חלק מהחנויות בקריון נפתחו כבר ביום שישי לקהל הרחב, לאחר שהקניון נכלל בין מספר קניונים שנבחרו בידי פורום הקניונים לשמש פיילוט לקראת פתיחה מלאה של הפעילות בתוך השבוע הקרוב. זאת, למרות שעל פי החלטת הממשלה וקבינט הקורונה, הקניונים אמורים עדיין להיות סגורים. בין השאר נפתחו בקריון החנויות המשביר לצרכן, פוקס הום, קרביץ, וחלק מדוכני האוכל, בהם מאפיית נאמן, מקדונלד'ס, סמי בורקס, ארומה, ועוד.
2 צפייה בגלריה
קריון, היום
קריון, היום
תנועת קונים דלילה יחסית. קריון, היום
(צילום: פרטי)
למרות ההודעה על פתיחת הקריון, לא נרשמו עומסים מיוחדים בימים הראשונים של הפתיחה. גם הגשם החזק שירד בסוף השבוע לא ממש עודד תושבים לצאת למרכז הקניות הראשי בקריות. גם בתחילת השבוע תנועת הקונים במקום הייתה דלילה יחסית, אולי בשל חוסר הבהירות ששרר.
אחד הלקוחות בפוקס הום אמר למיינט קריות: "זה אבסורד. סופרים מלאים באנשים צפופים, אף אחד לא סופר. וכאן תראה איזה משמעת והקפדה. יש כאן דיילת שעומדת בכניסה ומווסתת את הנכנסים. אז מה הבעיה. תנו להם לעבוד ולהתפרנס".
עוד בחדשות:
בעל עסק למזון שפתח: "אני לא מאמין שפקחים יבואו לכאן ויקנסו אותנו, אז אני לא מפחד. החלטתי לפתוח כי המאבק שלנו צודק. חבל לי שיש כאלה שלא מצטרפים אלינו, זה רק נפגע במאבק שלנו".
בפיילוט שיצא לדרך ביום שישי מנסים חברי פורום הקניונים לשכנע את הציבור ואת מקבלי ההחלטות כי אין סכנה ממשית להתגברות המגיפה, במידה והקניונים ייפתחו לקהל הרחב.
2 צפייה בגלריה
קריון, היום
קריון, היום
גיוס 'סיירת קורונה' ואלכוג'ל בכניסה הקריון, היום
(צילום: פרטי)
בין הפעולות שנקטו הקניונים במסגרת היערכותם: גיוס 'סיירת קורונה', שתסייר ברחבי הקניונים ויבדקו נושאים כמו עטיית מסכה, שימוש במצלמות חדר הבקרה של הקניונים על מנת לזהות התקהלות ולדאוג לפזרה, סימון מקומות המתנה מחוץ לחנויות במרווחים מספקים ושמירה על המרווחים, החלפת האוויר בתדירות גבוהה (לפחות 6 פעמים בשעה), מדידת חום בכניסה, פיזור עמדות אלכוג'ל בכניסות, בסמוך לדרגנועים, מעליות ומרחבי השטח הציבורי, חיטוי מתועד של השטחים הציבוריים ועוד.
הפתיחה החלקית ביום שישי של שישה קניונים, בהם הקריון, עברה לטענת פורום הקניונים בצורה חלקה, ללא תקלות.
פורום הקניונים טענו בעקבות הפתיחה החלקית: "רק פתיחה מלאה היא פתיחה בטוחה. פתיחה הדרגתית של המסחר, שמגבילה את כמות החנויות, איננה מספיקה, היא מביאה לצפיפות והתקהלות בכניסה וסופה הגברת התחלואה.
"רק הגדלת מספר החנויות תוביל לפיזור קהל הצרכנים בצורה בטוחה ולשמירה על מרחק ועמידה בהנחיות, על כן אין חלופה למעט פתיחה מלאה של המסחר והקניונים תחת הנחיות מחמירות שיספקו מענה בריאותי מיטיבי".
ראש עיריית ביאליק, אלי דוקורסקי, מסר הערב (ראשון) למיינט קריות: "בשלב זה, לא נאכוף את פתיחת החנויות כי מרבית העסקים בקריון סגורים. מתקיימים סיורים במסגרת תוכנית עבודה שבועית בכל העיר וגם הקריון ייכנס.
"בתחום המסחר אנו אוכפים רק את נושא עטיית המסכות והנחיות התו הסגול. יש לפיקוח מספיק משימות בעיר, ואיני סבור שעלי לשחק לידי הנהלת הקריון".
לכל העדכונים - חדשות הקריות
פורסם לראשונה: 20:36, 22.11.20