גיא ניב (26) הפך השבוע לרוכב הישראלי הראשון שסיים את הטור דה פראנס, מרוץ האופניים היוקרתי והקשה בעולם. הוא חצה את קו הסיום בשדרות שאנז אליזה בפריז לאחר שלושה שבועות של עבודה מאומצת במסלולים קשים ובכל מזג אוויר ברחבי צרפת, שבהם עבר כ-3,500 קילומטרים ב-21 קטעים שונים, ודורג בסיום במקום ה-139 בדירוג המצטבר.
2 צפייה בגלריה
אורה זק והנכד גיא ניב
אורה זק והנכד גיא ניב
אורה זק והנכד גיא ניב
(צילום: פרטי)
קראו גם:
ניב, שמתגורר ביישוב עצמון, הוא נכדו של ראש העיר השני של קרית ביאליק, דני זק ז"ל, ואורה זק, תבדל"א. את דרכו הספורטיבית החל בקבוצת 'רוכבי הקריות', שעיקר פעילותה בקרית ביאליק.
אורה, איפה ההישג תפס אותך?
"הייתי בעצמון אצל הבת שלי, יעל, שהגיעה בערב ראש השנה לקחת אותי, כדי שלא אהיה לבד בסגר. יחד איתה במוצאי החג הלכנו לדפנה בתי, אמא של ניב, וראינו את הטור דה פראנס".
מרגש?
"מאוד, והודיתי לאל שהוא הצליח לסיים את הטור והגיע לשאנז אליזה. זה גם החזיר אותי 45 שנה אחורה, כשהיינו שם, דני ואני, בשנת 1975 יחד עם חמשת ילדינו, וראינו אז את הטור, כשאמא של גיא היתה בת 8 וחצי. הזכייה של גיא עשתה לי טוב על הלב, שמחה גדולה וגאווה בשבילו ובשביל כל המשפחה. כאשר גיא הגיע לפריז, הוא אמר לי שהוא נזכר במשפחה ונזכר בסבא דני, שתמיד היה מפרגן ותומך".
2 צפייה בגלריה
על קו הסיום. גיא ניב
על קו הסיום. גיא ניב
על קו הסיום. גיא ניב
(צילום: נועה ארנון)
איזה נכד הוא?
"גיא הוא הנכד התשיעי שלנו. הוא ילד נבון, חכם, רגיש, מתחשב, מפרגן ואוהב".
איפה הקורונה בכל הסיפור?
"בדיוק כשפרצה הקורונה גיא הספיק עוד להגיע לארץ, והיה בבידוד 14 ימים בבית, ולאחר מכן הוא שכר דירה בקיבוץ דן, כדי שיוכל על בסיס יומי לעלות לחרמון כדי להתאמן לקראת התחרות. אפילו נסעתי פעמיים לבקר אותו בקיבוץ".
מתי פגשת אותו לאחרונה?
"לפני כחודשיים, לפני שהוא טס לאנדורה, שגובלת עם ספרד, שם הם התאמנו לקראת התחרות. היינו כולם בארוחת ערב חגיגת עם ההורים שלו בעצמון לפני הטיסה שלו".
פורסם לראשונה: 08:16, 25.09.20