כתבה: אלינור לוגסי.
עמית פרי מעניק לנו ספר שאינו מתבייש להראות ולהגיד, להביא את האמת המוחלטת של הסופר לתוך חיינו. "העם שמאבד את מדינתו" הוא ספר דעתני ולא מסתיר, מספר לנו מה הלך ועוד הולך במדינת ישראל.
2 צפייה בגלריה
עמית פרי והספר. יח"צ
עמית פרי והספר. יח"צ
עמית פרי והספר. יח"צ
הספר מכיל תוכן עניינים ונותן לנו הבנה למה אנחנו הולכים לקרוא, הוא מתחיל במידע על הספר וממשיך לתוך תוכה של המדינה לאורך כל תקופתה.
מהרגע שעמית פרי מגיע לארץ ישראל כשהוא בן 8, מביט על החיים בארץ בעיניים של בוגר ולא של ילד - כבר מההתחלה ההבנה נחתה עליו - תהליך הקליטה, הגזענות, והטעויות שנעשו ואולי עדיין נעשות במדינה.
"אי אפשר לבטא דבר מכוער במילים יפות", המילים הללו מתארות בדיוק את מהות הספר, ספר שכולו מבט לתוך הנשמה של הכותב, מבט על ארץ שחלקנו אולי שכחנו, או לא הכרנו.
האם פעלנו נכון?
האם יכלנו אחרת?
האם אפשר לתקן בעתיד?
כמה באמת מדינתנו נהרסה במהלך השנים מאז הוקמה, מה לא ראינו ומה עדיין אנחנו לא רואים? עיוורים למה שקורה? אין ספור שאלות, תהיות, עולות במהלך הקריאה, תובנות רבות, פליאה וקריאות הלם. הספר מכניס את הקורא לתוך עולם אחר - לתוך מסע ארוך ומפתיע.
2 צפייה בגלריה
כריכת הספר. יח"צ
כריכת הספר. יח"צ
כריכת הספר. יח"צ
"העם שמאבד את מדינתו" כתוב בצורה נפלאה ומושכת, שגורמת לקורא להיכנס למציאות אחרת ולהישאב לתוך המידע הבלתי נגמר, לקרוא ולהבין שאולי חלק מן המידע היה בתת מודע, אולי שכחנו? אולי העדפנו לשכוח ולזרום עם זה? המילים כתובות שחור על גבי לבן מבלי להסתתר ולהתבייש. ממליצה בחום.
"העם שמאבד את מדינתו". עמי פרי. הוצאת צמרת, 2019. בחנויות הספרים ובאתר Netbook.