דוד אבן צור נחשב לראש עיר חזק. הוא ניצח בקלות בבחירות המקומיות הקודמות את שלומי טל. הפעם יתמודד נגדו אמיר ווסקו, פעיל חברתי שנמצא במפה הפוליטית כבר כמה שנים. ווסקו, בן 35, נשוי + 2, כיהן כסגן יו"ר אגודת הסטודנטים במכללת עמק יזרעאל, מדריך מערכות מידע מסווגות בגוף ממשלתי, יועץ לח"כ וסגנית יו"ר הכנסת וכיום עצמאי בתחום בטיחות והגנה מאש במגזר העסקי. הוא רצה להתמודד בבחירות הקודמות, אבל ויתר בדקה התשעים. הפעם זה נראה רציני יותר.
2 צפייה בגלריה
דוד אבן צור
דוד אבן צור
דוד אבן צור
(צילום: נחום סכל)
ווסקו ערך כנס השקה, ומפרסם סרטונים מהשטח כדי להראות עד כמה המצב רע ומנסה את כוחו גם בקרב דיירי השכונה החדשה 'גלי ים', שמנהלים מאבקים נגד העירייה על רקע חיוב ארנונה המוגדלים לטענתם.
אבן צור, בן 64, נשוי ואב לשני ילדים, זכה לפני 5 שנים ביותר מ־82 אחוז מהקולות. הקדנציה האחרונה הייתה מוצלחת מבחינתו: העירייה עברה הליך הבראה כספי ועמדה ביעדים שנקבעו לה. היא הגדילה הכנסות, הקטינה הוצאות וסך הכל לא שומעים על בעיות נזילות.

2 צפייה בגלריה
אמיר ווסקו
אמיר ווסקו
אמיר ווסקו
(צילום: מתוך הפייסבוק)

בקדנציה הזו נבנה בניין עירייה חדש ברובו מתקציבים חיצוניים ולא מקופת העירייה. גם היכל תרבות חדש נפתח, אצטדיון ובדרך קונסרבטוריון. שני הישגים משמעותיים לאבן צור בקדנציה הזו: אחרי שלוש שנים של מאבק משפטי, קרית ים אילצה את רפאל לשלם ארנונה שנתית בסך 52 מיליון שקל. ההישג השני הוא קידום מטאורי של מספר תוכניות של התחדשות עירונית בכמה מהשכונות הוותיקות בעיר. מה שהופך את קרית ים לדבר הבא מבחינה נדל"נית.

קראו עוד:

ומה במועצת העיר? שתי הרשימות שזכו בבחירות הקודמות בשלושה מנדטים כל אחת, קרית ים בתנועה בראשות ג'נו פלס וקרית ים ביתנו בראשות אדם אמילוב ימשיכו למשוך קולות, כאשר שתיהן נטועות היטב בקרב הציבור אותו הן מייצגות. משנים כיוון, שבפעם הקודמת רצה כשבראשה אלי כהן, שינתה את פניה, כאשר שלומי קדוש יעמוד בראשה וראובן מששה, שעבר מרשימתו של פלס, יהיה מספר 2 שלו.
בני אברקי ירוץ הפעם עם עוצמה יהודית וייכנס שוב למועצת העיר ומולו יתמודד, אחיינו, דוד אברקי שירוץ בראש רשימת ש"ס, תוך שהוא נהנה מהייחוס המשפחתי: דוד אברקי הוא בנו של הרב הראשי של קרית ים, יוסף הלוי אברקי, אחת הדמויות המשפיעות ביותר בעיר כבר 40 שנה.