לשכת התביעות זבולון הגישה השבוע לבית משפט השלום בקריות כתב אישום נגד תושב קרית אתא בן 31 בגין שורת עבירות, בהן איומים על חייו של ראש העיר, יעקב פרץ. בנוסף, איים הנאשם, כשהוא אוחז בסכינים, על בעל חנות ירקות בעיר, על נהג הסעות ונהגת, על פקח עירייה וגם על אמו ובן זוגה. בחלק מהמקרים איים הנאשם על קורבנותיו כשהוא מצויד בסכינים, ללא כל סיבה נראית לעין. באחד המקרים אף זרק סכין לעבר רכב הסעות בו היו ילדים בני 5-6.
2 צפייה בגלריה
יעקב פרץ
יעקב פרץ
ראש עיריית קרית אתא. יעקב פרץ
(צילום: נחום סגל)
כתב האישום כולל שני אישומים נפרדים. מהאישום הראשון עולה כי בתאריך 6 ביולי השנה, בשעת צהריים, הגיע הנאשם לחנות ירקות בקרית אתא, כשהוא מצויד בשני סכיני מטבח. הוא יצא מהחנות, התקשר למוקד 100 של המשטרה וטען: "אני דוקר מישהו עכשיו...כבר 20 פעמים עשיתי את זה, 20 פעמים אני דקרתי כבר".
אחרי ארבעה ימים הגיע הנאשם שוב לאותה חנות, בעת שמקום נכחה אחת העובדות. הנאשם, מצויד שוב בסכין, איים בנוכחות העובדת שהוא הולך לרצוח את בעל החנות. שוטרים שהגיעו למקום עצרו אותו והעבירו אותו לאשפוז בבית החולים מעלה הכרמל, אך גם מתוך בית החולים, המשיך הנאשם לאיים על בעל חנות הירקות: הוא צלצל אליו ו"הבטיח" לו כי ירצח אותו.
האישום הראשון כולל שני סעיפים: הטרדה ואיומים (ריבוי עבירות).

"אני אשחט אותך"


מהאישום השני עולה כי בחודש מאי השנה, הגיע הנאשם לבית אמו ואז, ללא סיבה נראית לעין, ניגש למטבח, הוציא 2 סכיני מטבח ניגש לאמו ולבן זוגה, כיוון לעברם סכינים ואיים כי ירצח אותם. מיד לאחר מכן הוא יצא מהבית, נכנס לרכבו והחל נוהג בצורה מהירה ופרועה ברחובות קרית אתא, תוך שהוא עובר בין הנתיבים.

2 צפייה בגלריה
דקירה
דקירה
הנאשם איים על אמו ובן זוגה כי ירצח אותם
(אילוסטרציה: shutterstock)

על פי האישום, הוא הגיע עד למבנה המתנ"ס בקרית אתא, ברחוב הפלמ"ח, והחל לדפוק על דלתות הכניסה וניסה לפתוח אותן כשסכין בידיו. משלא הצליח להיכנס למתנ"ס הוא חזר לרחוב, המשיך בנסיעה לרחוב הרצוג, שם חסם את אחד הנתיבים. הוא יצא מהרכב כשסכין בידו, ניגש לאחד מבלי הרכב במקום, בו נהגה אישה תושבת העיר ואיים עליה תוך שהוא מניף את הסכין ואומר: "אני אשחט אותך".

קראו עוד:

לאחר מכן הלך לכיוון אוטובוס שעמד בתחנה סמוכה והחל לחבוט בפח האוטובוס באמצעות הסכינים. לאחר מכן פנה לעבר רכב הסעות, זרק את הסכין לעבר הרכב בו היו ישובים 8 ילדים בגילאי 5-6. הוא ניקב את גלגלי רכב ההסעות וגרם לחבלה במזיד.
הנאשם חזר לרכב והמשיך בנסיעה לרחוב גוש עציון, שם הבחין בתושב העיר שהיה רכוב על אופנוע במסגרת תקפידו כפקח עירייה. הוא קילל את הפקח ונסע עם רכבו לעבר האופנוע של הפקח, שנאלץ להיצמד לשפת המדרכה כדי למנוע דריסה. הנאשם ירד מהרכב והחל לאיים על הפקח וכיוון את הסכינים שהיו בידו לכיוון הפקח.
הנאשם חזר לרכב ויצא לכיוון רחוב בן עמי, שם הבחין בו שוטר. הוא עצר אותו אך גם במעצר המשיך הנאשם לאיים על שוטרים ואז גם איים במפורש על חייו של ראש העיר, יעקב פרץ, באומרו: "אם לא מביאים לי את הראש שלו חי או מת...מה שתכננתי זה להרוג את יעקב פרץ ואם הייתי עושה את זה הייתי עובר את כל הגבולות ואז אף אחד לא היה עוזר לי".
האישום השני כולל 6 סעיפי אישום: איומים (ריבוי עבירות), חבלה במזיד ברכב, החזקת או סכין שלא כדין, נהיגה פוחזת ברכב, נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ברכב ללא ביטוח.