשת החברתית. "הלוואי שתיבחר, תעשה שינוי לטובה ושקרית ים תהיה מקום גאווה לגור בו", נכתב שם.
לדברי מקורביו, שלומי טל הוא הדבר היחיד שראש העיר מתעסק איתו בתקופה האחרונה, והם מפרטים שורה של מעשים שמעידים על לחץ מצידו.
מהעירייה נמסר: "דוח מבקר העירייה מעיד כאלף עדים כי ראשי המתנ"ס, ובהם מר טל, הביאו מוסד עירוני וציבורי חשוב זה לעברי פי פחת ולסף פשיטת רגל כספית, וזאת למרות עוד ועוד תקציבים עירוניים ותוספות כספיות חוזרות ונשנות שהעבירה העירייה לידי המתנ"ס בשלוש השנים האחרונות.
"די בהצצה חטופה במסקנות החמורות של דוח מבקר העירייה והמלצותיו - למנות הנהלה חדשה למתנ"ס. המלצות דוח המבקר התקבלו גם בידי ראשי חברת המתנ"סים והסוכנות, אשר החליטו לאמץ וליישם אותם. לאור מצב זה ומתוך דאגה לעתיד המתנ"ס והצורך להבריא אותו, הוחלט בחברת המתנ"סים והסוכנות, בעצה אחת עם הרשות, למנות באופן זמני את מנכ"ל העירייה לניהול המתנ"ס, עד אשר יוחלט על הרכב הנהלה חדש".