“אני מאמינה גדולה מאוד בכך שמוזיקה וריקוד משחררים את הגוף והנפש שלנו” אומרת כרמית בן חיים, מדריכת ריקודי עם ו’יהביט’ (כושר אירובי בשילוב ריקוד) משלומי. “אני יודעת שיש לא מעט נשים שמגיעות להרקדות שלי ושמות את הדאגות והצרות בצד. גם אם זה רק לכמה שעות”.
2 צפייה בגלריה
כרמית בן חיים
כרמית בן חיים
כרמית בן חיים
(צילום: ענת קזולה // סטיילינג: לורה פלדמן)
מגיל חמש נחשפה כרמית לעולם הריקוד. היא החלה את דרכה כרקדנית בלט, דרך להקות ג’ז ומחול ולבסוף מצאה את עצמה בריקודי עם- תחילה כרוקדת ובהמשך גם כמרקידה. “עם סיום הלימודים כמרקידה פתחתי שלושה קורסים שונים בגליל המערבי לקבוצות שונות, כאשר המשותף לכולן הוא שהמשתתפים מגיעים למפגש חברתי כיפי, מגבש ושורף קלוריות”.
במקביל לעיסוק בהרקדות, מנהלת כרמית מעל עשור את חברת ‘נני שיווק’, המתמחה באספקת נייר מוסדי וחומרי ניקוי לאולמות אירועים, מפעלים תעשייתיים, מוסדות חינוך וגני ילדים.
בהמשך גם יצרה מספר ריקודים לקהל הרוקדים ברחבי הארץ. “יצרתי ריקוד לילדים, ריקודי שורות וריקודי מעגלים” היא מספרת ומוסיפה ש”אני מפעילה גם ערוץ יוטיוב שבו אפשר לראות הדרכות והסברים גם לריקודים שלי וגם של מיטב היוצרים. בנוסף, יש לי עמוד פייסבוק פעיל ‘דף הרקדות עם כרמית בן חיים’ שבו ניתן להתעדכן בפעילויות שלנו. בתקופת הקורונה, כשלא ניתן להיפגש ולרקוד בקבוצות גדולות, שמעתי על הרבה אנשים שפשוט ראו את הסרטונים ורקדו עם עצמם וזה שימח אותי מאוד” היא אומרת בהתרגשות. “היו כאן נשים שסיפרו לי שלמעט קופת חולים וסופר הן לא יוצאות מהבית בכלל וממש מחכות למפגשי הריקוד. אני מאמינה שיש לי שליחות בעולם הזה”.
2 צפייה בגלריה
כרמית בן חיים
כרמית בן חיים
כרמית בן חיים
(צילום: ענת קזולה // סטיילינג: לורה פלדמן)
בין הרקדה להרקדה, פתחה המרקידה האנרגטית את מועדון ‘דאנס אקסקלוסיב’ שבמסגרתו הרוקדות נהנות מטיולים מאורגנים ברחבי הארץ, אירוח בהרקדות של מרקידות אחרות וכמובן ערבי העצמה נשית. “בחרתי לפעול דווקא במסגרת של הרקדות נשים בלבד” היא מסבירה, “מכיוון ויש קהל לא מבוטל של נשים דתיות שלא רוקדות בחברת גברים. ההעצמה הנשית באה לידי ביטוי כאשר את מרגישה חופשיה, נהנית והכל תוך שאת שורפת קלוריות” אומרת כרמית והאנרגיות נשפכות ממנה. “בחגים וימי הולדת אני מפיקה הרקדות חגיגיות: בפורים זה מסיבת תחפושת, בחנוכה עשינו תצוגת אופנה, ערב מאכלי עדות ועוד”.
במסגרת ההרקדות, לא פעם נתקלת המרקידה המנוסה גם בסיפורים אישיים מרגשים שמלווים אותי ונחקקים בספר הזיכרונות שלה. “באחד הימים במתנ”ס שלומי לימדתי ריקוד של שיר ‘בכל אשר תלכי’ של הזמרים נתנאל ז”ל ושגיב כהן” נזכרת בן חיים. “פתאום, בלי סימן מוקדם, אחת הרוקדות יצאה בבכי מהריקוד וברחה החוצה. המשכתי ללמד ואחרי השיר עצרנו לרגע והלכתי לברר מה קרה, והיא סיפרה שהשיר היה השיר שלה ושל בעלה שנפטר ושהיא שמחה ששמתי את השיר הזה כי זה פשוט גורם לה להרגיש שבעלה נמצא לידה בזמן שהיא רוקדת. לא הצלחתי להישאר אדישה לזה”.
סיפור נוסף זכור לה, כאשר יצרה ריקוד לשירו של השחקן והזמר צחי הלוי ‘רק האהבה’. “זה היה בזמן שלימדתי את הבנות את הריקוד של השיר המקסים הזה” נזכרת כרמית ומחייכת. “תוך כדי שאנחנו רוקדים, סיפרו לי שצחי הגיע לאולם אחר במתנ”ס שבו היינו והם מקיימים דיון על סרט שבו הוא השתתף ומזמינים אותנו להגיע לאולם ולהשתתף בשיחה איתו. נכנסו לשם וסיפרתי לצחי שבצירוף מקרים נחמד יצרתי ריקוד לשיר שלו ולשמחתי הוא ממש התרגש לשמוע על כך וביקש לצפות בריקוד. כיף לדעת שגם אומנים שנמצאים בטופ של התעשייה לא שוכחים מהיכן הם באו”.
הרגעים הללו, מספרת כרמית, הם שמעצבים אותה כאדם, כאשת מקצוע וכאומנית. “הריקודים נותנים לך חיות. הפעילות הגופנית משפיעה באופן ישיר על הנפש, תחושת השייכות והקהילתיות, חברותא, שמחת חיים ועוד” היא אומרת. “בשנה הזו הבנו מעל לכל ספק כמה חיי החברה שלנו חשובים, אהבת החינם, האחווה והרעות. אני מקווה ומתפללת בכל ליבי שנוכל לחזור כמה שיותר מהר לרקוד. מעבר לבריאות הגוף, זאת הצלת נפשות של ממש”.
טל. 054-4964042