מחר (שני) תיפתח מרפאה ייעודית של מכבי בשדרות משה גושן בקרית מוצקין, בה יילקחו בדיקות קורונה. השירות של המרפאה בגושן הופסק וחלקו ניתן במרכז הרפואי ברבמד. חברי הקופה יופנו למרפאה על ידי הרופאים בהתאם לקריטריונים מוגדרים מראש.
1 צפייה בגלריה
תור לבית המרקחת של מכבי במוצקין
תור לבית המרקחת של מכבי במוצקין
תור לבית המרקחת של מכבי במוצקין. למצולמים אין קשר לידיעה
(צילום: נחום סגל)
בימים האחרונים עולה הביקוש לביצוע בדיקות לקורונה. לאחרונה נפתח מתחם דרייב אין במרכז הקונגרסים בחיפה, שם נערכות הבדיקות על ידי צוותי מד"א. במכבי החליטו לסייע בעומס ולערוך את הבדיקות בעצמם.
לצורך כך הודיעה מכבי שירותי בריאות על הסבה באופן זמני של עשרות מרפאות של הקופה ברחבי הארץ לתחנות לנטילת דגימות קורונה המרפאות ייפתחו ביום שני הקרוב (6.4) ויפעלו בימים א'-ו' כאשר שעות הפעילות יפורטו בהמשך.
על מנת להיבדק במרפאה יידרשו חברי הקופה בהפניה של רופא המשפחה או רופא ילדים. ההפניה תינתן על בסיס קריטריונים מוגדרים הכוללים תסמינים נשימתיים בשילוב גורמי סיכון נוספים כמו גיל ומחלות רקע.
לאחר קבלת ההפניה מהרופא, צוות מכבי ייצור קשר עם המטופל לצורך תיאום תור בחלון זמן ספציפי עבורו. לא תתאפשר הגעה ללא תיאום תור מראש וזאת על מנת להבטיח מרחק בטחון בין מטופל למטופל ומניעת התקהלות.
נטילת דגימה תתבצע באמצעות מטושים, לאחר מכן מטושי הבדיקה יועברו למעבדה המרכזית של מכבי והמטופלים יקבלו את התשובות ללא עיכובים. מרפאות נוספות בצפון יפתחו בכרמיאל, מגדל העמק, טבריה, נצרת, נהריה וצפת.
מקופת החולים מכביר נמסר: "בהתאם להנחיות משרד הבריאות, הופסקו וצומצמו שירותי בריאות רבים בבתי החולים ובקופות החולים. זאת, הן משום שחשוב שהציבור לא יצא מהבית לשרות שאינו חיוני והן על מנת שהצוותים הרפואיים יוכלו להיות ממוקדים במאבק בקורונה. השרות של המרפאה בגושן הופסק וחלקו ניתן במרכז הרפואי הגדול ברבמד. בית המרקחת בגושן ממשיך לפעול כרגיל ויש לו כניסה נפרדת שאיננה חלק מן המרפאה".
פורסם לראשונה: 13:52, 05.04.20