תושבי גבעת הרקפות בביאליק התלוננו כי שני אנשים המכוסים בסרבלים של עובדי משרד הבריאות ובמסכות, ניסו להיכנס אליהם הביתה במרמה לבצע גניבה. על פי התלונה השניים מתדפקים על דלתות באמתלה שהם נציגים של משרד הבריאות שהגיעו לעשות ביקורת.
1 צפייה בגלריה
גנבים
גנבים
תופעת המתחזים מוכרת למשטרה
(צילום: shutterstock)
אחד התושבים אף הזהיר את חבריו לשכונה וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "אל תפתחו להם את הדלת, אלה גנבים. ברגע שביקשתי מהם שיציגו לי תעודה וצו, הם ברחו". עוד נכתב כי דיירי הבניינים מתבקשים לסגור את דלתות הלובי ולדווח למשטרה על כל אירוע חשוד.
יצוין, כי תופעת המתחזים מוכרת למשטרה. בדרך כלל, בימי שגרה, הם מתחזים לעובדי ביטוח לאומי, עובדי דואר, או חברת חשמל, דופקים על דלתות, בדרך כלל של קשישים. במהלך שיחה עם בעל הדירה הם מרחיקים אותו בטענות שווא, כמו בקשה לכוס מים, או בקשה להציג להם תעודת זהות וכדומה וכאשר הדייר מתרחק מסביבתם, הם גונבים תיק או ארנק ונמלטים.
מהמשטרה נמסר כי התלונות של תושבי גבעת הרקפות מוכרות להם ומטופלות. כמו כן המשטרה מבקשת מכל אזרח שנתקל בתופעה כזאת לדווח מיד.
חשוב להדגיש כי נציגי משרד הבריאות מבצעים ביקורת רק בבתים בהם שוהים מבודדים על פי הנחיות משרד הבריאות וגם אז על נציג משרד הבריאות להציג בפני האזרח תג עובד והסמכה לבצע את הביקורת. כמו כן לנציגים אלו מצטרף שוטר, אשר מאבטח את פעולתם.
פורסם לראשונה: 19:39, 23.03.20