לראשונה מזה 20 שנה תעמוד בפני ראש העיר, יעקב פרץ, משימה יותר מסובכת. לפני 5 שנים הוא התמודד בבחירות המקומיות נגד עצמו, אבל הפעם תעמוד מולו אישה, הילה רובין שלם, שמגיעה לבחירות הללו אחרי קדנציה בראשות האופוזיציה העירונית, בראש סיעה של שלושה חברים. רובין שלם (38), נשואה ואם לארבעה ילדים, משמשת כמנהלת מתנ"ס בחיפה.
2 צפייה בגלריה
יעקב פרץ
יעקב פרץ
יעקב פרץ
(צילום: נחום סגל)
במהלך הקדנציה האחרונה אתגרה את פרץ, גררה אותו לבתי משפט והכריחה אותו לא פעם לספק תשובות ולבצע צעדים שלא אהב. רובין שלם הוכיחה עצמה כאופוזיציונרית יעילה וחרוצה ובונה על ציבור חילוני צעיר שרוצה שינוי. הבחירות לפני חמש שנים הוכיחו כי לציבור נמאס מראשי עיר שמנהלים אותם יותר מעשרים שנה ובא חשבון עם יונה יהב, שלמה בוחבוט וז'קי סבג. האם יקרה הפעם בקרית אתא?

קראו עוד:

פרץ (63) זכה לפני 4 שנים ב-77.4% מהקולות כשהתמודד מול עצמו. הוא איש ליכוד ותיק שמתמודד בעיר ליכוניקית נטו וזה גם יתרון, למרות שגם רובין שלם באה מבית ימני. צריך לזכור שאחוז גבוה של תושבים בקרית אתא הם מסורתיים, דתיים וחרדים.

2 צפייה בגלריה
הילה רובין שלם
הילה רובין שלם
הילה רובין שלם
(צילום: נחום סגל)

פרץ מקושר לצמרת השלטון בארץ, מה שעוזר לו מאוד בניהול העיר והשגת תקציבים. הוא קידם בקדנציה האחרונה שכונות חדשות, אזורי תעסוקה והעיר יציבה כלכלית. מנגד בנה בניין עירייה מפואר תוך חריגה משמעותית מהתקציב המקורי.
במועצת העיר לא צפויים זעזועים יוצאי דופן. ייתכן כי המאבק ראש בראש פרץ רובין שלם יביא בעקיפין גם לחיזוק רשימותיהם והדבר יבוא על חשבון סיעות אחרות שייתכן כי את חלקם לא נראה במועצה הבאה.