"אנחנו שחוקים"
גבי מגר, אולמי כינורות
"חזרנו ב-14.6 עם מתווה 250 אורחים, שהוא הישרדותי בלבד, אי אפשר להתפרנס מזה. אנחנו פותחים כדי לא לאבד לקוחות ועובדים, וכדי שנוכל להחזיר שכירות וארנונה, ומנסים ללכת לקראת הלקוחות. היה לנו השבוע לקוח שברגע האחרון הודיע שהוא מצמצם ל-180 איש, כי אנשים לא באים, והסכמנו לצמצם בלי קנס. אין גם ממי לקחת, הלקוחות בעצמם במצוקה כלכלית.
4 צפייה בגלריה
גבי נגר
גבי נגר
גבי נגר
(צילום: פרטי)
"אנחנו מבינים אותם, כמו שהספקים מבינים אותנו, אבל אם זה ימשיך ככה עוד קצת, נפשוט רגל, ואנחנו לא היחידים. יש גם בעיה שמגיעים פקחים, אז המלצרים מעכשיו הם גם שוטרים שמעירים לאורחים לשים מסכה, וזה לא נעים. אני לא אופטימי, הרבה אולמו ייסגרו. נחזיק מעמד עוד קצת, אבל גם אנחנו שחוקים.
"נשארים באוויר"
מורן קדוש, צלם אירועים
"ההגבלה ל-250 אורחים פוגעת בנו מאוד, רוב האירועים שאנחנו רגילים אליהם הם גדולים יותר, ולכן יש אפקט מיידי של קיצוץ בצלם או שניים. בנוסף, יש לא מעט לקוחות שמבטלים או דוחים, עד שיתאפשר לעשות אירוע נטול מסכות.
4 צפייה בגלריה
מורן קדוש
מורן קדוש
מורן קדוש
(צילום: פרטי)
"גם הידיעה שאסור למבוגרים לרקוד באירוע מרתיעה את הלקוחות, ובעיקר שולט בכולם הפחד מהתפשטות המחלה וביטול האירועים. המשפט 'בוא נחכה לאחרי הקורונה ונהיה יותר חכמים', משאיר אותנו באוויר.
"בסך הכל אני אופטימי ומאמין שאנחנו תחת השגחת הבורא, ושהפרנסה היא מידי השם, אז אולי תקופה לא נעימה לפנינו, אבל היא תעבור".

"אורחים בפינצטה"

אדוה, סהר (13) ושחר כהן
"היינו אמורים לחגוג בר מצווה בתחילת יוני לסהר, אבל בגלל הפחד מכך שאירוע יכול להפוך למדגרה של קורונה, זה כבר לא היה שווה את זה.
4 צפייה בגלריה
אדוה, סהר ושחר כהן
אדוה, סהר ושחר כהן
אדוה, סהר ושחר כהן
(צילום: אילן קדוש)
גם כשניתנו ההקלות עדיין החלטתי לא לעשות אירוע באולם, כי עם המציאות החדשה, אי אפשר לדעת אם יחזירו הגבלות יום לפני האירוע. מגבלת הקהל לא הפריעה לי, אבל עניין המסכות באירוע זה לא דבר נוח, בעיקר כשמשפחה נפגשת ולא יכולים לשוחח, שלא לדבר על לרקוד ולשמוח.
החלטתי לעשות אירוע מצומצם בבית כנסת באזור, שבו האורחים נבחרו בפינצטה, ואני רוצה להגיד שזה אחד האירועים שאני אזכור לטובה. הקונספט היה שונה, אבל ייחודי ושווה את זה".
"אנשים מפחדים"
ספיר טרוצקי, מעצבת
"מאז מרץ הענף במצב קשה, ורק הידרדר. נכון שלכאורה מתחילים לחזור לשגרה, אבל זה ממש לא קרוב לכך. לא רק ההגבלות של 250 אורחים, אלא זה שאנשים עדיין מפחדים. אנשים לא מאמינים שזה באמת מאחורינו ולא ממהרים לסגור אירועים.
4 צפייה בגלריה
 ספיר טרוצקי
 ספיר טרוצקי
ספיר טרוצקי
(צילום: פרטי)
"לקוחות שנתנו מקדמה ותאריך, נאלצים לדחות בגלל חוסר ודאות. יש גם מקרים קיצוניים לצד השני, של לקוחות שמגיעות בדקה ה-90, כי לא ידעו אם יתקיים האירוע עד הרגע האחרון.
"הקורונה פגעה בנו קשה בפן הכלכלי, וגם בפן היצירתי. אני בקבוצות רבות של אנשים מהתחום ושומעת אותה מנגינה מכולם. אבל אני כן אופטימית ומאמינה שנחזור בגדול".