חרף הנחיות משרד הבריאות להגביל את התנועה בניסיון למנוע את התפשטות נגיף הקורונה, חופי הים בקריות שקקו חיים בשעות הבוקר המאוחרות עד לשעות הצהריים. חלק מהמבקרים השתמשו במתקני הכושר וחלקם טיילו עם משפחותיהם וחברים. במגרש המטקות שבחוף קרית חיים הייתה התקהלות גדולה של שחקנים וצופים. כוחות משטרה אשר הגיעו למקום פיזרו את ההתקהלות.
1 צפייה בגלריה
טיילת קרית ביאליק
טיילת קרית ביאליק
טיילת קרית ביאליק
(צילום: פרטי)
פרלמנט בחוף
עם יציאתה של השמש השבת, יצאו גם תושבי הקריות למתחמים ציבוריים והפרו את ההגבלות. במסעדת בלנגה, שהיתה סגורה, ישבו שישה גברים, בשנות ה-60 לחייהם סביב שולחן, מלא באוכל ובאלכוהול. חברי הפרלמנט ישבו צמודים האחד לשני ולשאלה האם הם לא מפחדים ממגפת הקורונה, הם ענו בשלילה ובצחוק מתגלגל.
על ההנחיות הם כמובן שמעו, אך הם דואגים ל'הרגיע שאף אחד מביניהם לא חולה, כי אף אחד מהם לא חזר מחו"ל בתקופה האחרונה. הישיבה יחד, לטענתם, גורמת להם להרגיש שלווה ולהתנהג כתמול שלשום.
גם בגני המשחקים והפארקים בקריות נראתה תנועה ערה, הורים יצאו עם ילדיהם להתאוורות. "מדובר בחוסר אחריות", אמרה תושבת קרית ביאליק. "היציאה לרחובות מסכנות את חיי כולנו. אני מקווה שיתחילו לאכוף מהר את הנושא".
גם הטיילת בקרית ביאליק היתה עמוסה. לטיילת בן גוריון הגיעו אנשים רבים ובעלי כלבים, אשר ניצלו את השמש. למרות התנועה הערה ניתן היה להבחין במודעות אצל התושבים, שהשתדלו לא להתקרב אחד למשנהו, ובאזורים צפופים, חלקם עזבו את הטיילת ועברו למדרכות הסמוכות.
כמו כן טיילת שמעון פרס בקרית ביאליק היתה עמוסה, בעיקר תושבים שיצאו לעשות ספורט. בניגוד לתחילת השבוע, בטיילת לא נראו חוגי ספורט, אלא רק אנשים יחידים, או זוגות שיצאו להתאמן.
משרד הבריאות הנחה בשעות אחר הצהריים (שבת) את הציבור להישאר בבית: "מזג האוויר היפה הוא לא סיבה לצאת החוצה".
מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב: ״אל תצאו מהבית. הקפידו על ההנחיות של משרד הבריאות, אחרת נמצא את עצמנו בהתפרצות משמעותית. אני מבקש מהציבור להישאר בבית, מי שיצא - נא לחזור הביתה".
במשרד הבריאות העריכו כי במידה והציבור לא יענה להנחיות לא יהיה מנוס מלהחמיר את הצעדים.
פורסם לראשונה: 18:25, 21.03.20